γράφει : Ελένη Μπότα
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι πρόδρομες εργασίες αλλά και οι απαλλοτριώσεις στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη.
Ειδικά στο θέμα των απαλλοτριώσεων, αναρτήθηκαν στα δημοτικά καταστήματα Αρκαλοχωρίου, Θραψανού και Καστελλίου του δήμου Μινώα Πεδιάδος, οι προσκλήσεις και τα συνημμένα σε αυτές έγγραφα του Υπουργείου Υποδομών, προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων που απαλλοτριώθηκαν για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, και είναι υποχρεωμένοι να τα παραδώσουν.
Τις προσκλήσεις και τα σχετικά συνοδευτικά έγγραφα που αφορούν τις απαλλοτριώσεις εκτάσεων για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι κοινοποίησε ο δήμος Μινώα Πεδιάδας στους ιδιοκτήτες.
Στο μέτωπο των πρόδρομων εργασιών, συνεχιζονται με στόχο η έναρξη των κατασκευαστικών έργων να έχει ξεκινήσει το 2021.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ τη λειτουργία και την κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς διακίνησε πέρσι περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.
Το «Νέον Ηράκλειον», όπως θα ονομάζεται το καινούριο αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο - το μήκος του θα φτάνει τα 3.200 μ.-, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, μεγαλύτερη ικανότητα υποδοχής επιβατών (ουσιαστικά θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών στο Ηράκλειο) και υπερσύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.
Με την έναρξη του έργου θα δημιουργηθούν 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις".
Μάλιστα, "με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7000 – 7500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.ά.).
Παράλληλα η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή, το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο.
Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης".
Επίσης για πρώτη φορά, οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν ισχυρά οφέλη, καθώς διπλασιάζονται τα έσοδα από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου, φθάνοντας το 2%.
Τα έσοδα αυτά θα διανέμονται στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, για κοινωφελείς δράσεις.
Ελένη Μπότα
elenimpota@yahoo.gr
www.bankingnews.gr
Ειδικά στο θέμα των απαλλοτριώσεων, αναρτήθηκαν στα δημοτικά καταστήματα Αρκαλοχωρίου, Θραψανού και Καστελλίου του δήμου Μινώα Πεδιάδος, οι προσκλήσεις και τα συνημμένα σε αυτές έγγραφα του Υπουργείου Υποδομών, προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων που απαλλοτριώθηκαν για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, και είναι υποχρεωμένοι να τα παραδώσουν.
Τις προσκλήσεις και τα σχετικά συνοδευτικά έγγραφα που αφορούν τις απαλλοτριώσεις εκτάσεων για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι κοινοποίησε ο δήμος Μινώα Πεδιάδας στους ιδιοκτήτες.
Στο μέτωπο των πρόδρομων εργασιών, συνεχιζονται με στόχο η έναρξη των κατασκευαστικών έργων να έχει ξεκινήσει το 2021.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ τη λειτουργία και την κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς διακίνησε πέρσι περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.
Το «Νέον Ηράκλειον», όπως θα ονομάζεται το καινούριο αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο - το μήκος του θα φτάνει τα 3.200 μ.-, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, μεγαλύτερη ικανότητα υποδοχής επιβατών (ουσιαστικά θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών στο Ηράκλειο) και υπερσύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.
Με την έναρξη του έργου θα δημιουργηθούν 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις".
Μάλιστα, "με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7000 – 7500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.ά.).
Παράλληλα η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή, το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο.
Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης".
Επίσης για πρώτη φορά, οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν ισχυρά οφέλη, καθώς διπλασιάζονται τα έσοδα από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου, φθάνοντας το 2%.
Τα έσοδα αυτά θα διανέμονται στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, για κοινωφελείς δράσεις.
Ελένη Μπότα
elenimpota@yahoo.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών