Αύξηση στα κέρδη των εισηγμένων θα φέρει η μείωση των επιτοκίων των δανείων που περιμένει η Bank of America – Merrill Lynch
Σημαντική βελτίωση στα αποτελέσματα θα είχε για αρκετές εισηγμένες μία μείωση των επιτοκίων δανεισμού που εκτιμά ότι θα υπάρξει η Bank of America/ Merrill Lynch σε πρόσφατη ανάλυσή της.
Ο οίκος ξεκίνησε πριν λίγες μέρες εκ νέου την κάλυψη των ελληνικών τραπεζών δίνοντας πολύ χαμηλές τιμές στόχους και αναφέροντας μεταξύ άλλων, ότι τα επιτόκια καταθέσεων πιθανότατα θα αυξηθούν όταν αρθούν τα capital controls και τα επιτόκια των δανείων θα υποχωρήσουν.
Για τις τράπεζες τα παραπάνω αποτελούν αρνητική εξέλιξη, όχι όμως για τις εισηγμένες.
Όσες έχουν ταμειακά διαθέσιμα θα έχουν αύξηση σε έσοδα από τόκους, αν αυξηθούν τα επιτόκια καταθέσεων και όσες έχουν δάνεια θα δουν μείωση του κόστους δανεισμού και βελτίωση της τελικής γραμμής.
Είναι γεγονός ότι πολλές εταιρείες έχουν δάνεια με αρκετά υψηλά επιτόκια.
Βάσει των λογιστικών καταστάσεων υπάρχουν επιτόκια 8% ή επιτόκια που ξεπερνούν το 11%.
Και φυσικά τίθεται το ερώτημα, πόσο βιώσιμες είναι αυτές οι εταιρείες που έχουν δανειστεί με τέτοια επιτόκια.
Η Lavipharm έχει δάνεια με επιτόκιο 11,8%.
Η Μοτοδυναμική έχει δάνεια με επιτόκια που φτάνουν μέχρι και το 7,34%, ενώ έως 7,35% είναι τα επιτόκια στην Νηρεύς.
Η Revoil έχει βραχυπρόθεσμα δάνεια με μέσο κόστος 6,9% και της Τέρνα Ενεργειακής τα βραχυπρόθεσμα έχουν 6,3% ενώ υψηλά είναι και τα μακροπρόθεσμα που αγγίζουν το 6,01%.
Το Υγεία δανείζεται με 6,78% και η Χαλκόρ έχει βραχυπρόθεσμα με επιτόκιο έως 6,02%.
Με επιτόκια 6,18% έχει δανειστεί και η εισηγμένη Μινωϊκές Γραμμές και οριακά πάνω από το 6% φτάνουν τα δάνεια της ΓΕΒΚΑ.
Τα βραχυπρόθεσμα δάνεια της Πλαστικά Θράκης είναι με Euribor και επιτόκιο που φτάνει το 6%, ενώ της Πανγαία είναι 5,3% συν Euribor.
Η Μυτιληναίος με 5,44% φαντάζει να είναι σε καλύτερη θέση, ενώ της Autohellas είναι έως 5,3%.
Τώρα τι θα συνέβαινε αν υπήρχε μία μείωση επιτοκίων, που έτσι κι αλλιώς ζητάνε συνεχώς από τις τράπεζες οι εισηγμένες;
Στην Μυτιληναίος μείωση της τάξης του 0,005 στο ύψος των επιτοκίων θα ενίσχυε τα προ φόρων κέρδη 3,53 εκατ. ευρώ.
Στην Εθνική Πανγαία μία μείωση 1% αλλάζει τα καθαρά κέρδη κατά 2,89 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως στην Πλαστικά Θράκης η επίδραση είναι της τάξης των 688 χιλ. ευρώ και στο Υγεία 1,447 εκατ. ευρώ.
Για τις Μινωικές Γραμμές μία μείωση 0,5% στα επιτόκια των δανείων θα αύξανε τα καθαρά κέρδη κατά 976 χιλ. ευρώ.
Στην Χαλκόρ μία αλλαγή της τάξης του 0,25% φέρνει διαφορά ύψους 1,46 εκατ. ευρώ στα αποτελέσματα.
Στην Motor Oil τώρα μία αλλαγή κατά μισή μόλις ποσοστιαία μονάδα είναι ικανή ώστε να αλλάξει την κερδοφορία της επιχείρησης κατά 7,2 εκατ. ευρώ.
Στην Τιτάν μείωση επιτοκίου κατά 1% βελτιώνει κατά 4,7 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη.
Στον ΟΤΕ αν το επιτόκιο μειωνόταν κατά 1% τα καθαρά κέρδη θα αυξάνονταν κατά 12,1 εκατ. ευρώ.
Τέλος στα Ελληνικά Πετρέλαια εάν το επιτόκιο των δανείων σε ευρώ ήταν κατά 0,5% χαμηλότερο, των λοιπών μεταβλητών στοιχείων τηρουμένων σταθερών, τα προ φόρων κέρδη θα αυξάνονταν κατά 11 εκατ. ευρώ.
Γ.Κατικάς
www.bankingnews.gr
Ο οίκος ξεκίνησε πριν λίγες μέρες εκ νέου την κάλυψη των ελληνικών τραπεζών δίνοντας πολύ χαμηλές τιμές στόχους και αναφέροντας μεταξύ άλλων, ότι τα επιτόκια καταθέσεων πιθανότατα θα αυξηθούν όταν αρθούν τα capital controls και τα επιτόκια των δανείων θα υποχωρήσουν.
Για τις τράπεζες τα παραπάνω αποτελούν αρνητική εξέλιξη, όχι όμως για τις εισηγμένες.
Όσες έχουν ταμειακά διαθέσιμα θα έχουν αύξηση σε έσοδα από τόκους, αν αυξηθούν τα επιτόκια καταθέσεων και όσες έχουν δάνεια θα δουν μείωση του κόστους δανεισμού και βελτίωση της τελικής γραμμής.
Είναι γεγονός ότι πολλές εταιρείες έχουν δάνεια με αρκετά υψηλά επιτόκια.
Βάσει των λογιστικών καταστάσεων υπάρχουν επιτόκια 8% ή επιτόκια που ξεπερνούν το 11%.
Και φυσικά τίθεται το ερώτημα, πόσο βιώσιμες είναι αυτές οι εταιρείες που έχουν δανειστεί με τέτοια επιτόκια.
Η Lavipharm έχει δάνεια με επιτόκιο 11,8%.
Η Μοτοδυναμική έχει δάνεια με επιτόκια που φτάνουν μέχρι και το 7,34%, ενώ έως 7,35% είναι τα επιτόκια στην Νηρεύς.
Η Revoil έχει βραχυπρόθεσμα δάνεια με μέσο κόστος 6,9% και της Τέρνα Ενεργειακής τα βραχυπρόθεσμα έχουν 6,3% ενώ υψηλά είναι και τα μακροπρόθεσμα που αγγίζουν το 6,01%.
Το Υγεία δανείζεται με 6,78% και η Χαλκόρ έχει βραχυπρόθεσμα με επιτόκιο έως 6,02%.
Με επιτόκια 6,18% έχει δανειστεί και η εισηγμένη Μινωϊκές Γραμμές και οριακά πάνω από το 6% φτάνουν τα δάνεια της ΓΕΒΚΑ.
Τα βραχυπρόθεσμα δάνεια της Πλαστικά Θράκης είναι με Euribor και επιτόκιο που φτάνει το 6%, ενώ της Πανγαία είναι 5,3% συν Euribor.
Η Μυτιληναίος με 5,44% φαντάζει να είναι σε καλύτερη θέση, ενώ της Autohellas είναι έως 5,3%.
Τώρα τι θα συνέβαινε αν υπήρχε μία μείωση επιτοκίων, που έτσι κι αλλιώς ζητάνε συνεχώς από τις τράπεζες οι εισηγμένες;
Στην Μυτιληναίος μείωση της τάξης του 0,005 στο ύψος των επιτοκίων θα ενίσχυε τα προ φόρων κέρδη 3,53 εκατ. ευρώ.
Στην Εθνική Πανγαία μία μείωση 1% αλλάζει τα καθαρά κέρδη κατά 2,89 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως στην Πλαστικά Θράκης η επίδραση είναι της τάξης των 688 χιλ. ευρώ και στο Υγεία 1,447 εκατ. ευρώ.
Για τις Μινωικές Γραμμές μία μείωση 0,5% στα επιτόκια των δανείων θα αύξανε τα καθαρά κέρδη κατά 976 χιλ. ευρώ.
Στην Χαλκόρ μία αλλαγή της τάξης του 0,25% φέρνει διαφορά ύψους 1,46 εκατ. ευρώ στα αποτελέσματα.
Στην Motor Oil τώρα μία αλλαγή κατά μισή μόλις ποσοστιαία μονάδα είναι ικανή ώστε να αλλάξει την κερδοφορία της επιχείρησης κατά 7,2 εκατ. ευρώ.
Στην Τιτάν μείωση επιτοκίου κατά 1% βελτιώνει κατά 4,7 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη.
Στον ΟΤΕ αν το επιτόκιο μειωνόταν κατά 1% τα καθαρά κέρδη θα αυξάνονταν κατά 12,1 εκατ. ευρώ.
Τέλος στα Ελληνικά Πετρέλαια εάν το επιτόκιο των δανείων σε ευρώ ήταν κατά 0,5% χαμηλότερο, των λοιπών μεταβλητών στοιχείων τηρουμένων σταθερών, τα προ φόρων κέρδη θα αυξάνονταν κατά 11 εκατ. ευρώ.
Γ.Κατικάς
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών