γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι σε θέση να μεταφέρει εμπορεύματα
Είμαστε στον 21οαιώνα και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι σε θέση να μεταφέρει εμπορεύματα από την Αθήνα στο Διακοπτό Αχαΐας, όπως και στους ενδιάμεσους σταθμούς, κάτι που το είχε πετύχει ο Χαρίλαος Τρικούπης τον 19ο αιώνα.
Όταν φθάσαμε στο γκισέ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον Σταθμό Λαρίσης για να μάθουμε το κόστος μεταφοράς αφού το είχαμε ως δεδομένο ότι θα υπάρχει ένα βαγόνι σε κάποιο δρομολόγιο που θα έχει μεταφορική ικανότητα.
Προς έκπληξή μας, ο υπάλληλος μας πληροφόρησε ότι δεν υπάρχει η υπηρεσία μεταφοράς φορτίων για τη συγκεκριμένη διαδρομή και πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς ΙΧ και άλλων εμπορευμάτων προς τη Θεσσαλονίκη το τελευταίο διάστημα.
Η μεταφορική ικανότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαντλείται με τα ποδήλατα και αυτά σε περιορισμένο αριθμό καθώς ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να είναι τυχερός και στην μεταφορά κάποιου δέματος μικρής συσκευασίας.
Η φωτογραφία που ακολουθεί είναι αποκαλυπτική και δεν χρειάζεται κάποιος να φτάσει στις πληροφορίες για να μάθει τις δυνατότητες του ιταλικού ομίλου που ανέλαβε να βελτιώσει τις υπηρεσίες του σιδηροδρομικού δικτύου.
Το BN επικοινώνησε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνοντας χρήση ενός πενταψήφιου αριθμού με τη χρέωση να φτάνει τα 0,64 ευρώ ανά δευτερόλεπτο μετά την ολοκλήρωση του ηχητικού μηνύματος που ενημερώνει μόνο για τη χρέωση.
Μετά από 15 λεπτά μας απάντησε μία κυρία και ζητήσαμε να μας συνδέσει με τη διοίκηση για να μας πληροφορήσει για την αδυναμία μεταφοράς εμπορευμάτων, που ακόμη δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι δεν προσφέρεται η σχετική υπηρεσία.
Η απάντηση της κυρίας από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν η χαριστική βολή για τον 21ο αιώνα.
Τα βαγόνια της εταιρείας που κάνουν το δρομολόγιο Αθήνα -Κιάτο δεν είναι σε θέση να μεταφέρουν ακόμη ένα βαγόνι για εμπορεύματα. Δηλαδή οι συρμοί του προαστιακού δεν έχουν την ικανότητα να προσθέσουν ένα ακόμη βαγόνι για να ολοκληρωθεί το έργο του σιδηροδρόμου.
Λοιπόν η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξόδεψε χρήματα για την αγορά βαγονιών που εξυπηρετούν αποκλειστικά επιβάτες.
Η κυρία μας ζήτησε να στείλουμε email για να μας δώσει μία απάντηση η διοίκηση.
Επιλέξαμε ως BN να δημοσιοποιήσουμε το θέμα στην ιστοσελίδα για να πληροφορούν και οι αναγνώστες μας την …πρόοδο της χώρας όταν τα «καυτά» θέματα που την απασχολούν όπως είναι η βιώσιμη ανάπτυξη, όταν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μπορεί να μεταφέρει μόνο ποδήλατα και αυτά με αρκετούς περιορισμούς.
Το ρεπορτάζ για το ΒΝ συνεχίστηκε αναζητώντας κάποιον αρμόδιο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά μας παρέπεμψαν στο γραφείο του προέδρου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η «κέρβερος» γραμματέας του προέδρου μας πρότεινε τη λύση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να χρησιμοποιήσουμε το τηλέφωνο παραπόνων το οποίο δέχεται μέχρι τη μία το μεσημέρι.
Για τα όποια ζητήματα προκύπτουν από την συγκεκριμένη ώρα πρέπει να καλέσει κάποιος στο πενταψήφιο αναλαμβάνοντας τη χρέωση των 0,64 ευρώ το δευτερόλεπτο με συνέπεια να ξεχνάς το παράπονο.
Πριν από ένα χρόνο ο Κώστας Καραμανλής εγκαινίασε τη γραμμή.
Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα έδωσε το παρών στα εγκαίνια της γραμμής του προαστιακού στις 14 Ιουλίου του 2020.
Στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της τελετής ανέφερε ότι «η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί κεντρικό μας στόχο»
Έκανε λόγο για ένα έργο σταθμό για τη διπλή σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Αίγιο, συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων.
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει, μετά από ένα χρόνο.
Γνωρίζει ο υπουργός υποδομών και μεταφορών ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μεταφέρει μόνο ποδήλατα ενώ για τη γραμμή που εγκαινίασε δεν έχει μεταφορική ικανότητα σε εμπορεύματα.
Το έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων.
Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Πώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρέθηκε στο δίκτυο του Χαρίλαου Τρικούπη.
Στις 18 Ιανουαρίου 2017 έπεσαν οι υπογραφές για τη συμφωνία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A.
Περιελάμβανε την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. Η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής έκλεισε και την εκκρεμότητα και οδήγησε στο κλείσιμο του φακέλου των παράνομων κρατικών ενισχύσεων και το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει σύμβαση όπως μας πληροφορούν μεταξύ ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει ο νέος ιδιοκτήτης έναντι του επιβατικού κοινού.
Πάντως για το φορολογούμενο κόστισε 700 εκατ. ευρώ διότι δόθηκαν στο προηγούμενο καθεστώς αλλά χαρακτηρίστηκαν ως κρατικές επιχορηγήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το έργο του νέου σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Αίγιο κόστισε 240 εκατ. ευρώ και μέρος τη χρηματοδότησης προήλθε από ευρωπαϊκά κονδύλια.
Δηλαδή ξοδεύτηκαν συνολικά 950 εκατ. ευρώ με το σιδηροδρομικό δίκτυο να μπορεί μεταφέρει μόνο ποδήλατα και το ημερολόγιο γράφει ότι είμαστε στον 21ο αιώνα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών