Στα χνάρια της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων επιβάλλει πρόστιμα με καθυστέρηση τριών και πλέον χρόνων
Στις λογικές μιας άλλης ανεξάρτητης αρχής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς που επί χρόνια λιμνάζουν υποθέσεις και οι οποίες όταν εκδίδονται αποφάσεις έχουν… ξεχαστεί φαίνεται ότι εμφιλοχωρεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων η οποία θεωρεί προφανώς ότι λύνει ζητήματα ανταγωνισμού και προστατεύει τους καταναλωτές με πρόστιμα που εισπράττει η ίδια για να χρηματοδοτεί τη λειτουργία της.
Πως αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι χθες (25/9) επέβαλε πρόστιμο στον όμιλο ΟΤΕ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης την περίοδο 2012-2014.
Δηλαδή 3 και πλέον χρόνια μετά την υποβολή καταγγελιών και αναφορών από τους ανταγωνιστές του ΟΤΕ, τις HOL, WIND, CYTA και Forthnet διαπίστωσε ότι ο ΟΤΕ εξυπηρετούσε πιο γρήγορα τους πελάτες λιανικής του σε σχέση με τις εταιρίες που αγόραζαν χονδρική.
Η ΕΕΤΤ στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι ασκεί το ρυθμιστικό, εποπτικό και ελεγκτικό ρόλο της, καθώς και τις αρμοδιότητές της ως αρχή ανταγωνισμού στην αγορά των ηλεκτρονικών επικοινωνιών εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία της, αντιμετωπίζοντας ως εκ τούτου αποτελεσματικά και άμεσα τους δυνητικούς κινδύνους στρέβλωσης του ανταγωνισμού και προασπίζοντας τα δικαιώματα των τελικών καταναλωτών.
Το ερώτημα είναι βέβαια πως εξασφαλίζει με την επιβολή προστίμων με τρία και πλέον χρόνια καθυστέρηση όλα αυτά που αναφέρει παραπάνω.
Γιατί αν πράγματι ο ΟΤΕ λειτούργησε καταχρηστικά με την απόφασή της η ΕΕΤΤ δεν προστάτεψε ούτε τον ανταγωνισμό ούτε τον καταναλωτή καθώς το πρόστιμο των 6,3 εκατ. ευρώ εφόσον εισπραχθεί θα εισρεύσει στα ταμεία της και έτσι ούτε ο ανταγωνισμός θα κερδίσει όσα υπολόγισε η ΕΕΤΤ ότι μπορεί να έχασε από τις τακτικές που η ίδια διαπίστωσε στον ΟΤΕ ούτε ο καταναλωτής καθώς το εν λόγω ποσό αφαιρείται από τα διαθέσιμα κεφάλαια του ΟΤΕ που θεωρητικά θα μπορούσαν να επενδυθούν.
Το μόνο που προστάτεψε είναι τα έσοδα που προκύπτουν από το πρόστιμο το οποίο επιβάλλει στον ΟΤΕ αν και εφόσον αυτό δεν πέσει στα δικαστήρια όπως συνήθως συμβαίνει με πρόστιμα Ανεξάρτητων Αρχών οι οποίες ενώ ανακοινώνουν τα πρόστιμα που επιβάλλουν ξεχνούν να εκδώσουν ανακοίνωση για δικαστικές ανατροπές των προστίμων ώστε να συντηρήσουν την εικόνα ότι επιτελούν θεσμικό και ρυθμιστικό ρόλο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως αναφέρεται στον απολογισμό του 2016 «σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της ΕΕΤΤ έτους 2015, οι οποίες εγκρίθηκαν από την Ολομέλεια της ΕΕΤ, το ποσό που θα έπρεπε να αποδοθεί στον κρατικό προϋπολογισμό το 2016 διαμορφώθηκε στο ύψος των 34.133.691,02 ευρώ.
Το ποσό αυτό δεν αποδόθηκε το 2016, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες της ΕΕΤΤ προς τους αρμόδιους υπουργούς, για έκδοση της κατά τις κείμενες διατάξεις προβλεπόμενης Κοινής Υπουργικής Απόφασης, οπότε και παρέμεινε στο αποθεματικό της».
Το ερώτημα που τίθεται βέβαια είναι τι εξυπηρετεί η διατήρηση στο αποθεματικό της ΕΕΤΤ τέτοιων ποσών.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Πως αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι χθες (25/9) επέβαλε πρόστιμο στον όμιλο ΟΤΕ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης την περίοδο 2012-2014.
Δηλαδή 3 και πλέον χρόνια μετά την υποβολή καταγγελιών και αναφορών από τους ανταγωνιστές του ΟΤΕ, τις HOL, WIND, CYTA και Forthnet διαπίστωσε ότι ο ΟΤΕ εξυπηρετούσε πιο γρήγορα τους πελάτες λιανικής του σε σχέση με τις εταιρίες που αγόραζαν χονδρική.
Η ΕΕΤΤ στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι ασκεί το ρυθμιστικό, εποπτικό και ελεγκτικό ρόλο της, καθώς και τις αρμοδιότητές της ως αρχή ανταγωνισμού στην αγορά των ηλεκτρονικών επικοινωνιών εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία της, αντιμετωπίζοντας ως εκ τούτου αποτελεσματικά και άμεσα τους δυνητικούς κινδύνους στρέβλωσης του ανταγωνισμού και προασπίζοντας τα δικαιώματα των τελικών καταναλωτών.
Το ερώτημα είναι βέβαια πως εξασφαλίζει με την επιβολή προστίμων με τρία και πλέον χρόνια καθυστέρηση όλα αυτά που αναφέρει παραπάνω.
Γιατί αν πράγματι ο ΟΤΕ λειτούργησε καταχρηστικά με την απόφασή της η ΕΕΤΤ δεν προστάτεψε ούτε τον ανταγωνισμό ούτε τον καταναλωτή καθώς το πρόστιμο των 6,3 εκατ. ευρώ εφόσον εισπραχθεί θα εισρεύσει στα ταμεία της και έτσι ούτε ο ανταγωνισμός θα κερδίσει όσα υπολόγισε η ΕΕΤΤ ότι μπορεί να έχασε από τις τακτικές που η ίδια διαπίστωσε στον ΟΤΕ ούτε ο καταναλωτής καθώς το εν λόγω ποσό αφαιρείται από τα διαθέσιμα κεφάλαια του ΟΤΕ που θεωρητικά θα μπορούσαν να επενδυθούν.
Το μόνο που προστάτεψε είναι τα έσοδα που προκύπτουν από το πρόστιμο το οποίο επιβάλλει στον ΟΤΕ αν και εφόσον αυτό δεν πέσει στα δικαστήρια όπως συνήθως συμβαίνει με πρόστιμα Ανεξάρτητων Αρχών οι οποίες ενώ ανακοινώνουν τα πρόστιμα που επιβάλλουν ξεχνούν να εκδώσουν ανακοίνωση για δικαστικές ανατροπές των προστίμων ώστε να συντηρήσουν την εικόνα ότι επιτελούν θεσμικό και ρυθμιστικό ρόλο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως αναφέρεται στον απολογισμό του 2016 «σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της ΕΕΤΤ έτους 2015, οι οποίες εγκρίθηκαν από την Ολομέλεια της ΕΕΤ, το ποσό που θα έπρεπε να αποδοθεί στον κρατικό προϋπολογισμό το 2016 διαμορφώθηκε στο ύψος των 34.133.691,02 ευρώ.
Το ποσό αυτό δεν αποδόθηκε το 2016, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες της ΕΕΤΤ προς τους αρμόδιους υπουργούς, για έκδοση της κατά τις κείμενες διατάξεις προβλεπόμενης Κοινής Υπουργικής Απόφασης, οπότε και παρέμεινε στο αποθεματικό της».
Το ερώτημα που τίθεται βέβαια είναι τι εξυπηρετεί η διατήρηση στο αποθεματικό της ΕΕΤΤ τέτοιων ποσών.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών