Την εκτίμηση ότι το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης θα είναι κερδοφόρο και θα καλύψει τις ζημιές του δευτέρου τριμήνου έδωσε κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης για την ενημέρωση των αναλυτών ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης.
Μιλώντας στους αναλυτές είπε πως ουσιαστικά στο ενεάμηνο οι ζημιές θα είναι μόνο αυτές του πρώτου τριμήνου (44,5 εκατ. ευρώ ζημιές είχε δημοσιεύει), ενώ στο σύνολο της χρήσης θα έχει ζημιές αλλά θα είναι σημαντικά μειωμένες έναντι των περσινών.
Ωστόσο οι λειτουργικές ταμειακές ροές θα είναι σημαντικά καλύτερες και μαζί με τη ρευστότητα που έχει θα μπορέσει να ανταποκριθεί και στις αυξημένες ταμειακές ανάγκες.
Η εταιρεία βλέποντας την ανάκαμψη του τουρισμού επαναδιαπραγματεύτηκε με την Airbus και πρόκειται να παραλάβει τα νέα αεροπλάνα.
Ενώ η προηγούμενη επαναδιαπραγμάτευση μετάθετε τις παραδόσεις έως το 2026, τώρα αναμένεται το 2022 να λάβει 12 και το 2023 άλλα 10.
Φέτος θα λάβει μόνο 1.
Αυτή η νέα συμφωνία δημιουργεί ανάγκη για επιπλέον καθαρή εκροή 115 εκατ. δολαρίων η οποία θα γίνει μεταξύ δευτέρου εξαμήνου 2021 και πρώτου τριμήνου 2022.
Σημειώνεται πως ήταν να δώσει περίπου 68 εκατ. δολάρια και με τη νέα συμφωνία θα δώσει 187 εκατ. δολάρια.
Το καλοκαίρι του 2023 θα έχει 30 νέα αεροπλάνα.
Επιπλέον σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας πλέον βρίσκει η εταιρεία καλύτερους όρους για να συνάψει συμβάσεις leasing για τα νέα αεροπλάνα και από περισσότερους ενδιαφερόμενους, κάτι που θα δημιουργήσει όφελος.
Ο κ.Βασιλάκης είπε πως «σήμερα η ρευστότητα της εταιρείας είναι στα 650-680 εκατ. ευρώ και αισθανόμαστε πως μπορούμε να πετύχουμε εύκολα την πληρωμή που έχουμε και παράλληλα να χρηματοδοτήσουμε τους μήνες που καίμε ρευστό».
Η Αθήνα ξανά στο επίκεντρο
Η εταιρεία επαναφέρει την Αθήνα στο επίκεντρο (με τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο να ακολουθούν), καθώς λόγω της πανδημίας φέτος είχε δώσει μεγαλύτερη βάση στα νησιά.
Αυτή η απόφαση μάλιστα δεν ήταν ίσως η πιο σωστή φάνηκε να αναφέρει ο κ.Βασιλάκης κάτι που είπε πως δεν θα ξαναγίνει αφού η Αθήνα είναι ενδιάμεσος προορισμός για κάποιους ενώ από εκεί συχνά οι επισκέπτες της χώρας κατευθύνονται με άλλα μεταφορικά μέσα σε νησιά ή στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Η εταιρεία τα πήγε καλά και ανέκαμψε καλύτερα από τις εταιρείες του εξωτερικού, ειδικά στους προορισμούς του εξωτερικού.
Στην Ελλάδα είχε χαμηλότερη άνοδο, λόγω της δραστηριοποίησης και άλλων εταιρειών, οι οποίες παρά το μικρότερο αριθμό πτήσεων, πήραν μερίδιο.
Η ανάκαμψη του αριθμού των πτήσεων στην Ευρώπη έφτασε στο 80% για την Aegean.
Last minute οι κρατήσεις
Σε διάστημα 14 ημερών νωρίτερα γινόντουσαν οι κρατήσεις στην Aegean, ενώ ο μέσος όρος της περιόδου προ πανδημίας ήταν σημαντικά μεγαλύτερος.
Η εταιρεία περιμένει πως με τους εμβολιασμούς και τη θέληση του κόσμου να ταξιδέψει θα υπάρξει βελτίωση στο χρόνο.
Επίσης, ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα από Έλληνες, οι οποίοι προχωρούν σε κρατήσεις για ταξίδια στο εξωτερικό μετά από καιρό.
Η διοίκηση περιμένει πως η τουριστική περίοδος θα διαρκέσει μέχρι και τις αρχές Νοεμβρίου (ίσως όχι τόσο για την Ελλάδα), ενώ η επόμενη θα ξεκινήσει νωρίτερα.
Τι είπε για το πρώτο εξάμηνο
Ο κ.Βασιλάκης σημείωσε πως το δεύτερο τρίμηνο ήταν άλλο ένα τρίμηνο με περιορισμούς και «δουλέψαμε μόνο το 1/3 της περιόδου αλλά μειώσαμε στο μισό τη ζημιά».
Ήταν το πρώτο τρίμηνο με θετικό cash flow από το ξεκίνημα της πανδημίας και ένα τρίμηνο που είχε την επιτυχημένη αύξηση κεφαλαίου και έφερε και τη δυνατότητα να λάβει η εταιρεία την κρατική ενίσχυση η οποία θα φανεί στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου.
Το περσινό δεύτερο τρίμηνο έκαψε 64 εκατ. ευρώ ενώ το φετινό δημιούργησε 78 εκατ. ευρώ
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Βασιλάκης (Aegean): Κερδοφόρο το γ' τρίμηνο του 2021 - Επιταχύνει τις παραλαβές Airbus - Βάση ξανά η Αθήνα
Το καλοκαίρι του 2023 θα έχει 30 νέα αεροπλάνα - Επιπλέον εκροή 100 εκατ. ευρώ από την νέα επαναδιαπραγμάτευση μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022
Σχόλια αναγνωστών