γράφει : Ελένη Μπότα
Έφθασαν στα 415,6 εκατ. ευρώ
Στα 415,6 εκατ ευρώ ανήλθαν το 2018 τα έσοδα της Fraport η οποία διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, σημειώνοντας αύξηση 78%.
Τα καθαρά κέρδη κινήθηκαν οριακά θετικά στα 0,7 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών κερδών 14,37 εκατ. ευρώ το 2017.
Τα μεγέθη δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα, καθώς η Fraport Greece ανέλαβε τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας τον Απρίλιο του 2017.
Πρώτο σε έσοδα μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων το 2018 ήταν το αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη, ακολούθησε το αεροδρόμιο της Ρόδου.
Η Fraport στο τέλος του 2018 απασχολούσε 427 εργαζομένους έναντι 396 εργαζομένους στο τέλος του 2017.
Την ίδια στιγμή πάντως η Fraport χάνει εν μέρει την διαμάχη με το ελληνικό Δημόσιο καθώς μερικώς δεκτές έγιναν από το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), με απόφαση που έλαβε στις 10 Ιουλίου, δύο προσφυγές σε διαιτησία του Ελληνικού Δημοσίου κατά της Fraport.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το Ελληνικό Δημόσιο είχε προσφύγει κατά των ανωνύμων εταιρειών, με την επωνυμία « Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Α' Α.Ε.» και «Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Β' Α.Ε.» και κατά των Πορισμάτων της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών (Ε.Ε.Τ.Δ.), με ημερομηνία 13.12.2017.
Με τα Πορίσματα της Ε.Ε.Τ.Δ είχε αναγνωριστεί η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στις αντιδίκους αποζημίωση για ζημίες που επήλθαν στις Περιοχές Παραχώρησης και στα κινητά περιουσιακά στοιχεία των Περιφερειακών Αεροδρομίων των Ομάδων Α’ και Β’, εξαιτίας της μη προσήκουσας συντήρησής τους, κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την ημερομηνία ολοκλήρωσης του Διαγωνισμού Παραχώρησης μέχρι την ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης.
Ειδικότερα, το διαιτητικό δικαστήριο, κάνοντας δεκτό σχετικό λόγο του προσφεύγοντος Eλληνικού Δημοσίου:
α) δέχθηκε ότι κατ’ εσφαλμένη ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου και των συμβατικών όρων των Συμβάσεων Παραχώρησης αναγνωρίστηκε από την Ε.Ε.Τ.Δ. ότι οι επελθούσες μετά την ημερομηνία Διαγωνισμού Παραχώρησης ζημίες των αθών ανέρχονται στο συνολικό ύψος των 27.112.129,23 ευρώ και ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις αναγνώρισης της ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου για αποζημίωση αυτών και
β) εξαφάνισε τα Πορίσματα, με ημερομηνία 13.12.2017 της παραπάνω Επιτροπής, κατά το μέρος που με αυτά έγιναν δεκτά τα αναγνωριστικά αιτήματα των Παραχωρησιούχων, ως προς την έκταση της υποχρέωσης του Δημοσίου προς αποζημίωσή τους».
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Τα καθαρά κέρδη κινήθηκαν οριακά θετικά στα 0,7 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών κερδών 14,37 εκατ. ευρώ το 2017.
Τα μεγέθη δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα, καθώς η Fraport Greece ανέλαβε τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας τον Απρίλιο του 2017.
Πρώτο σε έσοδα μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων το 2018 ήταν το αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη, ακολούθησε το αεροδρόμιο της Ρόδου.
Η Fraport στο τέλος του 2018 απασχολούσε 427 εργαζομένους έναντι 396 εργαζομένους στο τέλος του 2017.
Την ίδια στιγμή πάντως η Fraport χάνει εν μέρει την διαμάχη με το ελληνικό Δημόσιο καθώς μερικώς δεκτές έγιναν από το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), με απόφαση που έλαβε στις 10 Ιουλίου, δύο προσφυγές σε διαιτησία του Ελληνικού Δημοσίου κατά της Fraport.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το Ελληνικό Δημόσιο είχε προσφύγει κατά των ανωνύμων εταιρειών, με την επωνυμία « Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Α' Α.Ε.» και «Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Β' Α.Ε.» και κατά των Πορισμάτων της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών (Ε.Ε.Τ.Δ.), με ημερομηνία 13.12.2017.
Με τα Πορίσματα της Ε.Ε.Τ.Δ είχε αναγνωριστεί η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στις αντιδίκους αποζημίωση για ζημίες που επήλθαν στις Περιοχές Παραχώρησης και στα κινητά περιουσιακά στοιχεία των Περιφερειακών Αεροδρομίων των Ομάδων Α’ και Β’, εξαιτίας της μη προσήκουσας συντήρησής τους, κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την ημερομηνία ολοκλήρωσης του Διαγωνισμού Παραχώρησης μέχρι την ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης.
Ειδικότερα, το διαιτητικό δικαστήριο, κάνοντας δεκτό σχετικό λόγο του προσφεύγοντος Eλληνικού Δημοσίου:
α) δέχθηκε ότι κατ’ εσφαλμένη ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου και των συμβατικών όρων των Συμβάσεων Παραχώρησης αναγνωρίστηκε από την Ε.Ε.Τ.Δ. ότι οι επελθούσες μετά την ημερομηνία Διαγωνισμού Παραχώρησης ζημίες των αθών ανέρχονται στο συνολικό ύψος των 27.112.129,23 ευρώ και ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις αναγνώρισης της ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου για αποζημίωση αυτών και
β) εξαφάνισε τα Πορίσματα, με ημερομηνία 13.12.2017 της παραπάνω Επιτροπής, κατά το μέρος που με αυτά έγιναν δεκτά τα αναγνωριστικά αιτήματα των Παραχωρησιούχων, ως προς την έκταση της υποχρέωσης του Δημοσίου προς αποζημίωσή τους».
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών