Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Όργια από εταιρίες που στέλνουν 5ψηφια SMS - Οι ευθύνες Σπίρτζη, η παράλυτη ΕΕΤΤ και οι απίθανες εταιρίες των 10.000 ευρώ

Όργια από εταιρίες που στέλνουν 5ψηφια SMS - Οι ευθύνες Σπίρτζη, η παράλυτη ΕΕΤΤ και οι απίθανες εταιρίες των 10.000 ευρώ
Οι απίθανες εταιρίες των 10.000 ευρώ όπως η Dimoco που κάνουν πάρτι σε βάρος των καταναλωτών
Έχουν περάσει περί του εννιά μήνες από τότε που ο πρώην υπηρεσιακός υπουργός Οικονομίας κ. Νίκος Χριστοδουλάκης, διαβίβασε φάκελο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού με τον οποίο ζήτησε τη διερεύνηση καταχρηστικών χρεώσεων και πρακτικών από εταιρίες πολυμεσικής πληροφόρησης οι οποίες λειτουργούν μέσω πενταψήφιων κωδικών αποστολής SMS σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τόσοι μήνες η Επιτροπή Ανταγωνισμού φαίνεται ακόμα να … ψάχνεται ως συνήθως ενώ η καθ’ ύλην αρμόδια Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων είναι ακέφαλη με απόλυτη την ευθύνη του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών κ. Σπίρτζη.
Στο μεταξύ οι εταιρίες οργιάζουν και καθημερινά οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας γίνονται δέκτες βροχής παραπόνων που βλέπουν παραφουσκωμένους λογαριασμούς, όχι όμως γιατί παραπλανημένοι συναίνεσαν και έλαβαν μηνύματα από πενταψήφιους αριθμούς για τα οποία χρεώθηκαν αλλά γιατί πλέον έλαβαν μηνύματα χωρίς συναίνεση από πενταψήφιους αριθμούς.
Εδώ τα πράγματα αρχίζουν να μπερδεύονται καθώς ουσιαστικά έχουμε μια παράνομη πράξη.
Σύμφωνα με καταγγελίες που έχει στην κατοχή του το bankingnews την τακτική αυτή της αποστολή μηνυμάτων που χρεώνουν τον παραλήπτη χωρίς τη συναίνεσή του εφαρμόζει η εταιρία Dimoco Greece της οποίας η έδρα βρίσκεται στην Ελλάδα όπου Διευθύνων Σύμβουλος στην Ελλάδα η κα Λίλυ (Βασιλική) Ξένου η οποία μεταπήδησε από την Amaze που εξαγόρασε δραστηριότητές της η Dimoco ενώ νωρίτερα είχε περάσει από τις WIN και IMImobile όλες εταιρίες πολυμεσικής πληροφόρησης.
Βέβαια από το ΓΕΜΗ προκύπτει ότι η Dimoco Greece είναι μια Μονοπρόσωπη ΙΚΕ με κεφάλαιο 10.000 Ευρώ και η κα Ξένου είναι απλά διαχειρίστρια της ΙΚΕ.
Μοναδικός μέτοχος είναι η Dimoco Europe Gmbh που έχει έδρα στη και στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Φιλοθέη και την ίδια διεύθυνση με τη Διεύθυνση που δηλώνει η κα  Ξένου ενώ η Dimoco Greece έχει έδρα το Μαρούσι.
Η Amaze που είναι ελληνική Ανώνυμη Εταιρία με έδρα τον Άγιο Δημήτριο και πριν το Μαρούσι είχε στο τέλος του 2014 ίδια κεφάλαια 667 χιλιάδες Ευρώ και την ίδια χρονιά εμφάνισε τζίρο 3,87 εκ Ευρώ, μεικτά κέρδη1,11 εκ Ευρώ και καθαρά κέρδη 117 χιλιάδες.
Το περίεργο είναι ότι λίγο πριν κάνει τη συναλλαγή με τη Dimoco και συγκεκριμένα στο τέλος του 2014 εμφανίζει τον ισολογισμό της ποσά προοριζόμενα για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 154 χιλιάδες Ευρώ χωρίς να προκύπτει κάπου η ανάγκη ότι τα χρειάζεται η εταιρία.
Και αυτό γιατί εντός της χρήσης καλύπτει με αύξηση δανείων τη διαφορά στις απαιτήσεις της που φαίνεται να προκύπτει από τα έσοδα.
Το ζήτημα που προκύπτει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πως η παράλυτη ΕΕΤΤ με ευθύνη του κ. Σπίρτζη είναι με κατεβασμένα τα χέρια γεγονός που προφανώς οδηγεί σε αποθράσυνση εταιρίες όπως η Dimoco.
Το δεύτερο ερώτημα είναι αν η Dimoco είναι αδειοδοτημένη καθώς δεν προκύπτει η ίδια σε καταλόγους παρόχων πολυμεσικής πληροφόρησης που δημοσιεύονται από εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι τα όσα αναφέρει στην ιστοσελίδα της η ΕΕΤΤ πως πρέπει να κάνει ο καταναλωτής σε περιπτώσεις που έχει χρεωθεί.
Ειδικότερα αναφέρεται
«Εάν αμφισβητείτε χρεώσεις ΥΠΠ σ.σ. Υπηρεσία Πολυμεσικής Πληροφόρησης), ζητήστε από την εταιρία τηλεφωνίας να σας αποστείλει για το διάστημα που σας ενδιαφέρει το εμπλουτισμένο Ελάχιστο Επίπεδο Αναλυτικής Χρέωσης, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.
Με αυτό τον τρόπο θα ενημερωθείτε αναλυτικά για όλες τις χρεώσεις ΥΠΠ στο λογαριασμό σας, συμπεριλαμβανομένων των χρεώσιμων εισερχόμενων SMS/MMS, καθώς και για την επωνυμία/τον διακριτικό τίτλο της εταιρίας ΥΠΠ ή της εταιρίας τηλεφωνίας που χορήγησε τον αριθμό ΥΠΠ.
Σε περίπτωση που το πρόβλημα δεν επιλυθεί, μπορείτε να υποβάλετε εγγράφως παράπονο/καταγγελία στην εταιρία παροχής ΥΠΠ, στην εταιρία τηλεφωνίας που χορήγησε τον αριθμό ΥΠΠ ή στην εταιρία τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής.
Η εταιρία οφείλει να εξετάσει την καταγγελία και να απαντήσει εγγράφως, εντός αποκλειστικής προθεσμίας 20 ημερών.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση της νομοθεσίας, η εταιρία οφείλει να μη χρεώσει τις σχετικές κλήσεις ή, σε περίπτωση χρέωσης, να επιστρέψει τα αντίστοιχα ποσά.
Εάν και μετά την έγγραφη απάντηση, το πρόβλημα δεν διευθετηθεί, έχετε τη δυνατότητα να απευθυνθείτε εγγράφως στους ακόλουθους φορείς αναλόγως της αρμοδιότητάς τους, για:

Θέματα παράβασης της νομοθεσίας ηλεκτρονικών επικοινωνιών και κώδικα δεοντολογίας: στην ΕΕΤΤ, συνυποβάλλοντας την έγγραφη απάντηση που λάβατε και το υλικό που τεκμηριώνει την καταγγελία σας ) πχ. Αναλυτικό λογαριασμό(.Σημειώνεται ότι η ΕΕΤΤ δεν έχει αρμοδιότητα για το περιεχόμενο των ΥΠΠ και τον τρόπο παροχής τους.

Αμφισβήτηση χρεώσεων: στον Συνήγορο του Καταναλωτή.

Παραβίαση των δικαιωμάτων πολιτών με χρήση ηλεκτρονικών μέσων: στην Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

Παραβίαση απορρήτου: στην Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών.

Εγγραφή σε ΥΠΠ ή λήψη διαφημιστικού υλικού χωρίς συγκατάθεση: στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Θέματα τυχερών παιγνίων: στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.»

Δηλαδή το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι ο καταναλωτής θα πρέπει να κάνει δρομολόγια σε καμία δεκαριά υπηρεσίες του δημοσίου για υπερχρέωση οι οποίες στο τέλος να του κοστίσουν περισσότερα από όσα χρεώθηκε και ουσιαστικά να ζημιωθεί.
Αντί να υπάρχει η ΕΕΤΤ η οποία άμεσα να βάζει λουκέτο σε εταιρίες που εφαρμόζουν τέτοιες πρακτικές η … μπάλα πετιέται στην κερκίδα.
Και ο κ. Σπίρτζης κατά τα λοιπά αυτοθαυμάζεται για το έργο που επιτελεί στις τηλεπικοινωνίες αφήνοντας εταιρίες που λειτουργούν με πρακτικές διαρρήκτη και κεφάλαια μπακάλικου να κάνουν τζίρους και κέρδη εκατομμυρίων Ευρώ σε βάρος των καταναλωτών.

Νίκος Καρούτζος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης