Τελευταία Νέα
Διεθνή

H Κίνα γκρεμίζει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία - Πάνω από 51.000 απολύσεις το 2025

H Κίνα γκρεμίζει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία - Πάνω από 51.000 απολύσεις το 2025
Οι γερμανικές εξαγωγές, που παραδοσιακά αποτελούν το 80% της παραγωγής, δοκιμάζονται.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη κρίση της τελευταίας δεκαετίας, καθώς η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα οδηγεί σε μαζικές απολύσεις και αλλαγή στρατηγικής.
Η Volkswagen ανακοίνωσε διακοπή παραγωγής σε δύο εργοστάσια, προσαρμόζοντας το πρόγραμμά της στη χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά μοντέλα.
Η Bosch, κορυφαίος προμηθευτής ανταλλακτικών, προχωρά σε περικοπή 13.000 θέσεων εργασίας. Παρόμοιες κινήσεις έχουν κάνει και άλλοι κολοσσοί όπως η Ford, που απολύει 1.000 υπαλλήλους στο εργοστάσιο της Κολωνίας, και η Stellantis, η οποία έχει σταματήσει την παραγωγή σε αρκετές ευρωπαϊκές μονάδες.

Μαζικές απώλειες θέσεων εργασίας

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, μόνο τον τελευταίο χρόνο έχουν χαθεί περίπου 51.500 θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, δηλαδή το 7% του εργατικού δυναμικού. Οι προμηθευτές Schaeffler και Continental έχουν ανακοινώσει επίσης περικοπές, ενώ μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz, η BMW και η Audi προειδοποιούν για μειωμένα κέρδη και προχωρούν σε πλάνα εξοικονόμησης κόστους.

Στροφή στα υβριδικά

Η Volkswagen και άλλοι κατασκευαστές φαίνεται να επαναξιολογούν τη στρατηγική τους. Καθώς οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ σε μπαταρίες δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, η προσοχή στρέφεται πλέον στα υβριδικά μοντέλα, τα οποία συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών. Σύμφωνα με την ACEA, μόλις το 16% των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικά, ενώ το 37% είναι υβριδικά. Η ανεπάρκεια υποδομών φόρτισης και το «άγχος αυτονομίας» των οδηγών καθυστερούν την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Πίεση από το εξωτερικό και την ενέργεια

Οι γερμανικές εξαγωγές, που παραδοσιακά αποτελούν το 80% της παραγωγής, δοκιμάζονται. Οι δασμοί των ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις στην αμερικανική αγορά, ενώ η Κίνα ανεβαίνει δυναμικά, προσφέροντας ανταγωνιστικά ηλεκτρικά μοντέλα σε χαμηλότερες τιμές αλλά με υψηλή ποιότητα. Την ίδια ώρα, οι αυξημένες τιμές ενέργειας καθιστούν τα γερμανικά αυτοκίνητα πιο ακριβά, μειώνοντας την ανταγωνιστικότητά τους.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καλείται τώρα να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της. Αν δεν καταφέρει να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, κινδυνεύει να χάσει την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της απέναντι στους ανερχόμενους Κινέζους κατασκευαστές και τις τεχνολογικές αλλαγές που ήδη διαμορφώνουν το μέλλον της κινητικότητας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης