Σε πρώτο πλάνο περνούν σημαντικά οδικά έργα που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης, μέσω του σχεδίου Ελλάδα 2.0 το οποίο κατατέθηκε από την ελληνική πλευρά για έγκριση στις Βρυξέλλες.
Οι σχετικές χρηματοδοτήσεις αγγίζουν το 1,5 δισ. ευρώ για μία σειρά επενδύσεων που υπόσχονται να αναβαθμίσουν περαιτέρω το εθνικό οδικό δίκτυο.
Από αυτές, μόνο ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και ο Ε65 θα απορροφήσουν συνδυαστικά χρηματοδοτήσεις ύψους 879 εκατ. ευρώ.
ΒΟΑΚ
Ο ΒΟΑΚ, με συνολικό προϋπολογισμό της τάξης του 1 δισ. ευρώ, είναι σήμερα το μεγαλύτερο οδικό έργο που βαίνει προς υλοποίηση στη χώρα και προβλέπεται να λάβει χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το υπολειπόμενο ποσό θα καλυφθεί από πόρους του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παράλληλα με τη χρηματοδοτική θωράκιση του εμβληματικού οδικού έργου, ανεβάζει ρυθμούς και για την ωρίμανση των διαγωνιστικών διαδικασιών φέρνοντας πιο κοντά την κατασκευή του άξονα που θα συνδέσει τα τέσσερα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης και θα βελτιώσει καταλυτικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας.
Ε 65
Στην ηπειρωτική Ελλάδα, το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65 θα χρηματοδοτηθεί με 452 εκατ. ευρώ.
Με το έργο των 70,5 χλμ. ο αυτοκινητόδρομος ολοκληρώνεται στο σύνολο των 180 χλμ. που διατρέχουν Κεντρική Ελλάδα και Θεσσαλία, δημιουργώντας έναν τρίτο, σύγχρονο άξονα σύνδεσης μεταξύ Βορρά-Νότου.
Η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης οδεύει για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ οι εργασίες κατασκευής -με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ- αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού, με τριετή ορίζοντα ολοκλήρωσης.
Στο Ταμείο μπαίνουν και τα ηλεκτρονικά διόδια με 65 εκατ. ευρώ.
Το έργο που αφορά στην ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, δίκαιου και διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων, αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στο έτος, μέσω ΣΔΙΤ, κάνοντας την αναλογική, χιλιομετρική χρέωση πραγματικότητα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Πέραν, όμως, των αυτοκινητοδρόμων, το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί με 450 εκατ. ευρώ ένα εκτεταμένο πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας με παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία του οδικού δικτύου. Τα σχετικά έργα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, αποκαταστάσεις δρόμων και επισκευές επικίνδυνων οδοστρωμάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας. Επιπλέον, με 81 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνται οι «έξυπνες» γέφυρες, μέσω της δημιουργίας ενός συστήματος που θα παρέχει πληροφορίες και μετρήσεις για την κατάστασή τους σε διάφορες περιοχές της χώρας, επιτρέποντας στοχευμένες συντηρήσεις όπου και όταν αυτό είναι αναγκαίο.
Φίλιππος Παναγόπουλος
www.bankignews.gr
Σε τροχιά ωρίμανσης μεγάλα οδικά έργα μέσω Ταμείου Ανάκαμψης - 879 εκ για ΒΟΑΚ και Ε 65
Σε πρώτο πλάνο περνούν σημαντικά οδικά έργα
Σχόλια αναγνωστών