Το καθεστώς του «τσάμπα» έφθασε στο τέλος...
Περίπου 500 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι ανέρχονται οι απαιτήσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας από τους κακοπληρωτές πελάτες τους, οι οποίοι μέχρι πρότινος έριχναν «φέσι» σε μία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και αμέσως μετακόμισαν σε άλλη χάρη στη φορητότητα, διατηρώντας τον ίδιο αριθμό τηλεφώνου.
Το καθεστώς του «τσάμπα» έφθασε στο τέλος για τους χρήστες της κινητής τηλεφωνίας που δεν πλήρωναν για τις υπηρεσίες που ελάμβαναν Το τοπίο για τους κακοπληρωτές αλλάζει άρδην στην κινητή τηλεφωνία με την εταιρεία εκτίμησης φερεγγυότητας πελατών κινητής τηλεφωνίας η οποία λέγετε Τηλεγνούς.
Στην εταιρεία συμμετέχουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας η Cosmote, η Vodafone, η Wind Hellas και η Cyta.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στη δημιουργία της Τηλεγνούς θα ανταλλάσουν στοιχεία σχετικά με τους κακοπληρωτές φτιάχνοντας τη δικό τους «Τειρεσία» και η εικόνα θα συμπληρώνεται με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Πιο αναλυτικά, στα αρχεία της Τηλεγνούς θα περιλαμβάνονται συνδρομητές πελάτες που χρωστάνε ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των 200 ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες ή έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό και επιδιώκουν την αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.
Οι τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θέλουν να ελέγξουν κυρίως τους συστηματικούς κακοπληρωτές που αφήνουν χρέη και στη συνέχεια προχωρούν σε νέες συνδέσεις σε άλλη εταιρεία, μέσω της υπηρεσίας της φορητότητας αριθμού.
Ωστόσο, η καταγραφή της συμπεριφοράς του καταναλωτή μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους συστηματικούς κακοπληρωτές.
Οι εταιρείες κινητών επικοινωνιών θα συμβουλεύονται την Τηλεγνούς πριν από τη σύναψη σύμβασης με τους νέους πελάτες τους, στο πλαίσιο του προσυμβατικού πιστοληπτικού ελέγχου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τηλεπικοινωνιακός Τειρεσίας θα έχει ρόλο συμβουλευτικό προς τις εταιρείες αναφορικά με το προφίλ του πελάτη και η εταιρεία που τυχόν θα δέχεται αίτημα φορητότητας δεν θα το κάνει πιθανόν αποδεκτό διότι θα έχει οφειλές..
Ο χρήστης κινητής τηλεφωνίας που αναζητεί άλλο πάροχο εξαιτίας οφειλών θα δυσκολεύεται να βρει μία καινούργια εταιρεία άρα θα είναι υποχρεωμένος να καταλήξει σε μια συμβιβαστική λύση με την εταιρεία που έχει οφειλές.
Οι συνδρομητές θα ενημερώνονται εγκαίρως από τον πάροχό τους (π.χ. μέσω λογαριασμού ή επιστολής ή/και γραπτού μηνύματος) για τη διαβίβαση των δεδομένων τους στην Τηλεγνούς, οπότε και θα τους παρέχεται εύλογη προθεσμία τακτοποίησης των οφειλών τους.
Η άδεια σύστασης της εταιρείας Τηλεγνούς δόθηκε από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων που τους επιτρέπει την ανταλλαγή των προσωπικών δεδομένων.
Οι συνδρομητές στο έλεος των εταιρειών
Με τη βούλα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στην ουσία οι συνδρομητές θα είναι απροστάτευτοι έναντι των απαιτήσεων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας οι οποίες χρεώνουν και …λογαριασμό δεν δίνουν σε κανένα.
Το bankingnews έχει στη διάθεση του περιπτώσεις καταναλωτών που τους χρεώθηκαν οφειλές από υπηρεσίες τηλεφωνίας για τις οποίες ποτέ δεν ενημερώθηκαν.
Τους έβαλαν στη «μαύρη λίστα» χωρίς καμία ενημέρωση.
Περίπτωση συνδρομητή με οφειλή στα επίπεδα των 80 ευρώ από το 2013 και εμφανίσθηκε το 2017 όταν ο ενδιαφερόμενος ζήτησε μια τηλεφωνική γραμμή από καρτοπρόγραμμα να γίνει συμβόλαιο, τότε του ανέφεραν την οφειλή.
Ο συνδρομητής όταν ρώτησε γιατί δεν είχε καμία ενημέρωση ο υπάλληλος της κινητής του σύστησε να ενημερωθεί από την εταιρεία Μόνο η εταιρεία ξέρει πως δημιουργήθηκε η οφειλή και πως προήλθε. Επιπλέον δεν έχει προβλεφθεί όταν ο συνδρομητής έχει διαφωνία με τη χρέωση και την ίδια στιγμή η εταιρεία δεν δίνει αναλυτική χρέωση για το συνολικό ύψος της οφειλής. Με βάση τα περιστατικά που αναφέρουμε το 50% των συνδρομητών πιθανόν να εμφανίζονται με οφειλές και το σημαντικότερο δεν θα είναι σε θέση να υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους
Οι εταιρείες κινητής είναι σε πόλεμο με τη ΕΕΤΕ
Το προφίλ των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
Στις δικαστικές αίθουσες λύνουν τις διαφορές τους οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, η οποία να σημειωθεί είναι η εποπτεύουσα Αρχή και ρυθμιστής των τηλεπικοινωνιών υπηρεσιών...
Σε αρκετές περιπτώσεις έχει επιβάλλει πρόστιμα σε εταιρείες που παραβίασαν την ελληνική νομοθεσία και στη συνέχεια καταφεύγουν στη Δικαιοσύνη για αυταπόδεικτα πράγματα αλλά κερδίζουν χρόνο αφού η απονομή της Δικαιοσύνης θα έρθει μετά χρόνια.
Μέσα σε αυτό το καθεστώς πως μπορεί να προστατευθεί ο συνδρομητής που του καταλογίζουν οφειλή χωρίς η εταιρεία να προσκομίζει όλα τα στοιχεία;
Οι απαιτήσεις των εταιρειών
Με «κρυφά χαρτιά» παίζουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών καθώς οι απαιτήσεις από τους συνδρομητές εντάσσονται στο συνολικές απαιτήσεις με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουμε με ακρίβεια τους κακοπληρωτές συνδρομητές.
Ο ετήσιος ισολογισμός του ΟΤΕ του 2016 εμφάνισε συνολικές απαιτήσεις ύψους 730 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 340 αφορούν την εταιρεία.
Είναι προφανές ότι η διαφάνεια δεν αρέσει στον μεγαλύτερο οργανισμό τηλεπικοινωνιών της χώρας και προτιμά να είναι σωστή απέναντι στο γράμμα του νόμου αναφορικά με τη δημοσιοποίηση των στοιχείων του ισολογισμού.
Οι συνολικές απαιτήσεις της Vodafone ανέρχονται σε 145 εκατ. ευρώ.
Οι απαιτήσεις της Wind της Cyta κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Το καθεστώς του «τσάμπα» έφθασε στο τέλος για τους χρήστες της κινητής τηλεφωνίας που δεν πλήρωναν για τις υπηρεσίες που ελάμβαναν Το τοπίο για τους κακοπληρωτές αλλάζει άρδην στην κινητή τηλεφωνία με την εταιρεία εκτίμησης φερεγγυότητας πελατών κινητής τηλεφωνίας η οποία λέγετε Τηλεγνούς.
Στην εταιρεία συμμετέχουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας η Cosmote, η Vodafone, η Wind Hellas και η Cyta.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στη δημιουργία της Τηλεγνούς θα ανταλλάσουν στοιχεία σχετικά με τους κακοπληρωτές φτιάχνοντας τη δικό τους «Τειρεσία» και η εικόνα θα συμπληρώνεται με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Πιο αναλυτικά, στα αρχεία της Τηλεγνούς θα περιλαμβάνονται συνδρομητές πελάτες που χρωστάνε ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των 200 ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες ή έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό και επιδιώκουν την αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.
Οι τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θέλουν να ελέγξουν κυρίως τους συστηματικούς κακοπληρωτές που αφήνουν χρέη και στη συνέχεια προχωρούν σε νέες συνδέσεις σε άλλη εταιρεία, μέσω της υπηρεσίας της φορητότητας αριθμού.
Ωστόσο, η καταγραφή της συμπεριφοράς του καταναλωτή μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους συστηματικούς κακοπληρωτές.
Οι εταιρείες κινητών επικοινωνιών θα συμβουλεύονται την Τηλεγνούς πριν από τη σύναψη σύμβασης με τους νέους πελάτες τους, στο πλαίσιο του προσυμβατικού πιστοληπτικού ελέγχου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τηλεπικοινωνιακός Τειρεσίας θα έχει ρόλο συμβουλευτικό προς τις εταιρείες αναφορικά με το προφίλ του πελάτη και η εταιρεία που τυχόν θα δέχεται αίτημα φορητότητας δεν θα το κάνει πιθανόν αποδεκτό διότι θα έχει οφειλές..
Ο χρήστης κινητής τηλεφωνίας που αναζητεί άλλο πάροχο εξαιτίας οφειλών θα δυσκολεύεται να βρει μία καινούργια εταιρεία άρα θα είναι υποχρεωμένος να καταλήξει σε μια συμβιβαστική λύση με την εταιρεία που έχει οφειλές.
Οι συνδρομητές θα ενημερώνονται εγκαίρως από τον πάροχό τους (π.χ. μέσω λογαριασμού ή επιστολής ή/και γραπτού μηνύματος) για τη διαβίβαση των δεδομένων τους στην Τηλεγνούς, οπότε και θα τους παρέχεται εύλογη προθεσμία τακτοποίησης των οφειλών τους.
Η άδεια σύστασης της εταιρείας Τηλεγνούς δόθηκε από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων που τους επιτρέπει την ανταλλαγή των προσωπικών δεδομένων.
Οι συνδρομητές στο έλεος των εταιρειών
Με τη βούλα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στην ουσία οι συνδρομητές θα είναι απροστάτευτοι έναντι των απαιτήσεων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας οι οποίες χρεώνουν και …λογαριασμό δεν δίνουν σε κανένα.
Το bankingnews έχει στη διάθεση του περιπτώσεις καταναλωτών που τους χρεώθηκαν οφειλές από υπηρεσίες τηλεφωνίας για τις οποίες ποτέ δεν ενημερώθηκαν.
Τους έβαλαν στη «μαύρη λίστα» χωρίς καμία ενημέρωση.
Περίπτωση συνδρομητή με οφειλή στα επίπεδα των 80 ευρώ από το 2013 και εμφανίσθηκε το 2017 όταν ο ενδιαφερόμενος ζήτησε μια τηλεφωνική γραμμή από καρτοπρόγραμμα να γίνει συμβόλαιο, τότε του ανέφεραν την οφειλή.
Ο συνδρομητής όταν ρώτησε γιατί δεν είχε καμία ενημέρωση ο υπάλληλος της κινητής του σύστησε να ενημερωθεί από την εταιρεία Μόνο η εταιρεία ξέρει πως δημιουργήθηκε η οφειλή και πως προήλθε. Επιπλέον δεν έχει προβλεφθεί όταν ο συνδρομητής έχει διαφωνία με τη χρέωση και την ίδια στιγμή η εταιρεία δεν δίνει αναλυτική χρέωση για το συνολικό ύψος της οφειλής. Με βάση τα περιστατικά που αναφέρουμε το 50% των συνδρομητών πιθανόν να εμφανίζονται με οφειλές και το σημαντικότερο δεν θα είναι σε θέση να υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους
Οι εταιρείες κινητής είναι σε πόλεμο με τη ΕΕΤΕ
Το προφίλ των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
Στις δικαστικές αίθουσες λύνουν τις διαφορές τους οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, η οποία να σημειωθεί είναι η εποπτεύουσα Αρχή και ρυθμιστής των τηλεπικοινωνιών υπηρεσιών...
Σε αρκετές περιπτώσεις έχει επιβάλλει πρόστιμα σε εταιρείες που παραβίασαν την ελληνική νομοθεσία και στη συνέχεια καταφεύγουν στη Δικαιοσύνη για αυταπόδεικτα πράγματα αλλά κερδίζουν χρόνο αφού η απονομή της Δικαιοσύνης θα έρθει μετά χρόνια.
Μέσα σε αυτό το καθεστώς πως μπορεί να προστατευθεί ο συνδρομητής που του καταλογίζουν οφειλή χωρίς η εταιρεία να προσκομίζει όλα τα στοιχεία;
Οι απαιτήσεις των εταιρειών
Με «κρυφά χαρτιά» παίζουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών καθώς οι απαιτήσεις από τους συνδρομητές εντάσσονται στο συνολικές απαιτήσεις με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουμε με ακρίβεια τους κακοπληρωτές συνδρομητές.
Ο ετήσιος ισολογισμός του ΟΤΕ του 2016 εμφάνισε συνολικές απαιτήσεις ύψους 730 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 340 αφορούν την εταιρεία.
Είναι προφανές ότι η διαφάνεια δεν αρέσει στον μεγαλύτερο οργανισμό τηλεπικοινωνιών της χώρας και προτιμά να είναι σωστή απέναντι στο γράμμα του νόμου αναφορικά με τη δημοσιοποίηση των στοιχείων του ισολογισμού.
Οι συνολικές απαιτήσεις της Vodafone ανέρχονται σε 145 εκατ. ευρώ.
Οι απαιτήσεις της Wind της Cyta κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών