γράφει : Ελένη Μπότα
Οι λεπτομέρειες του έργου που αλλάζει το τοπίο των μεταφορών στην Βόρεια Ελλάδα
Στο διαγωνισμό ο οποίος έγινε την περασμένη Δευτέρα υπέβαλλαν οικονομική προσφορά ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM και ΙΝΤΡΑΚΑΤ
Το έργο ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και αναβάθμισης με ETCS θα αναβαθμίσει θεαματικά την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις και σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα. Η διαδρομή ανάμεσα στον Βόλο και την Λάρισα, μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις, θα μειωθεί στα 40 λεπτά και παράλληλα θα λειτουργήσει και η προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου και Θεσσαλονίκης με συνολικό χρόνο μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά.
Στο συνολικό έργο περιλαμβάνονται και η νέα χάραξη της γραμμής από το Λατομείο ως και τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βόλου, μήκους 10,5 χιλιομέτρων, που θα περνά μέσα από την Α' ΒΙ.ΠΕ.Βόλου, με κατάργηση του "S" που τέμνει την Νέα Ιωνία και τέλος θα δημιουργηθεί νέος σταθμός-στάση που θα εξυπηρετεί τους χιλιάδες εργαζομένους.
Τα επόμενα έργα
Να σημειωθεί ότι δύο ακόμη διαγωνισμοί αναμένεται να βγουν σύντομα από την ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για το έργο της Β`φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας αλλά και μεγάλο έργο της ολοκλήρωσης της νέας διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο.
Το πρώτο έργο, προϋπολογισμού, περιλαμβάνει τις απαραίτητες εργασίες για την ολοκλήρωση του κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (Σ.Σ.Α.), μέρος του οποίου έχει αναπτυχτεί με προηγούμενες εργολαβίες.
Πρόκειται για ολοκλήρωση κατασκευής γραμμών, αποβαθρών (Nο 1 έως 6) και υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και σύνδεσης με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Όσον αφορά τη νέα διπλή γραμμή από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, είναι προϋπολογισμού άνω των 120 εκατ. ευρώ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών