γράφει : Ελένη Μπότα
Στο τέλος του 2021 η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος Λαμία - Ξυνιάδα
Πριν την επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στην οποία θα μετέχει ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και ο ισχυρός άντρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που έχει αναλάβει το έργο, Γιώργος Περιστέρης.
Το ταξίδι του Πρωθυπουργού στον Ε65 σηματοδοτείται και από τις ευχάριστες εξελίξεις που υπήρξαν προ ημερών για το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα, καθώς πήρε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εργασίες κατασκευής του αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους μήνες.
Το βόρειο τμήμα του Ε65, αφορά την κατασκευή του τμήματος Τρικάλων – Καλαμπάκας – Εγνατίας (Κηπουριό, 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών), μήκους 70,5 χλμ., με προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ.
Η κατασκευή του Βόρειου τμήματος θα συμπληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους ελληνικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ, επιτρέποντας την βέλτιστη χρήση υπαρχουσών δυνατοτήτων αυτοκινητοδρόμων, δεδομένου ότι το ενδιάμεσο τμήμα έχει ήδη ολοκληρωθεί και το Νότιο τμήμα του Ε65 είναι ήδη υπό κατασκευή και αυτό αναμένεται να τονίσει στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός.
Επιπλέον το έργο θα επιτρέπει την πλέον ανταγωνιστική και περιβαλλοντικά φιλική κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμένος της Ηγουμενίτσας στην Αδριατική), τα Δυτικά Βαλκάνια, και μέσω εκείνων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη.
Στο τέλος του 2021 η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος Λαμία - Ξυνιάδα
Υπό εξέλιξη βρίσκονται σήμερα οι εργασίες στο Νότιο Τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών να ξεπερά το 61%
Η συνολική διάρκεια κατασκευής του Νότιου Τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένεται στα τέλη του 2021.
Στη δίδυμη σήραγγα Όθρυος έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,6 χλμ. από το σύνολο των 3 χλμ. μήκους, ενώ σε επιμέρους τομείς, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 71,7%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 49,6% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.
Με την ολοκλήρωση και παράδοση του στην κυκλοφορία, θα “κουμπώσει” με το σημερινό “τυφλό” τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ξυνιάδα-Τρίκαλα.
Το ιστορικό
Η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του έργου υπογράφηκε το 2008 και το 2009 ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες, οι οποίες διήρκεσαν 2 χρόνια και διακόπηκαν το 2011 λόγω της οικονομικής κρίσης.
Στα τέλη του 2013 η σύμβαση παραχώρησης τροποποιήθηκε και αποφασίστηκε να προχωρήσει σε άμεση κατασκευή το πιο ώριμο (σε απαλλοτριώσεις) μεσαίο τμήμα Τρίκαλα - Ξυνιάδα μήκους περίπου 80 χιλιομέτρων και συνολικού κόστους 825 εκατ. ευρώ (570 εκατομμύρια προέρχονται από πόρους της Ε.Ε.), ενώ αναβλήθηκε η κατασκευή του βόρειου (Κηπουρειό-Τρίκαλα) και νότιου (Ξυνιάδα-Λαμία) τμήματος.
Μέχρι τις αρχές Απριλίου 2017 είχαν ολοκληρωθεί τα 65 εκ των περίπου 80 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει το μεσαίο τμήμα, ενώ τα υπόλοιπα 15 χλμ. ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2017 και η επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία του μεσαίου τμήματος έγινε τον Δεκέμβριο του 2017.
Τον Οκτώβριο του 2018 εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η χρηματοδότηση, ύψους 306 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή, από την Κεντρική Οδός Α.Ε., του νότιου τμήματος Ξυνιάδα - Λαμία, μήκους 32,5 χιλιομέτρων.
Ακολούθως, η σύμβαση εστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο από το οποίο και εγκρίθηκε ομόφωνα στις αρχές Δεκεμβρίου 2018 και κατόπιν, στις 20 Δεκεμβρίου, κυρώθηκε από την ελληνική Βουλή.
Στις 22 Ιανουαρίου 2019 ξεκίνησε και επίσημα η κατασκευή του νότιου τμήματος Ξυνιάδα-Λαμία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών