γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Σε χρόνο ρεκόρ το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έβαλε τις βάσεις για την αλλαγή σελίδας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Σε χρόνο ρεκόρ το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έβαλε τις βάσεις για την αλλαγή σελίδας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και σήμερα προβάλλουν ως πολύφερνη νύφη με τους ενδιαφερόμενους από τη διεθνή σκηνή να δίνουν το παρόν στη διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η προκήρυξη του διαγωνισμού θα δοθεί σήμερα στη δημοσιότητα και θα έχει ως καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020 με την κατάθεση των προσφορών.
Ο κύβος ερρίφθη για τη νέα εποχή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά το οποίο με βάση την προκήρυξη θα έχει το δικαίωμα και κατασκευής εμπορικών όπως και πολεμικών πλοίων ενώ μέχρι σήμερα το Ναυπηγείο είχε εξασφαλίσει άδεια μόνο για πολεμικά πλοία.
Η δραστηριότητα του Ναυπηγείου ήταν τα τέσσερα υποβρύχια της τάξης 214 και τα μετασκευασμένα της τάξης 209 («Ωκεανός», «Πιπίνος»).
Ο διαγωνισμός θα βγει από την ΕΤΑΔ και τον ειδικό διαχειριστή και θα αφορά την πώληση του ενεργητικού των Ναυπηγείων.
Από την πλευρά του Σωματείο Εργαζομένων Ναυπηγείων Σκαραμαγκά η «Τρίαινα» σε ανακοίνωσή της αναφέρει οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε ετοιμότητα καθώς δεν έγινε αποδεκτό το αίτημα οι νυν εργαζόμενοι να μεταφερθούν στο νέο εταιρικό σχήμα διότι δεν επιτρέπεται από τους όρους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων με την υπογραφή της σύβασης μεταξύ του διαχειριστή και του νέου επενδυτή προβλέπεται η καταγγελία των συμβάσεων όλων των εργαζόμενων και οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν από το τίμημα της πώλησης.
Στη λίστα των ενδιαφερόμενων είναι η αμερικανική Lockheed Martin, η ολλανδική Damen Shipyards Group, η γερμανική Thyssen και η γαλλική Naval Group.
Ως υποψήφιος αγοραστής των ναυπηγείων όμως, ανεξαρτήτως των εξοπλιστικών, εμφανίζεται κυρίως η Northstar συμφερόντων Θεοφίλου Πριόβολου και δευτερευόντως η ολλανδική Damen και ενδεχομένως και η ΟΝΕΧ που έχει αποκτήσει τις μονάδες της Ελευσίνας και της Σύρου.
Πάντως, η Lockheed φέρεται να έχει ήδη παρουσιάσει πρόταση για τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών (MMSC: Multi Mission Surface Combatant) για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, με τις τρεις εξ αυτών να ναυπηγούνται σε ελληνικά ναυπηγεία.
Παράλληλα, φέρεται να έχει ενδιαφερθεί και για την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού.
Η κυβέρνηση για την επιτάχυνση των διαδικασιών και να ανοίξει το δρόμο για το διαγωνισμό τακτοποίησε με τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, που ψηφίστηκε στις 14 Σεπτεμβρίου από τη Βουλή.
Έτσι ρυθμίστηκε το θέμα της διαδικασίας ανταλλαγής ακινήτων μεταξύ της υπό ειδικής διαχείρισης επιχείρησης και του Δημοσίου, η παραχώρηση δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού για 49 χρόνια και η αδειοδότηση της υφιστάμενης λιμενικής υποδομής και εγκατάστασης, όπως και θέματα πυροπροστασίας, αυθαιρέτων.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες η προκήρυξη του διαγωνισμού θα δοθεί σήμερα στη δημοσιότητα και θα έχει ως καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020 με την κατάθεση των προσφορών.
Ο κύβος ερρίφθη για τη νέα εποχή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά το οποίο με βάση την προκήρυξη θα έχει το δικαίωμα και κατασκευής εμπορικών όπως και πολεμικών πλοίων ενώ μέχρι σήμερα το Ναυπηγείο είχε εξασφαλίσει άδεια μόνο για πολεμικά πλοία.
Η δραστηριότητα του Ναυπηγείου ήταν τα τέσσερα υποβρύχια της τάξης 214 και τα μετασκευασμένα της τάξης 209 («Ωκεανός», «Πιπίνος»).
Ο διαγωνισμός θα βγει από την ΕΤΑΔ και τον ειδικό διαχειριστή και θα αφορά την πώληση του ενεργητικού των Ναυπηγείων.
Από την πλευρά του Σωματείο Εργαζομένων Ναυπηγείων Σκαραμαγκά η «Τρίαινα» σε ανακοίνωσή της αναφέρει οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε ετοιμότητα καθώς δεν έγινε αποδεκτό το αίτημα οι νυν εργαζόμενοι να μεταφερθούν στο νέο εταιρικό σχήμα διότι δεν επιτρέπεται από τους όρους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων με την υπογραφή της σύβασης μεταξύ του διαχειριστή και του νέου επενδυτή προβλέπεται η καταγγελία των συμβάσεων όλων των εργαζόμενων και οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν από το τίμημα της πώλησης.
Στη λίστα των ενδιαφερόμενων είναι η αμερικανική Lockheed Martin, η ολλανδική Damen Shipyards Group, η γερμανική Thyssen και η γαλλική Naval Group.
Ως υποψήφιος αγοραστής των ναυπηγείων όμως, ανεξαρτήτως των εξοπλιστικών, εμφανίζεται κυρίως η Northstar συμφερόντων Θεοφίλου Πριόβολου και δευτερευόντως η ολλανδική Damen και ενδεχομένως και η ΟΝΕΧ που έχει αποκτήσει τις μονάδες της Ελευσίνας και της Σύρου.
Πάντως, η Lockheed φέρεται να έχει ήδη παρουσιάσει πρόταση για τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών (MMSC: Multi Mission Surface Combatant) για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, με τις τρεις εξ αυτών να ναυπηγούνται σε ελληνικά ναυπηγεία.
Παράλληλα, φέρεται να έχει ενδιαφερθεί και για την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού.
Η κυβέρνηση για την επιτάχυνση των διαδικασιών και να ανοίξει το δρόμο για το διαγωνισμό τακτοποίησε με τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, που ψηφίστηκε στις 14 Σεπτεμβρίου από τη Βουλή.
Έτσι ρυθμίστηκε το θέμα της διαδικασίας ανταλλαγής ακινήτων μεταξύ της υπό ειδικής διαχείρισης επιχείρησης και του Δημοσίου, η παραχώρηση δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού για 49 χρόνια και η αδειοδότηση της υφιστάμενης λιμενικής υποδομής και εγκατάστασης, όπως και θέματα πυροπροστασίας, αυθαιρέτων.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών