Δυνατός ο Απρίλιος και αναμένεται ανοδικό το τετράμηνο σε σύγκριση με το περσινό
Μέχρι σήμερα η απώλεια των πωλήσεων σε σύγκριση με πέρυσι έχει μηδενιστεί και υπάρχουν ακόμα 15 μέρες για να τελειώσει ο Απρίλιο, επομένως μπορούμε να πούμε ότι οι 4 πρώτοι μήνες θα δείξουν δυνατή ανάπτυξη, ανέφερε ο κ.Βακάκης.
Ο επικεφαλής της Jumbo πάντως εξέφρασε την ανησυχία του για τον πληθωρισμό σημειώνοντας πως αν τους επόμενους μήνες δούμε μεγάλη αύξηση στη ζήτηση τότε θα έχουμε πληθωριστικές πιέσεις και αυτό θα σημαίνει πως θα επηρεαστεί το κόστος χρήματος, το οποίο δεν είναι αποδεκτό.
Στα θετικά η ενίσχυση του ευρώ έναντι του δολαρίου, αλλά και το γεγονός ότι από την τεράστια αύξηση στα μεταφορικά κόστη δεν έχει επηρεαστεί η εταιρεία.
Όπως σημείωσε είναι υψηλά τα κόστη και αλλάζουν την τιμή των προϊόντων.
«Ευτυχώς είμαστε σε θέση να διαπραγματευτούμε και δεν έχουμε προς το παρόν επηρεαστεί από αύξηση στα μεταφορικά κόστη όπως οι ανταγωνιστές μας.
Ανταγωνιστής μας έχει 5 φορές υψηλότερο κόστος σχέση μετα περσινό», τόνισε ο κ.Βακάκης.
Μέρισμα - επενδύσεις
Ο κ.Βακάκης δέχθηκε αρκετές ερωτήσεις στη χθεσινή (15/4) τηλεδιάσκεψη αναφορικά με τα αποθέματα, το μέρισμα, αλλά και τις επενδύσεις.
«Όπως το βλέπουμε τα έχουμε πάει καλά μέχρι τώρα και ελπίζουμε να τα πάμε το ίδιο καλά και μετά.
Αν πρέπει να κάνω μία υπόθεση το 2021 θα είναι καλύτερο από το 2020, αλλά σε σχέση με το 2019 δε μπορούμε να πούμε ότι θα τη φτάσουμε», είπε χαρακτηριστικά.
Η Jumbo προσπαθεί να κρατήσουμε τα περιθώρια και πάλι έχει προϊόντα που λήγουν και ίσως αυτό επηρεάσει το μικτό περιθώριο.
Αναφορικά με το μέρισμα, στόχος είναι όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση να δώσει τα 0,47 ευρώ και στο τέλος το μέρισμα να φτάσει το περσινό δηλαδή λίγο πάνω από 0,61 ευρώ ανά μετοχή.
Η διοίκηση προσπαθεί να διαχειριστεί προσεκτικά τα αποθέματα, ενώ τονίστηκε πως είναι σε μία ασταθή περίοδο και αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις.
Αναφορικά με τις διαδικασίες click inside, away κτλ είπε πως είναι μία δικαιολογία να αποφύγεις τις μηδενικές πωλήσεις.
«Περιμένουμε το κανονικό άνοιγμα.
Προς το παρόν είναι μία κατάσταση στάσης αναμονής», είπε ο κ.Βακάκης.
Απαντώντας σε ερώτηση για το μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα απάντησε πως δεν υπάρχει αγορά αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, οπότε δεν έχει νόημα να μιλάμε για μερίδια.
Στην Ελλάδα ο κλάδος λιανικής που έχει πάρει όλη τη δραστηριότητα είναι τα φαρμακεία και τα σούπερ μάρκετ.
Αλλά είναι μία προσωρινή κατάσταση και ελπίζουμε αργά ή γρήγορα να ξαναμπούμε στην αγορά.
Προς το παρόν κάνουμε κύκλους πάνω από την αγορά, σχολίασε χαρακτηριστικά.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις περιόρισαν τη μείωση πωλήσεων αλλιώς θα ήταν στο -50%.
Συμπληρωματική υπηρεσία στους πελάτες οι ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Περιμένει 30% αύξηση στις διαδικτυακές πωλήσεις όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Ελλάδα.
Η Ρουμανία είναι διαφορετική περίπτωση σε σύγκριση με την Ελλάδα, λόγω του αριθμού των καταστημάτων.
Εκεί περιμένει υψηλότερη πορεία καθώς δημιουργούν κέντρα ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Στόχος τα 25 καταστήματα στη Ρουμανία στα επόμενα 5 χρόνια, 1 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο και 1 Βουλγαρία.
Αναφορικά με το Ισραήλ, ειπώθηκε πως είναι μία μεγάλη αγορά, αλλά δεν έχει η εταιρεία ενσωματώσει εκτιμήσεις για πωλήσεις το 2021, καθώς είναι ακόμα νωρίς.
Μπορεί να ξεκινήσει η δραστηριότητα στο τέλος του 2021 ή το 2022.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών