Ο υπουργός είχε ζητήσει από τον επικεφαλής της εταιρίας να αποσύρει την αγωγή κατά της απεργίας, κάτι που όμως δεν έγινε
Η απομάκρυνση του κ. Δημήτρη Τζώρτζη από την διοίκηση της ΔΕΠΑ σε μια συγκυρία που δεν έχει κοπάσει ακόμη ο θόρυβος από τους χειρισμούς Κιτσάκου στο θέμα των χρεών της ELFE ανέδειξε τα σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας που ταλανίζουν την επιχείρηση την τελευταία τετραετία.
Η ανάγκη επιστροφής στην κανονικότητα σε μια εταιρία κερδοφόρα που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας, ασχέτως αν έχει απωλέσει μερίδια αγοράς, είναι το άμεσο ζητούμενο της επόμενης ημέρας της απομάκρυνσης Τζώρτζη.
Χαρακτηριστικό αυτής της δυσλειτουργίας είναι επίσης και το γεγονός ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας εδώ και δύο χρόνια είναι λειψό κατά δύο άτομα, τα οποία από χθες (30/5) έγιναν τρία και από 11μελές έχει γίνει 8μελές.
Ο κ. Τζώρτζης που ανέλαβε το τιμόνι της ΔΕΠΑ μετά την απομάκρυνση του κ. Κιτσάκου δεν κατάφερε να διαχειρισθεί κρίσιμα θέματα για την επόμενη ημέρα της εταιρίας, με πολλές πλευρές να του καταλογίζουν προτεραιότητες προσωπικής ατζέντας εν όψει της διάσπασης και της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας.
Οι εισηγήσεις του προς το διοικητικό συμβούλιο το προηγούμενο διάστημα για την υλοποίηση του σχεδίου διάσπασης γύρισαν πολλές φορές πίσω από τους μετόχους ως ατεκμηρίωτες.
Είναι χαρακτηριστική επ’ αυτού η περίπτωση της εισήγησης για την μεταφορά 15 εργαζομένων στην Εταιρία Υποδομών, εκ των οποίων μόνο οι πέντε πληρούσαν τα κριτήρια του νόμου.
Μετά από πιέσεις των μετόχων και του εποπτεύοντος υπουργού που είχε δεσμευθεί σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα έναντι των θεσμών για την έγκριση του σχεδίου, ο κ. Τζώρτζης υποχρεώθηκε τελικά να φέρει στο ΔΣ νέα εισήγηση για την μεταφορά 5 εργαζομένων στην ΔΕΠΑ Υποδομών έναντι των αρχικά 15 που προόριζε στο πλαίσιο μιας ρουσφετολογικής συναλλαγής, όπως του καταλογίζεται, αφού πολλοί εργαζόμενοι της ΔΕΠΑ επιδίωξαν την μεταφορά τους στις Υποδομές διαβλέποντας ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί ως ΔΕΚΟ.
Οι αντιπαραθέσεις και η αποπομπή
Το δεύτερο θέμα που επίσης αποτέλεσε αντικείμενο έντονης αντιπαράθεσης στα διοικητικά συμβούλια της εταιρίας ήταν η διαχείριση των ταμειακών διαθεσίμων της.
Η εισήγηση του κ. Τζώρτζη για την μεταφορά 70 εκατ. ευρώ στην ΔΕΠΑ Υποδομών δεν έπεισε τους μετόχους, οι οποίοι ζήτησαν επαρκέστερη τεκμηρίωση σχετικά με το πως θα επηρεάσουν την χρηματοδότηση των επενδυτικών προγραμμάτων της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Οι ενστάσεις επί αυτών των κρίσιμων θεμάτων σε συνδυασμό με τα εργασιακά υποχρέωσαν το υπουργείο να μεταφέρει την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων για την έγκριση του σχεδίου διχοτόμησης που με βάσει το νόμο θα έπρεπε να γίνει στις 31 Μαίου για το τέλος Ιουνίου.
Και ενώ αναμένετο κάποια λύση στα εργασιακά, η απόφαση για πρόωρες εκλογές ανέτρεψε τους σχεδιασμούς του υπουργείου και έφερε σε ακόμη δυσκολότερη θέση τον κ. Τζώρτζη που εδώ και καιρό είχε έρθει σε ρήξη με τον υπουργό Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη.
Το εργασιακό ζήτημα άνοιξε με την δρομολόγηση του σχεδίου διάσπασης και ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και τις προσωπικές δεσμεύσεις του υπουργού Γιώργου Σταθάκη για μονιμοποίηση των 140 εργαζομένων που απασχολούνται στην εταιρία με εργολαβική σχέση.
Ο κ. Σταθάκης φανερά ενοχλημένος από τον αντίκτυπο, εν όψει της προεκλογικής περιόδου, της προσφυγής κατά της απεργίας των εργαζομένων που συνεχίζεται για τρίτη εβδομάδα, ζήτησε χθες (30/5) την παραίτηση του κ. Τζώρτζη.
Η αγωγή κατά της απεργίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενέργειας (ΠΟΕ) έγινε από δύο εργολαβικές εταιρίες αλλά με εντολή της διοίκησης της ΔΕΠΑ.
Ευθύνες στην διοίκηση της ΔΕΠΑ αποδίδει και ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε αρχικά ζητήσει από τον κ. Τζώρτζη να αποσύρει την αγωγή, κάτι που προφανώς δεν έκανε και ακολούθησε η επιστολή της απομάκρυνσης.
Εν αναμονή της απόφασης του δικαστηρίου σήμερα, τα κάστανα καλείται να βγάλει από τη φωτιά ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Δότσης ο οποίος θα αναλάβει και προσωρινά τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου.
Προβλήματα από τις κινητοποιήσεις
Το ζητούμενο σε αυτή τη φάση είναι να σταματήσουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις οι οποίες έχουν προκαλέσει σοβαρές αρρυθμίες στα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών καθώς το τελευταίο δεκαήμερο έχει σταματήσει η τροφοδοσία των λεωφορείων που κινούνται με φυσικό αέριο.
Μάλιστα ο πρόεδρος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΥ κ. Γεώργιος Γλαύκος με μια αυστηρή επιστολή του προς τον κ. Τζώρτζη την περασμένη εβδομάδα είχε ζητήσει την παρέμβασή του για την ομαλοποίηση της τροφοδοσίας των λεωφορείων επισημαίνοντας ότι από την απεργία η εταιρία ζημιώνεται ημερησίως με 250.000 ευρώ.
Έξοδο από την κρίση που έχει δημιουργηθεί αναζητάει τόσο η πλευρά του υπουργείου όσο και των συνδικαλιστών οι οποίοι αντιλαμβάνονται πλέον ότι η βραχύβια προεκλογική περίοδος δεν μπορεί να ικανοποιήσει το αίτημα των μονιμοποιήσεων.
Σε αυτό το πλαίσιο η λύση που φέρεται να εξετάζεται είναι να δοθούν στους εργαζόμενους κάποιες παροχές σε είδος με αντάλλαγμα την λήξη της απεργίας.
Το σχέδιο Σταθάκη προέβλεπε την πρόσληψή των εργολαβικών εργαζομένων από τις θυγατρικές της ΔΕΠΑ (ΔΕΔΑ, ΕΔΑ και Αέριο Αττικής) ώστε μετά την απορρόφησή τους από τις δύο νέες εταιρίες που θα προκύψουν από τη διάσπαση (ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών) να ενταχθούν στο δυναμικό τους ως μόνιμοι.
Το σχέδιο στήριξε αρχικά ο κ. Τζώρτζης αξιολογώντας ότι ο ίδιος δεν εμπλέκεται άμεσα με υποσχέσεις προς τους εργαζόμενους για άμεση τακτοποίηση.
Οι διοικήσεις των θυγατρικών που κλήθηκαν να υλοποιήσουν το σχέδιο Σταθάκη αρνήθηκαν να αναλάβουν τη σχετική ευθύνη.
Κατόπιν αυτού ο κ. Τζώρτζης όταν αντιλήφθηκε ότι η εμπλοκή της ΔΕΠΑ και του ιδίου είναι αναπόφευκτη και σε μια απέλπιδα προσπάθεια να βρεθεί λύση ζήτησε κάλυψη από τους μετόχους (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ), καλώντας τους να συγκαλέσουν έκτακτη γενική συνέλευση και να αναλάβουν οι ίδιοι την ευθύνη, κάτι που δεν έγινε αποδεκτό.
Από εκεί και μετά οι υποσχέσεις προς τους εργαζόμενους για μονιμοποίηση σταμάτησαν και παράλληλα ξεκίνησαν οι προστριβές με το υπουργείο, οι οποίες και κορυφώθηκαν με την απομάκρυνση του κ. Τζώρτζη από την διοίκηση της ΔΕΠΑ.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Η ανάγκη επιστροφής στην κανονικότητα σε μια εταιρία κερδοφόρα που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας, ασχέτως αν έχει απωλέσει μερίδια αγοράς, είναι το άμεσο ζητούμενο της επόμενης ημέρας της απομάκρυνσης Τζώρτζη.
Χαρακτηριστικό αυτής της δυσλειτουργίας είναι επίσης και το γεγονός ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας εδώ και δύο χρόνια είναι λειψό κατά δύο άτομα, τα οποία από χθες (30/5) έγιναν τρία και από 11μελές έχει γίνει 8μελές.
Ο κ. Τζώρτζης που ανέλαβε το τιμόνι της ΔΕΠΑ μετά την απομάκρυνση του κ. Κιτσάκου δεν κατάφερε να διαχειρισθεί κρίσιμα θέματα για την επόμενη ημέρα της εταιρίας, με πολλές πλευρές να του καταλογίζουν προτεραιότητες προσωπικής ατζέντας εν όψει της διάσπασης και της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας.
Οι εισηγήσεις του προς το διοικητικό συμβούλιο το προηγούμενο διάστημα για την υλοποίηση του σχεδίου διάσπασης γύρισαν πολλές φορές πίσω από τους μετόχους ως ατεκμηρίωτες.
Είναι χαρακτηριστική επ’ αυτού η περίπτωση της εισήγησης για την μεταφορά 15 εργαζομένων στην Εταιρία Υποδομών, εκ των οποίων μόνο οι πέντε πληρούσαν τα κριτήρια του νόμου.
Μετά από πιέσεις των μετόχων και του εποπτεύοντος υπουργού που είχε δεσμευθεί σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα έναντι των θεσμών για την έγκριση του σχεδίου, ο κ. Τζώρτζης υποχρεώθηκε τελικά να φέρει στο ΔΣ νέα εισήγηση για την μεταφορά 5 εργαζομένων στην ΔΕΠΑ Υποδομών έναντι των αρχικά 15 που προόριζε στο πλαίσιο μιας ρουσφετολογικής συναλλαγής, όπως του καταλογίζεται, αφού πολλοί εργαζόμενοι της ΔΕΠΑ επιδίωξαν την μεταφορά τους στις Υποδομές διαβλέποντας ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί ως ΔΕΚΟ.
Οι αντιπαραθέσεις και η αποπομπή
Το δεύτερο θέμα που επίσης αποτέλεσε αντικείμενο έντονης αντιπαράθεσης στα διοικητικά συμβούλια της εταιρίας ήταν η διαχείριση των ταμειακών διαθεσίμων της.
Η εισήγηση του κ. Τζώρτζη για την μεταφορά 70 εκατ. ευρώ στην ΔΕΠΑ Υποδομών δεν έπεισε τους μετόχους, οι οποίοι ζήτησαν επαρκέστερη τεκμηρίωση σχετικά με το πως θα επηρεάσουν την χρηματοδότηση των επενδυτικών προγραμμάτων της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Οι ενστάσεις επί αυτών των κρίσιμων θεμάτων σε συνδυασμό με τα εργασιακά υποχρέωσαν το υπουργείο να μεταφέρει την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων για την έγκριση του σχεδίου διχοτόμησης που με βάσει το νόμο θα έπρεπε να γίνει στις 31 Μαίου για το τέλος Ιουνίου.
Και ενώ αναμένετο κάποια λύση στα εργασιακά, η απόφαση για πρόωρες εκλογές ανέτρεψε τους σχεδιασμούς του υπουργείου και έφερε σε ακόμη δυσκολότερη θέση τον κ. Τζώρτζη που εδώ και καιρό είχε έρθει σε ρήξη με τον υπουργό Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη.
Το εργασιακό ζήτημα άνοιξε με την δρομολόγηση του σχεδίου διάσπασης και ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και τις προσωπικές δεσμεύσεις του υπουργού Γιώργου Σταθάκη για μονιμοποίηση των 140 εργαζομένων που απασχολούνται στην εταιρία με εργολαβική σχέση.
Ο κ. Σταθάκης φανερά ενοχλημένος από τον αντίκτυπο, εν όψει της προεκλογικής περιόδου, της προσφυγής κατά της απεργίας των εργαζομένων που συνεχίζεται για τρίτη εβδομάδα, ζήτησε χθες (30/5) την παραίτηση του κ. Τζώρτζη.
Η αγωγή κατά της απεργίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενέργειας (ΠΟΕ) έγινε από δύο εργολαβικές εταιρίες αλλά με εντολή της διοίκησης της ΔΕΠΑ.
Ευθύνες στην διοίκηση της ΔΕΠΑ αποδίδει και ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε αρχικά ζητήσει από τον κ. Τζώρτζη να αποσύρει την αγωγή, κάτι που προφανώς δεν έκανε και ακολούθησε η επιστολή της απομάκρυνσης.
Εν αναμονή της απόφασης του δικαστηρίου σήμερα, τα κάστανα καλείται να βγάλει από τη φωτιά ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Δότσης ο οποίος θα αναλάβει και προσωρινά τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου.
Προβλήματα από τις κινητοποιήσεις
Το ζητούμενο σε αυτή τη φάση είναι να σταματήσουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις οι οποίες έχουν προκαλέσει σοβαρές αρρυθμίες στα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών καθώς το τελευταίο δεκαήμερο έχει σταματήσει η τροφοδοσία των λεωφορείων που κινούνται με φυσικό αέριο.
Μάλιστα ο πρόεδρος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΥ κ. Γεώργιος Γλαύκος με μια αυστηρή επιστολή του προς τον κ. Τζώρτζη την περασμένη εβδομάδα είχε ζητήσει την παρέμβασή του για την ομαλοποίηση της τροφοδοσίας των λεωφορείων επισημαίνοντας ότι από την απεργία η εταιρία ζημιώνεται ημερησίως με 250.000 ευρώ.
Έξοδο από την κρίση που έχει δημιουργηθεί αναζητάει τόσο η πλευρά του υπουργείου όσο και των συνδικαλιστών οι οποίοι αντιλαμβάνονται πλέον ότι η βραχύβια προεκλογική περίοδος δεν μπορεί να ικανοποιήσει το αίτημα των μονιμοποιήσεων.
Σε αυτό το πλαίσιο η λύση που φέρεται να εξετάζεται είναι να δοθούν στους εργαζόμενους κάποιες παροχές σε είδος με αντάλλαγμα την λήξη της απεργίας.
Το σχέδιο Σταθάκη προέβλεπε την πρόσληψή των εργολαβικών εργαζομένων από τις θυγατρικές της ΔΕΠΑ (ΔΕΔΑ, ΕΔΑ και Αέριο Αττικής) ώστε μετά την απορρόφησή τους από τις δύο νέες εταιρίες που θα προκύψουν από τη διάσπαση (ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών) να ενταχθούν στο δυναμικό τους ως μόνιμοι.
Το σχέδιο στήριξε αρχικά ο κ. Τζώρτζης αξιολογώντας ότι ο ίδιος δεν εμπλέκεται άμεσα με υποσχέσεις προς τους εργαζόμενους για άμεση τακτοποίηση.
Οι διοικήσεις των θυγατρικών που κλήθηκαν να υλοποιήσουν το σχέδιο Σταθάκη αρνήθηκαν να αναλάβουν τη σχετική ευθύνη.
Κατόπιν αυτού ο κ. Τζώρτζης όταν αντιλήφθηκε ότι η εμπλοκή της ΔΕΠΑ και του ιδίου είναι αναπόφευκτη και σε μια απέλπιδα προσπάθεια να βρεθεί λύση ζήτησε κάλυψη από τους μετόχους (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ), καλώντας τους να συγκαλέσουν έκτακτη γενική συνέλευση και να αναλάβουν οι ίδιοι την ευθύνη, κάτι που δεν έγινε αποδεκτό.
Από εκεί και μετά οι υποσχέσεις προς τους εργαζόμενους για μονιμοποίηση σταμάτησαν και παράλληλα ξεκίνησαν οι προστριβές με το υπουργείο, οι οποίες και κορυφώθηκαν με την απομάκρυνση του κ. Τζώρτζη από την διοίκηση της ΔΕΠΑ.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών