Οι θριαμβολογίες και τα πραγματικά δεδομένα που ξέχασε να ανακοινώσει η εταιρία
Το κρέας ψάρι επιχειρεί να βαφτίσει η Hellenic Seaways προβάλλοντας το γεγονός ότι σε ενοποιημένη βάση το 2015 πέτυχε κύκλο εργασιών 131,9 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 26,5% έναντι του 2014 και καθαρή κερδοφορία έπειτα από 5 ζημιογόνες χρήσεις, 3,9 εκατ. Ευρώ έναντι ζημιών 17,4 εκατ. το 2014.
Η εταιρία παραλείπει να ανακοινώσει ότι η μητρική είχε έσοδα 129 εκ Ευρώ από 97 ευρώ αλλά ταυτόχρονα ζημίες , μετά από φόρους 20,36 εκ Ευρώ από 18,767 εκ Ευρώ. Και αυτό σε μια χρονιά όπου οι τιμές των καυσίμων διαμορφώθηκαν σε ιστορικά χαμηλά.
Επίσης η Hellenic Seaways ξέχασε να αναφέρει πως στις 31/12/2015 το σύνολο των συσσωρευμένων ζημιών ανέρχεται σε 133,5 εκ Ευρώ για τον όμιλο και 132,5 εκ Ευρώ για την εταιρία ενώ το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων έχει υποχωρήσει κάτω από 50% του μετοχικού κεφαλαίου γεγονός που κατά το νόμο συνιστά υποχρέωση κεφαλαιακής ενίσχυσης ή λήψης μέτρων ώστε να αρθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Σημειωτέον ότι σε επίπεδο ομίλου έχουν υπολογιστεί έσοδα από αποζημιώσεις καταστροφής πλοίου ύψους 22 εκ Ευρώ τα οποία ενίσχυσαν τον κύκλο εργασιών και επηρέασαν και το καθαρό αποτέλεσμα.
Χωρίς αυτό τα έσοδα της χρήσης σε ενοποιημένη βάση θα εμφανίζονταν αυξημένα κατά λιγότερο από 5% .
Ουσιαστικά η εικόνα της εταιρίας δεν είναι τόσο ευοίωνη όσο επιχειρεί η ίδια να την παρουσιάσει καθώς το έσοδο από την καταστροφή πλοίου είναι μη επαναλαμβανόμενο ενώ την ίδια στιγμή έχει πάρει ανάσες από την αναδιάρθρωση των δανείων της που μείωσε το χρηματοοικονομικό κόστος κατά 1,1 εκ Ευρώ και έδωσε πρόσθετο κεφάλαιο κίνησης 13 Ευρώ για να μπορέσει να εξασφαλίσει τη λειτουργία της.
Χωρίς αυτά τα χρήματα η εταιρία στη χρήση του 2015 θα ήταν σχεδόν αδύνατο να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την ΑΝΕΚ επιχειρούν να ελέγξουν οι Μινωικές Γραμμές που μετά από αγορές μετοχών κατέχουν ποσοστό της τάξεως του 45% και επιχειρούν να το αυξήσουν.
Νίκος Καρούτζος
www.bankingnews.gr
Η εταιρία παραλείπει να ανακοινώσει ότι η μητρική είχε έσοδα 129 εκ Ευρώ από 97 ευρώ αλλά ταυτόχρονα ζημίες , μετά από φόρους 20,36 εκ Ευρώ από 18,767 εκ Ευρώ. Και αυτό σε μια χρονιά όπου οι τιμές των καυσίμων διαμορφώθηκαν σε ιστορικά χαμηλά.
Επίσης η Hellenic Seaways ξέχασε να αναφέρει πως στις 31/12/2015 το σύνολο των συσσωρευμένων ζημιών ανέρχεται σε 133,5 εκ Ευρώ για τον όμιλο και 132,5 εκ Ευρώ για την εταιρία ενώ το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων έχει υποχωρήσει κάτω από 50% του μετοχικού κεφαλαίου γεγονός που κατά το νόμο συνιστά υποχρέωση κεφαλαιακής ενίσχυσης ή λήψης μέτρων ώστε να αρθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Σημειωτέον ότι σε επίπεδο ομίλου έχουν υπολογιστεί έσοδα από αποζημιώσεις καταστροφής πλοίου ύψους 22 εκ Ευρώ τα οποία ενίσχυσαν τον κύκλο εργασιών και επηρέασαν και το καθαρό αποτέλεσμα.
Χωρίς αυτό τα έσοδα της χρήσης σε ενοποιημένη βάση θα εμφανίζονταν αυξημένα κατά λιγότερο από 5% .
Ουσιαστικά η εικόνα της εταιρίας δεν είναι τόσο ευοίωνη όσο επιχειρεί η ίδια να την παρουσιάσει καθώς το έσοδο από την καταστροφή πλοίου είναι μη επαναλαμβανόμενο ενώ την ίδια στιγμή έχει πάρει ανάσες από την αναδιάρθρωση των δανείων της που μείωσε το χρηματοοικονομικό κόστος κατά 1,1 εκ Ευρώ και έδωσε πρόσθετο κεφάλαιο κίνησης 13 Ευρώ για να μπορέσει να εξασφαλίσει τη λειτουργία της.
Χωρίς αυτά τα χρήματα η εταιρία στη χρήση του 2015 θα ήταν σχεδόν αδύνατο να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την ΑΝΕΚ επιχειρούν να ελέγξουν οι Μινωικές Γραμμές που μετά από αγορές μετοχών κατέχουν ποσοστό της τάξεως του 45% και επιχειρούν να το αυξήσουν.
Νίκος Καρούτζος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών