Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Axia: Τα μετρητά και τα Ebitda εκτός διυλιστηρίου θα φέρουν μερισματική απόδοση 8,5% στην Motor Oil

Axia: Τα μετρητά και τα Ebitda εκτός διυλιστηρίου θα φέρουν μερισματική απόδοση 8,5% στην Motor Oil
Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει εξορθολογίσει και επεκτείνει το δίκτυο καυσίμων εκτός Ελλάδος, ενώ πρωτοπορεί στην Ελλάδα με στόχο να έχει 1.000 σταθμούς φόρτισης εντός της χρονιάς και περισσότερους από 2.000 έως το 2025 στη χώρα
Σχετικά Άρθρα

Oι υψηλές ταμειακές ροές, αλλά και η ανάπτυξη κερδών, εκτός διυλιστηρίου, θα οδηγήσουν στην αύξηση των μερισμάτων της Μotor Oil για την περίοδο 2022-2023 σύμφωνα με την Axia ventures.
H επενδυτική Τράπεζα προβλέπει την μερισματική απόδοση της ΜΟΗ να ανέρχεται στο 8,5%, δηλαδή πάνω από το μέσο όρο του κλάδου 4,5%, αλλά και πάνω από τον ιστορικό μέσο όρο της εταιρείας 5%.
Και η απόδοση του 8,5% , με βάση την ανάλυση της Axia, προκύπτει από το γεγονός ότι, αν και η μετοχή διαπραγματεύεται 5 φορές τον δείκτη ΕV/ΕΒΙΤDA δηλαδή σε ανάλογα επίπεδα με τον κλάδο, η παραγωγή μετρητών, αλλά και η εξελισσόμενη διαφοροποίηση στην κερδοφορία της Motor Oil δικαιολογεί ένα premium έναντι των μη εξελιγμένων διυλιστηρίων.
Γι’ αυτούς τους λόγους, η Αxia ventures, έδωσε σύσταση αγοράς για την μετοχή με τιμή – στόχο στα 17,20 ευρώ.
Για την επενδυτική τράπεζα, η κερδοφορία του κλάδου της διύλισης επηρεάστηκε αρνητικά από την πανδημία κατά την τελευταία διετία, αλλά από το τρίτο τρίμηνο του 2021, άρχισαν να εμφανίζονται θετικά στοιχεία.
Η ζήτηση ανακάμπτει σταδιακά λόγω της αυξημένης κινητικότητας σε συνδυασμό με τα εξαντλημένα αποθέματα, ενώ εντός της τρέχουσας χρονιάς αναμένεται άνοδο στην ζήτηση καυσίμων για τις αερομεταφορές.
Ταυτόχρονα, η βελτιωμένη προσφορά στις αγορές αργού, προσφέρει ευκαιρίες προμήθειας.
Αυτή η τάση έχει ήδη μεταφραστεί από το 3ο τρίμηνο του 21 σε βελτιωμένα περιθώρια διύλισης και φαίνεται να οδηγεί σε ανάκαμψη των κερδών των διυλιστηρίων για τις επόμενες περιόδους.
Η MOH ως το πιο εξελιγμένο και αποτελεσματικό διυλιστήριο στην περιοχή αναμένεται να κεφαλαιοποιήσει αυτές τις θετικές αλλαγές.
Παράλληλα, όλες οι προαναφερόμενες θετικές εξελίξεις έρχονται τη στιγμή που η εταιρεία ολοκληρώνει μια επένδυση 300 εκατ. ευρώ στο διυλιστήριο (το Naphtha reformer θα τεθεί σε λειτουργία το 2022). Ταυτόχρονα, η Motor Oil πραγματοποίησε αποφασιστικά βήματα για να αντιμετωπίσει ένα άλλο βασικό σημείο εστίασης για την επενδυτική περίπτωση των διυλιστηρίων: Την αύξηση των λειτουργικών κερδών EBIΤDA εκτός διυλιστηρίου.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει εξορθολογίσει και επεκτείνει το δίκτυο καυσίμων εκτός Ελλάδος, ενώ πρωτοπορεί στην Ελλάδα με στόχο να έχει 1.000 σταθμούς φόρτισης εντός της χρονιάς και περισσότερους από 2.000 έως το 2025 στη χώρα.
Συνεχίζοντας αυτή την τάση, η εταιρεία εισήλθε στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με την απόκτηση μεσαίου μεγέθους χαρτοφυλακίου IPP ( ανεξάρτητος παραγωγός ), ενώ τους τελευταίους 18 μήνες έχει συσσωρεύσει χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ 336MW (όλα λειτουργικά) με μεσοπρόθεσμο σχέδιο να φτάσει τα 600MW. Τέλος, από την πλευρά της ηλεκτρικής ενέργειας, η MOH ξεκίνησε μια συνεπένδυση με την Γεκ -Τέρνα για μια νέα μονάδα CCGT 880 MW στην Ελλάδα.
Πιο πρόσφατα, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα πλωτό σταθμό αποθήκευσης LNG που θα ενσωματωθεί στο δίκτυο φυσικού αερίου της χώρας και θα είναι λειτουργικό έως το 2023, ενώ έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τη ΔΕΗ (δημιουργός της μεγαλύτερης ηλιακής πλατφόρμας στην Ελλάδα) για επενδύσεις στο πράσινο υδρογόνο.κατά τα επόμενα έτη.
Η Axia Ventures θεωρεί ότι η αγορά δεν έχει κάνει πλήρη απολογισμό της επιταχυνόμενης ενεργειακής μετάβασης που έχει ήδη ξεκινήσει η MOH.
Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη, εκτός από τις δραστηριότητες διύλισης που παράγουν υψηλά μετρητά, αναμένουμε ότι οι ισχυρές ταμειακές ροές θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη εκτέλεση του επενδυτικού σχεδίου, διατηρώντας παράλληλα υψηλά μερίσματα.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankignews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης