Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Εν μέσω κρίσης ισχυροποιούνται οι ναυτιλιακές – Τα οφέλη από το πετρέλαιο και οι κίνδυνοι

Εν μέσω κρίσης ισχυροποιούνται οι ναυτιλιακές – Τα οφέλη από το πετρέλαιο και οι κίνδυνοι
Το ποσό των 30 εκατ. ευρώ επένδυσαν οι Μινωικές Γραμμές στην αύξηση του ποσοστού της στην Hellenic Seaways
Σημαντική βελτίωση αποτελεσμάτων με παράλληλη ισχυροποίηση του ισολογισμού εμφανίζουν οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, λόγω της πτώσης των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Ωστόσο, λόγω της ελληνικής κρίσης αλλά και του έντονου ανταγωνισμού, οι διοικήσεις των εταιρειών βρίσκονται σε εγρήγορση προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις αλλά και να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες.
Η σημαντική βελτίωση των επιδόσεων τόσο των Μινωικών Γραμμών όσο και της Attica Group, οι οποίες ανακοίνωσαν εξάμηνο οφείλεται στη μείωση των τιμών του πετρελαίου.
Σύμφωνα με τις Μινωικές Γραμμές, το κόστος των καυσίμων, λόγω της φύσης των υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία, είναι το σημαντικότερο λειτουργικό κόστος και αποτελεί τον βασικότερο κίνδυνο έκθεσης της εταιρείας.
Λόγω της υψηλής μεταβλητότητας των διεθνών τιμών πετρελαίου η εταιρεία επεξεργάζεται συνεχώς διάφορα προϊόντα αντιστάθμισης του κινδύνου από την άνοδο της τιμής των καυσίμων, ώστε μόλις οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν, να προχωρήσει στη χρήση τους.
Επιπρόσθετα, έχοντας ήδη προβεί σε μια σειρά ενεργειών έχει περιορίσει σημαντικά τις καταναλώσεις καυσίμων στην τρέχουσα περίοδο.
Σημειώνεται ότι το πρώτο εξάμηνο 2016 υπήρξε σημαντική αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών πετρελαίου γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στην μείωση του κόστους καυσίμων και λιπαντικών κατά 41,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Το κόστος μισθοδοσίας ήταν 5,4 εκατ. ευρώ από 5,64 εκατ. ευρώ πέρυσι και το κόστος για καύσιμα, λιπαντικά, τρόφιμα, ποτά και εμπορεύματα καταστημάτων ήταν 16,12 εκατ. ευρώ από 25,5 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Attica Group ο όμιλος επηρεάζεται σημαντικά από τη διακύμανση των τιμών των καυσίμων.
Επισημαίνεται ότι το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών είναι με μεγάλη διαφορά το σημαντικότερο λειτουργικό κόστος.
Μία αύξηση ή μείωση στην τιμή των καυσίμων κατά 10 ευρώ ανά μετρικό τόνο για περίοδο έξι μηνών θα είχε επίδραση στα αποτελέσματα και στην καθαρή θέση του ομίλου κατά 1,1 εκατ. ευρώ περίπου.
Η Διοίκηση του ομίλου επιχειρεί να αντισταθμίσει ένα μέρος της αβεβαιότητας στην εξέλιξη της τιμής των καυσίμων λαμβάνοντας θέσεις αντιστάθμισης του κινδύνου στην αγορά παραγώγων προϊόντων.
Αξίζει να σημειωθεί πως παρά τη μεγάλη αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη χώρα οι ναυτιλιακές δεν φαίνεται να επηρεάζονται θετικά καθώς αντισταθμίζεται από τη μείωση της εγχώριας τουριστικής κίνησης.
Η συνεχιζόμενη ύφεση της Ελληνικής οικονομίας, οι περιορισμοί στη κίνηση κεφαλαίων, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σημαντικής μερίδας πληθυσμού, είναι παράγοντες που δεν μπορούν να ελεγχθούν και επηρεάζουν σημαντικά τη διακίνηση επιβατών και οχημάτων.
Εκτός Ελλάδος, οι ελληνικές εταιρείες έχουν ένα ακόμη μειονέκτημα.
Στην αγορά της Αδριατικής για παράδειγμα επικρατεί έντονος ανταγωνισμός προερχόμενος από πλοία που φέρουν ξένη σημαία και τα οποία απολαμβάνουν νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις που τους παρέχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν με χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με τα πλοία που έχουν την ελληνική σημαία.
Οι Μινωικές παρά τη μείωση των πωλήσεων κατάφεραν να αυξήσουν τα μικτά κέρδη και τα EBITDA, ενώ υπερδιπλασίασαν την κερδοφορία τους με μέρος των κερδών να οφείλεται σε κέρδη από πώληση πλοίου.
Με την πώληση προχώρησαν σε σημαντική μείωση του δανεισμού κατά 32,6 εκατ. ευρώ εξέλιξη που ωφέλησε τα σχέση ξένων προς ιδίων κεφαλαίων
Παράλληλα επένδυσε στην Hellenic Seaways με αποτέλεσμα στις 5/9 να ελέγχει περίπου το 48% του μετοχικού κεφαλαίου.
Πιο αναλυτικά μετά την απόφαση του Φεβρουαρίου 2016 της εταιρείας να ενισχύσει τη θέση της έχει καταβάλει έως 30/6 περί τα 30 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του ποσοστού της.
Η Attica Συμμετοχών αύξησε τα μικτά κέρδη αλλά η τελική γραμμή δεν γύρισε θετική.
Ωστόσο μείωσε σημαντικά τις υποχρεώσεις και βελτίωσε την καθαρή της θέση.
Επιπλέον πέτυχε καλές λειτουργικές ταμειακές ροές, έχει καλή ρευστότητα και χαμηλή αποτίμηση σε σύγκριση με την καθαρή θέση.

Γ. Κατικάς
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης