γράφει : Ελένη Μπότα
Ο διαγωνισμός για την ζεύξη Σαλαμίνας βρίσκεται στην τελική ευθεία
Οι εταιρείες ΜΕΤΚΑ, η ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία των εταιριών Vinci Consessions-Vinci Highways-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, αναμένεται να κονταροχτυπηθούν μέσα στο επόμενο διάστημα για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα ξκινήσει, τη Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.
Ήδη ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική ευθεία μετά και την εκκίνηση των διαδικασιών για την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών η εκπόνηση της ΜΠΕ θα γίνει, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, με σύνθεση των αντίστοιχων προτάσεων των τριών προεπιλεγέντων υποψηφίων, με τρόπο που να καλύπτει τον Βασικό Σχεδιασμό του έργου.
Το έργο της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας-Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.
Το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για τη σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος-Κερατσινίου-Πειραιά.
Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ’ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο.
Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δηµιουργία κόµβου για τη σύνδεση µε την υπάρχουσα οδό Παλουκίων-Αµπελακίων/Σαλαµίνας, καθώς και µε τον Ναύσταθµο. Θα διατηρηθεί και η σύνδεση της οδού Αµπελακίων/Σαλαµίνας µε τον Ναύσταθµο. Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση Βόρεια του οικισµού των Παλουκίων και δηµιουργία δεύτερου κόµβου εισόδου προς τον Ναύσταθµο.
Σήμερα με τα φέρι μποτ η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά.
Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 5 με 6 λεπτά.
Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική πιο οικονομική επιλογή.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Ήδη ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική ευθεία μετά και την εκκίνηση των διαδικασιών για την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών η εκπόνηση της ΜΠΕ θα γίνει, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, με σύνθεση των αντίστοιχων προτάσεων των τριών προεπιλεγέντων υποψηφίων, με τρόπο που να καλύπτει τον Βασικό Σχεδιασμό του έργου.
Το έργο της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας-Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.
Το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για τη σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος-Κερατσινίου-Πειραιά.
Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ’ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο.
Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δηµιουργία κόµβου για τη σύνδεση µε την υπάρχουσα οδό Παλουκίων-Αµπελακίων/Σαλαµίνας, καθώς και µε τον Ναύσταθµο. Θα διατηρηθεί και η σύνδεση της οδού Αµπελακίων/Σαλαµίνας µε τον Ναύσταθµο. Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση Βόρεια του οικισµού των Παλουκίων και δηµιουργία δεύτερου κόµβου εισόδου προς τον Ναύσταθµο.
Σήμερα με τα φέρι μποτ η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά.
Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 5 με 6 λεπτά.
Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική πιο οικονομική επιλογή.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών