Κίνηση - ματ από την Τουρκία και στο ενεργειακό πεδίο, καθώς ετοιμάζεται να υπογράψει συμφωνία προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) με τη γαλλική TotalEnergies ήδη από την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με αξιωματούχο που επικαλείται το πρακτορείο Bloomberg.
Η Τουρκία στοχεύει να γίνει κόμβος φυσικού αερίου και προμηθευτής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει επενδύσει πολλά σε πλεονάζουσα ικανότητα εισαγωγής LNG καθώς και στην εγχώρια παραγωγή στη Μαύρη Θάλασσα.
Εξάγει ήδη μικρούς όγκους στο μπλοκ, αλλά οι ροές περιορίζονται λόγω της χωρητικότητας του αγωγού στα δυτικά σύνορα με τη Βουλγαρία.
Κόμβος φυσικού αερίου η Τουρκία
Η 10ετής συμφωνία με τον κρατικό εισαγωγέα Botas αναμένεται να οριστικοποιηθεί κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Τούρκου υπουργού Ενέργειας Alparslan Bayraktar στις ΗΠΑ για να μιλήσει στο συνέδριο Gastech, το οποίο διεξάγεται από τις 17 έως τις 20 Σεπτεμβρίου.
Η συμφωνία LNG με την Total θα είναι η τρίτη της Botas φέτος, καθώς η Τουρκία επιδιώκει να διαφοροποιήσει τις πηγές εφοδιασμού της και να γίνει κόμβος φυσικού αερίου. Την περασμένη εβδομάδα υπέγραψε 10ετή συμφωνία προμήθειας με τη Shell, η οποία αρχίζει το 2027, ενώ τν Απρίλιο υπέγραψε άλλη μια 10ετή συμφωνία με το Ομάν.
Η συμφωνία με τη Shell
Την προηγούμενη εβδομάδα, η Τουρκία και η Shell υπέγραψαν 10ετή συμφωνία προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) με δυνατότητα ανακατεύθυνσης των αποστολών στην Ευρώπη, σε άλλο ένα βήμα στην προσπάθεια της Άγκυρας να γίνει περιφερειακός κόμβος για το καύσιμο.
«Η Shell θα πουλάει την κρατική Botas της Τουρκίας ισοδύναμο με περίπου 4 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως από το 2027», δήλωσε ο Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ (Υπουργός Ενέργειας) σε τελετή υπογραφής στην Άγκυρα.
Αυτό είναι περίπου το 8% της συνολικής ζήτησης αερίου της χώρας το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
Η σύμβαση περιλαμβάνει μια επιλογή για το φυσικό αέριο να παραδοθεί σε ευρωπαϊκούς τερματικούς σταθμούς εκτός Τουρκίας, είπε ο Bayraktar, προσθέτοντας ότι θα δώσει στη Botas «κρίσιμες δυνατότητες» στη ναυτιλία LNG.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών