Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο Κώστας Γεράρδος στο Bankingnews: Καρδιογράφημα η αγορά των ηλεκτρονικών ειδών και της τεχνολογίας - Οι ισχυροί του 2016

Ο Κώστας Γεράρδος στο Bankingnews: Καρδιογράφημα η αγορά των ηλεκτρονικών ειδών και της τεχνολογίας - Οι ισχυροί του 2016
Ο κ. Γεράρδος σημείωσε ότι το Πλαίσιο φτιάχνει μία νέα ταυτότητα για να ανταποκριθεί στο μέλλον ή να προετοιμαστεί για το «retail του μέλλοντος» δίνοντας έμφαση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
Ο ανταγωνισμός και οι ισοτιμίες ψαλίδισαν σημαντικά τα περιθώρια του εμπορίου των ηλεκτρονικών ειδών το 2016.
Οι δύο μεγάλοι όμιλοι Πλαίσιο, Public και η MLS δίνουν μάχη για την αύξηση της πελατείας.
Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος, είπε στο bankingnews ότι η ζήτηση διατηρείται σε καλά επίπεδα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 και την ίδια στιγμή χαρακτήρισε την αγορά ως ένα «καρδιογράφημα» που παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις.
Το 2017 θα δοθεί έμφαση στη νέα επικοινωνιακή στρατηγική της εταιρείας η οποία έχει ως κεντρικό μήνυμα:
«Το μυαλό πάει στο Πλαίσιο».
Ο κ. Γεράρδος σημείωσε ότι το Πλαίσιο φτιάχνει μία νέα ταυτότητα για να ανταποκριθεί στο μέλλον ή να προετοιμαστεί για το «retail του μέλλοντος» δίνοντας έμφαση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Ο ίδιος πιστεύει ότι το μοντέλο που θα επικρατήσει είναι το omnichannel αλλά με διαφορετική ισορροπία μεταξύ των καναλιών και με κύρια ειδοποιό διαφορά τη γνώση για τις προτιμήσεις και τις συνήθειες του πελάτη.
Η εταιρεία Πλαίσιο είναι μία από τις μόλις 32 εισηγμένες οι οποίες παρουσιάζουν συστηματική κερδοφορία από το 2008 έως το 2016 και κατέχει τη 18η θέση στην κατάταξη των αθροιστικών κερδών μετά από φόρους στα τελευταία εννέα χρόνια.
Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου δυσκολεύτηκε αρκετά, με τη ζήτηση και την τιμολόγηση των προϊόντων να επηρεάζεται από μια σειρά από αρνητικές παραμέτρους.
Το δεύτερο εξάμηνο του 2016 διέσωσε κατά ένα βαθμό τα προσχήματα στον κλάδο εμπορίας ηλεκτρονικών συσκευών σε μια χρονιά που ξεκίνησε με «κληρονομιά» τα capital controls και την υψηλότερη ισοτιμία του δολαρίου που επηρεάζει το κόστος πωληθέντων.
Σε αυτή την συγκυρία ήρθε να προστεθεί και ο ανταγωνισμός είτε μέσω των προσφορών, είτε μέσω της επιθετικότερης διαφήμισης.
Οι δύο μεγάλοι όμιλοι, το Πλαίσιο και το Public κινήθηκαν πολύ προσεκτικά σε ότι αφορά τα ανοίγματα στο κεφάλαιο κίνησης ωστόσο οι βασικές γραμμές διαφοροποιήθηκαν αισθητά:
Το μεν Πλαίσιο εμφάνισε κερδοφορία 4,5 εκατ. ευρώ ενώ το Public παρέμεινε σε ζημιογόνο αποτέλεσμα 7,8 εκατ. ευρώ.
Το Πλαίσιο έχασε το 18% των λειτουργικών του κερδών το 2016 διατηρώντας ωστόσο μια αξιοπρεπή επίδοση 10,1 εκατ. ευρώ, ενώ το Public γύρισε σε κερδοφορία εμφανίζοντας κέρδη 3 εκατ. ευρώ.

• Στον όμιλο της Public τα έξοδα διάθεσης διαμορφώθηκαν σε 56,3 εκατ. ευρώ (55,1 εκατ. ευρώ το 2015) φέρνοντας μεν περισσότερο τζίρο στην χρονιά (4%) με μικρότερο ωστόσο μικτό περιθώριο κέρδους.

• Το Πλαίσιο με λιγότερα καταστήματα (22) είχε σχεδόν αμετάβλητα έξοδα διάθεσης (46,8 εκατ. ευρώ) με επίσης χαμηλότερο μικτό περιθώριο.

Η μείωση στα περιθώρια ανά κατηγορία προϊόντων όπως φαίνεται από την ανάλυση των πωλήσεων ήταν καθολική με μικρές βελτιώσεις στο β’ εξάμηνο της χρήσης.
Αυτό έχει να κάνει και με την μεγαλύτερη εξοικείωση των καταναλωτών με την πιστωτική κάρτα αλλά και με την «Μαύρη Παρασκευή», την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου που έφερε αρκετές πωλήσεις νωρίτερα από την Χριστουγεννιάτικη περίοδο.
Το αποτέλεσμα αυτής της μετατόπισης των πωλήσεων ωστόσο εκτιμάται ότι σαν άθροισμα έχει οριακή θετική επίδραση στο τζίρο των εταιριών αφού η Χριστουγεννιάτικη περίοδος επηρεάστηκε από τις καιρικές συνθήκες που δεν ευνοούσαν την βόλτα στα μαγαζιά, επισήμανση που έγινε και από άλλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της λιανικής.
Μια άλλη εταιρία ωστόσο που τα προϊόντα αποτελούν αντικείμενο της αγοράς των ηλεκτρονικών ειδών κατάφερε να φέρει ρεκόρ πωλήσεων και κερδών την χρονιά που πέρασε.
Η MLS αν και είχε χαμηλότερη κερδοφορία το β’ εξάμηνο λόγω των αυξημένων εξόδων διάθεσης και ανάπτυξης (+1,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2015) διατηρήθηκε πάνω από το επίπεδο κερδοφορίας των 2 εκατ. ευρώ αυξάνοντας τις πωλήσεις κατά 18%, τα λειτουργικά αποτελέσματα κατά 25% και τα καθαρά κέρδη κατά 10%. Κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες αποτέλεσαν τα προϊόντα αιχμής κάνοντας το 88% του συνολικών πωλήσεων.
Η φιλόδοξη κίνηση των «έξυπνων τηλεοράσεων» έδειξε σημάδια κόπωσης, ωστόσο η MLS φαίνεται να κοιτάζει την επέκταση της προς το εξωτερικό με ταμπλέτες και κινητά τηλέφωνα καθώς και τον εμπλουτισμό της τρέχουσας γκάμας προϊόντων.
Για την χρήση του 2016 το διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει στην τακτική Γενική συνέλευση της 30ης Ιουνίου την διανομή 6 λεπτών ανά μετοχή στους μετόχους της εταιρίας.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης