Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Της Intracom Telecom και των … δασαρχείων γίνεται στο ΣΔΙΤ Ευρυζωνικότητας της Κεντρικής Ελλάδας που ανέλαβε η Ιντρακάτ

Της Intracom Telecom και των … δασαρχείων γίνεται στο ΣΔΙΤ Ευρυζωνικότητας της Κεντρικής Ελλάδας που ανέλαβε η Ιντρακάτ

Ο γρήγορος ΟΤΕ, οι κεραίες που χρειάστηκαν παρέμβαση του ΓΓ Τηλεπικοινωνιών και η καθυστερημένη πιθανή παράδοση εντός του 2018
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η δικαστική διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ της Intrakat και της Intracom Telecom, πρώην μέλος του ομίλου Intracom Holdings (με νυν ιδιοκτήτες την Sistema και Αραβικά κεφάλαια) παρά το γεγονός ότι η Intrakat στο παρελθόν έχει εγκαλέσει το bankingnews για την αποκάλυψη της υπόθεση επικαλούμενη εμπιστευτικές πληροφορίες.
Το μήλον της έριδος μεταξύ των δύο πλευρών ήταν όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες οι πλημμέλειες (μεγάλη καθυστέρηση) της Intracom Telecom στην υπεργολαβία που είχε αναλάβει στο έργο Rural Broadband («Ανάπτυξη Ευρυζωνικών Υποδομών σε Αγροτικές «Λευκές» Περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας της περιοχής 2») που αφορά στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος και Θεσσαλίας, Νομοί Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Θεσπρωτίας, Πρεβέζης, Σάμου, Κυκλάδων και Κερκύρας
H Intrakat φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες όταν διαπίστωσε πως δεν προχωρά το έργο κινήθηκε επιθετικά καταγγέλλοντας τις συμβάσεις και ζητώντας μέσω διαιτητικών προσφυγών να της καταβληθούν ποινικές ρήτρες 10 εκ ευρώ ενώ η Intracom Telecom  κινήθηκε μέσω τριών αγωγών που ζητά από τις εταιρίες του ομίλου Ιντρακόμ που εμπλέκονται στο έργο πάνω από 20 εκ ευρώ.
Γεγονός είναι πάντως ότι ενώ το έργο του Rural broadband είχε καθυστερήσει εντυπωσιακά μετά την διακοπή της σχέσης Ιντρακάτ και Intracom φαίνεται να προχωρά ταχύτερα αλλά δεν ολοκληρώθηκε ούτε στα τέλη του 2017 αλλά αναμένεται να συμβεί το 2018 όταν την ίδια στιγμή ανάλογα έργα που είχε αναλάβει ο ΟΤΕ έχει ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγραμμάτων με αποτέλεσμα να διαθέτει ήδη εμπορικά internet.
Η Ιντρακάτ πέραν της αντιπαράθεσης με την Intracom telecom επικαλείται και λόγους καθυστέρησης αδειοδοτήσεων αλλά εκ των πραγμάτων συγκρινόμενη η πορεία του έργου που έχει αναλάβει σε σχέση με αυτή του ΟΤΕ προκύπτει το ερώτημα αν ο ΟΤΕ έχει φροντίσει να επιτυγχάνει ταχύτερη αδειοδότηση ή απλά είναι μια εταιρία που έχει το σύνολο των υποδομών της σε επιφυλακή ώστε να μπορεί να αναδεικνύεται πάντα leader σε έργα σύνθετων τηλεπικοινωνιακών υποδομών

Υπενθυμίζεται ότι το έργο που έχει αναλάβει η Ιντρακάτ είναι προϋπολογισμού 60 εκ ευρώ.
Το έργο διακρίνεται σε δυο Φάσεις.
Η πρώτη αφορά την περίοδο κατασκευής των απαραίτητων υποδομών ενώ η δεύτερη την περίοδο λειτουργίας τους και παροχής των προβλεπόμενων υπηρεσιών για χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) ετών.
Ενώ θα έπρεπε να ολοκληρωθεί από πλευράς υποδομών το έργο τον Ιούνιο του 2017, η εταιρεία έχει εκπληρώσει μόνο το πρώτο κομμάτι του έργου που καλύπτει το 30% των συνολικών οικισμών που αντιστοιχεί σε κάλυψη των αναγκών 50.000 κατοίκων.
Οι πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί αναφέρουν ότι το Νοέμβριο του 2017 η Ιντρακάτ ολοκλήρωσε και το δεύτερο τμήμα του έργου που καλύπτει 50.000 κατοίκους.  
Όμως το σύνολο του έργου δεν θα ολοκληρωθεί πριν τα μέσα της φετινής χρονιάς γεγονός που σημαίνει σημαντική καθυστέρηση.
Και πέρα από το γεγονός της αντιπαράθεσης με την Intracom Telecom φαίνεται ότι και η επιλογή της χρήσης κεραιών σε σημαντικό τμήμα του έργου ως τεχνολογική λύση συμβάλλει στην καθυστέρηση υλοποίησης. Και αυτό γιατί στην αδειοδότηση των κεραιών εμπλέκονται σωρεία φορέων όπως δασαρχεία,πολεοδομίες, τοπικοί δήμοι) με αναπόφευκτα τα γνωστά παρατράγουδα της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Η ευθύνη του δημοσίου για τις καθυστερήσεις στην αδειοδότηση φαίνεται ότι αποτελεί και την αιτία των συνεχών παρατάσεων ολοκλήρωσης.
Μάλιστα η κατάσταση σε ότι αφορά σε ορισμένες περιοχές έδειχνε να έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο ειδικά σε επίπεδο δασαρχείων με κίνδυνο το έργο να μην τελειώσει ούτε το 2018 και η χώρα να βρεθεί εκτεθειμένη και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. 
Έτσι όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες υπήρξε δυναμική παρέμβαση σε πλήθος εμπλεκόμενων του  Γ.Γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων με κ. Μαγκλάρα γεγονός που συνέβαλε ώστε να κλείσει η δεύτερη φάση στα τέλη του 2017 και πλέον να είναι πολύ υψηλή η πιθανότητα τουλάχιστον με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες να ολοκληρωθεί εντός του 2018 η τελευταία φάση που θα καλύψει τις ανάγκες 60.000 κατοίκων.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης