Καλύτερα μία χαμένη χρονιά παρά μία χαμένη εταιρεία – Μηδέν ρίσκο για τη Jumbo η στρατηγική για την επιβίωση
Τις φράσεις «είμαστε σε πόλεμο», «βρισκόμαστε μέσα στην απόλυτη καταιγίδα», «τα ύδατα είναι αχαρτογράφητα», επανέλαβε αρκετές φορές ο πρόεδρος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής (5/5) τηλεδιάσκεψης για την ενημέρωση των αναλυτών, ενώ έκλεισε λέγοντας «ευχόμαστε το καλύτερο αλλά ετοιμαζόμαστε για το χειρότερο».
Πάντως, τόνισε προς τους μετόχους ότι η Jumbo θα επιβιώσει και θα είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει μία νέα έξαρση της κρίσης.
Για την κερδοφορία τόνισε πως θα πρέπει να προσπαθήσουν αρκετά για να μην είναι τουλάχιστον στο break even.
Και αυτό γιατί η στρατηγική της είναι να μην παίρνει ρίσκα για να προστατεύσει τα κέρδη της.
Καλύτερα μία χαμένη χρονιά παρά μία χαμένη εταιρεία, σημείωσε ο κ.Βακάκης.
Αναφορικά με την πορεία, είναι ανήσυχος και μετά το lockdown, αφού σημείωσε πως η Ελλάδα αναμένεται να έχει μία ύφεση ίσως και στο 10%, έτσι δεν είναι σε θέση να ξέρει ποια θα είναι η αντίδραση των καταναλωτών.
«Θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε», τόνισε ο κ.Βακάκης.
Αναφορικά με την περίοδο που ήταν κλειστά τα καταστήματα, η Jumbo προσπάθησε να ωφεληθεί και αυτή από τα μέτρα της κυβέρνησης αλλά τα ποσά είναι «πασατέμπο» είπε ο κ.Βακάκης, ενώ σε ερώτημα για επαναδιαπραγμάτευση ενοικίων ανέφερε πως η συμφωνίες της Jumbo περιλαμβάνουν κυρίως πληρωμή ανάλογα με το τζίρο, άρα με κλειστά τα καταστήματα και με μηδενικά έσοδα, τα ενοίκια προσαρμόστηκαν αυτόματα.
Ο κ.Βακάκης αν και δέχθηκε πολλές ερωτήσεις αναφορικά με εκτιμήσεις για περιθώριο EBITDA, απώλεια πωλήσεων, έξοδα κ.α. σημείωσε πως δεν μπορεί να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις γιατί δεν ξέρει, αφού είμαστε στην αρχή της κρίσης και όχι στο τέλος.
Αναφορικά με το διπλασιασμό του τζίρο μέσω eshop, ο κ.Βακάκης είπε πως από το 2,5% πήγε λίγο πάνω από το 5% και προσφέρει δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών στην Κύπρο και από το 2021 στη Ρουμανία.
Από τη Ρουμανία αναμένει αύξηση, αλλά ξεκαθάρισε πως η στρατηγική της Jumbo είναι ο πελάτης να πηγαίνει στο κατάστημα και όχι να παραγγέλνει μέσω internet, επομένως το 5% είναι ικανοποιητικό.
Ειδικά αναφορά έγινε και στην παγκόσμια τάση που υπάρχει με τα ακριβά παιδικά παιχνίδια, όπου η ζήτηση μειώθηκε αισθητά, με τα παιδιά πλέον από μικρότερες ηλικίες να στρέφονται στα smart phones και στα tablets.
Επομένως η Jumbo σχεδιάζει να αλλάξει το μείγμα των προϊόντων της και να προσαρμοστεί.
Τέλος αναφορικά με τις επενδύσεις είπε πως η Jumbo έχει τη δυνατότητα λόγω του ρευστού που διαθέτει είτε να κάνει είτε να μην κάνει επενδύσεις.
Στο διάστημα του lockdown ανέφερε πως δεν έγιναν επενδύσεις αλλά η στρατηγική της εταιρείας για ανάπτυξη δεν αλλάζει.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Πάντως, τόνισε προς τους μετόχους ότι η Jumbo θα επιβιώσει και θα είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει μία νέα έξαρση της κρίσης.
Για την κερδοφορία τόνισε πως θα πρέπει να προσπαθήσουν αρκετά για να μην είναι τουλάχιστον στο break even.
Και αυτό γιατί η στρατηγική της είναι να μην παίρνει ρίσκα για να προστατεύσει τα κέρδη της.
Καλύτερα μία χαμένη χρονιά παρά μία χαμένη εταιρεία, σημείωσε ο κ.Βακάκης.
Αναφορικά με την πορεία, είναι ανήσυχος και μετά το lockdown, αφού σημείωσε πως η Ελλάδα αναμένεται να έχει μία ύφεση ίσως και στο 10%, έτσι δεν είναι σε θέση να ξέρει ποια θα είναι η αντίδραση των καταναλωτών.
«Θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε», τόνισε ο κ.Βακάκης.
Αναφορικά με την περίοδο που ήταν κλειστά τα καταστήματα, η Jumbo προσπάθησε να ωφεληθεί και αυτή από τα μέτρα της κυβέρνησης αλλά τα ποσά είναι «πασατέμπο» είπε ο κ.Βακάκης, ενώ σε ερώτημα για επαναδιαπραγμάτευση ενοικίων ανέφερε πως η συμφωνίες της Jumbo περιλαμβάνουν κυρίως πληρωμή ανάλογα με το τζίρο, άρα με κλειστά τα καταστήματα και με μηδενικά έσοδα, τα ενοίκια προσαρμόστηκαν αυτόματα.
Ο κ.Βακάκης αν και δέχθηκε πολλές ερωτήσεις αναφορικά με εκτιμήσεις για περιθώριο EBITDA, απώλεια πωλήσεων, έξοδα κ.α. σημείωσε πως δεν μπορεί να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις γιατί δεν ξέρει, αφού είμαστε στην αρχή της κρίσης και όχι στο τέλος.
Αναφορικά με το διπλασιασμό του τζίρο μέσω eshop, ο κ.Βακάκης είπε πως από το 2,5% πήγε λίγο πάνω από το 5% και προσφέρει δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών στην Κύπρο και από το 2021 στη Ρουμανία.
Από τη Ρουμανία αναμένει αύξηση, αλλά ξεκαθάρισε πως η στρατηγική της Jumbo είναι ο πελάτης να πηγαίνει στο κατάστημα και όχι να παραγγέλνει μέσω internet, επομένως το 5% είναι ικανοποιητικό.
Ειδικά αναφορά έγινε και στην παγκόσμια τάση που υπάρχει με τα ακριβά παιδικά παιχνίδια, όπου η ζήτηση μειώθηκε αισθητά, με τα παιδιά πλέον από μικρότερες ηλικίες να στρέφονται στα smart phones και στα tablets.
Επομένως η Jumbo σχεδιάζει να αλλάξει το μείγμα των προϊόντων της και να προσαρμοστεί.
Τέλος αναφορικά με τις επενδύσεις είπε πως η Jumbo έχει τη δυνατότητα λόγω του ρευστού που διαθέτει είτε να κάνει είτε να μην κάνει επενδύσεις.
Στο διάστημα του lockdown ανέφερε πως δεν έγιναν επενδύσεις αλλά η στρατηγική της εταιρείας για ανάπτυξη δεν αλλάζει.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών