Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Σχεδιάζουν το μέλλον της Αττικής Οδού…και για ξένους – Πιθανότατα θα σπάσει σε 3 μέρη - Έργο συνολικής αξίας 4-5 δισ

Σχεδιάζουν το μέλλον της Αττικής Οδού…και για ξένους – Πιθανότατα θα σπάσει σε 3 μέρη -  Έργο συνολικής αξίας 4-5 δισ
Εάν όλα αυτά τα έργα υλοποιηθούν στο πλαίσιο επέκτασης και ανάπτυξης της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με το σκέλος της παραχώρησης και επισκευών – συντήρησης, προκύπτει ένα έργο κόστους 4-5 δισεκ. ευρώ με τεράστιες επιδράσεις στην οικονομία της Αττικής.

Η παραχώρηση της Αττικής Οδού… παρασκηνιακά βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο.
Φαίνεται ότι ενώ λήγει η σύμβαση το 2023… ήδη η κυβέρνηση και οι άμεσα εμπλεκόμενοι σχεδιάζουν το μέλλον…
Με βάση σοβαρές ενδείξεις η Αττική Οδός ως έργο υποδομής θα σπάσει σε τρία μέρη

  • Παραχώρηση
  • Επέκταση
  • Συντήρηση

Μεγάλες αλλαγές στο πλάνο της επέκτασης

Η επέκταση της Αττικής Οδού φαίνεται ότι θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ελλάδα.
Το ερώτημα είναι εάν θα υλοποιηθεί όλος ο σχεδιασμός ή το έργο θα παραμείνει ελλιπές.
Εάν υλοποιηθεί όλος ο σχεδιασμός επέκτασης θα μπορούσαν να συμβούν τα εξής

1)Επέκταση της Αττικής Οδού προς το Λαύριο δίνοντας τεράστια ώθηση στο λιμάνι του Λαυρίου και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

2)Ενεργοποίηση της κλειστής εξόδου 3 στην Αττική Οδό προς κατεύθυνση Κορίνθου.
Η Αττική Οδός περιλάμβανε και μια εναλλακτική διαδρομή, την έξοδο 3 που είναι κλειστή και η οποία θα συνέδεε την Πελοπόννησο με την Στερεά Ελλάδα, παρακάμπτοντας όλη την Αττική.
Ουσιαστικά θα ξεκινούσε μια νέα διαδρομή που θα έφθανε έως τον Θεολόγο ίσως και υψηλότερα με κατεύθυνση προς Λαμία και ουσιαστικά θα παρέκαμπτε την κλασσική διαδρομή της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας.
Το έργο αυτό δεν υλοποιήθηκε αλλά όπως καθίσταται αντιληπτό είναι τεράστιο σε κόστος και όγκο καθώς πρόκειται για μια παράλληλη εθνική οδό.

3)Αναβάθμιση του Θριάσιου Πεδίου
Ως γνωστό υπάρχουν χιλιάδες μεταφορικές εταιρίες και φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης.
Ο βασικός σχεδιασμός ήταν να αναβαθμιστεί η περιοχή του Θριάσιου Πεδίου και να καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο προς όλη την Ελλάδα.

Εάν όλα αυτά τα έργα υλοποιηθούν στο πλαίσιο επέκτασης και ανάπτυξης της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με το σκέλος της παραχώρησης και επισκευών – συντήρησης, προκύπτει ένα έργο κόστους 4-5 δισεκ. ευρώ με τεράστιες επιδράσεις στην οικονομία της Αττικής.
Το βασικό ερώτημα είναι ποιοι θα δείξουν ενδιαφέρον;
Προφανώς οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες – σήμερα η Αττική Οδός στο σκέλος της παραχώρησης ανήκει στον Ελλάκτωρ – ωστόσο λόγω του όγκου και του μεγέθους του έργου εάν υλοποιηθεί όλος ο σχεδιασμός θα προσελκύσει κυρίως ξένους επενδυτές.
Μόνες τους οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες δεν μπορούν να το αντιμετωπίσουν και από πλευράς χρηματοδότησης και από πλευράς κατασκευής.
Πιθανότατα να υπάρξουν συμπράξεις με ξένες εταιρίες, ως συνηθίζεται δηλαδή συνεργασίες ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών με ξένους ομίλους.
Ο όμιλος Macquarie από την Αυστραλία που πλειοδότησε με 2,1 δισεκ. για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ του Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ, έχει δείξει ενδιαφέρον για την Αττική Οδό.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης