Ο ελκυστικός μισθός και οι παροχές παραμένουν και το 2022 ο σημαντικότερος παράγοντας για την επιλογή εργοδότη στην Ελλάδα
Δέκα εταιρείες συγκαταλέγονται στη λίστα ως ελκυστικότεροι εργοδότες για το 2022, ενώ ως τα κυριότερα κανάλια εύρεσης εργασίας για 4 στους 10 εργαζόμενους είναι οι «κολλητοί» ή γνωστοί σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Employer Brand που πραγματοποίησε για πέμπτη φορά η Randstad στην Ελλάδα.
Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι εταιρείες ΙΟΝ, η οποία ανέβηκε από την τρίτη στη δεύτερη θέση, και η LAMPSA Hotels που βρίσκεται για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα των ελκυστικότερων εργοδοτών στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.
Στην Ελλάδα, η έρευνα διεξάγεται για πέμπτη συνεχή χρονιά, αξιολογώντας δείγμα των 150 μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού. Στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 3.547 άτομα, μεταξύ των οποίων, Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι, ηλικίας από 18 και 65 ετών, ενώ οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά τον Ιανουάριο του 2022.
Ο ελκυστικός μισθός και οι παροχές παραμένουν και το 2022 ο σημαντικότερος παράγοντας για την επιλογή εργοδότη στην Ελλάδα, με το υψηλότερο ποσοστό μάλιστα να καταγράφεται στις γυναίκες, τις ηλικίες 55-64, και τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο.
Εντούτοις, παρά τη σημασία του μισθού και των παροχών στην ελκυστικότητα των επιχειρήσεων, οι σημερινοί εργοδότες λαμβάνουν μέτρια έως χαμηλή βαθμολογία σε αυτούς τους παράγοντες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα μεταξύ των εργαζομένων ηλικίας 35-54 ετών, οι οποίοι είναι λιγότερο ικανοποιημένοι σε αυτό το θέμα.
Στη δεύτερη και την τρίτη θέση των κριτηρίων για την επιλογή εργοδότη εμφανίζονται το ευχάριστο περιβάλλον εργασίας και η δυνατότητα εξέλιξης της σταδιοδρομίας, παράγοντες που παραμένουν σημαντικοί για τους εργαζόμενους στην Ελλάδα, όχι όμως για τους εργοδότες, οι οποίοι λαμβάνουν χαμηλή αξιολόγηση από τους εργαζόμενους αναφορικά με τα παραπάνω.
1 στους 5 εργαζόμενους πρόθυμος να αλλάξει εργασιακό περιβάλλον
Η αγορά εργασίας παρουσιάζει σημαντική κινητικότητα και το 2022, με το 13% των εργαζομένων στην Ελλάδα να άλλαξαν εργοδότη κατά το τελευταίο μισό του 2021 (σε σχέση με 9% το προηγούμενο έτος), με τους εργαζόμενους ηλικίας 18-34 ετών (17%) και τους εργαζόμενους με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο (13%) να καταγράφουν την πιο συχνή αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος. Όπως και το προηγούμενο έτος, το 22% των εργαζόμενων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να αλλάξουν εργοδότη τους πρώτους 6 μήνες του 2022, με τις γυναίκες (24%) και τις ηλικίες 18-34 ετών (26%) να παρουσιάζουν την υψηλότερη πρόθεση κινητικότητας. Οι υπάλληλοι γραφείου παρουσιάζουν μια μειούμενη τάση πρόθεσης αλλαγής εργασίας (18% σε σχέση με 20% το 2021), τη στιγμή που οι εργαζόμενοι τεχνικών ειδικοτήτων και χειρωνακτικών επαγγελμάτων καταγράφουν μια αντίθετη τάση, με το 20% να δηλώνει πρόθυμο να αλλάξει εργοδότη το πρώτο εξάμηνο του 2022, ποσοστό κατά 4% υψηλότερο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν (16%). Το 34% των εργαζομένων, που δεν νιώθουν εργασιακή ασφάλεια, σχεδιάζουν να αλλάξουν δουλειά το 1ο μισό του 2022 (29% το 2021), ενώ το 12% των εργαζομένων που νιώθουν εργασιακή ασφάλεια προτίθενται να αλλάξουν εργασία, την ίδια περίοδο (10% το 2021).
Επαγγελματική κατάρτιση και δυνατότητες εξέλιξης
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η επαγγελματική εξέλιξη είναι σήμερα παράγοντες καίριας σημασίας για διατήρηση και προσέλκυση νέων ταλέντων, αλλά και κρίσιμο στοιχείο για την ίδια την ανάπτυξη της αγοράς εργασίας. Για μια ακόμη χρονιά, οι δυνατότητες εξέλιξης σταδιοδρομίας είναι σημαντικές για την πλειοψηφία των εργαζόμενων στην Ελλάδα (77%), με τα χαμηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στις ηλικίες 55-64 ετών (64%) και στους εργαζόμενους μεσαίου μορφωτικού επιπέδου (74%), ενώ οι υπάλληλοι γραφείου (78%) θεωρούν την επαγγελματική εξέλιξη πιο σημαντική σε σύγκριση με τους εργαζόμενους τεχνικών ειδικοτήτων και χειρωνακτικών επαγγελμάτων (69%). Αξίζει να σημειωθεί ότι το υψηλό ποσοστό που καταγράφεται ανάμεσα στους Έλληνες εργαζόμενους απέχει κατά πολύ από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, με μόλις το 59% των Ευρωπαίων εργαζομένων να θεωρούν ότι η εξέλιξη της καριέρας τους είναι πολύ σημαντική γι' αυτούς.
Δημοφιλή κανάλια αναζήτησης εργασίας.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 39% των Ελλήνων χρησιμοποιούν τις προσωπικές επαφές/συστάσεις κατά τη διάρκεια αναζήτησης νέου εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι ιστοσελίδες αγγελιών εργασίας (30%). Το 23% δήλωσε ότι αναζητά τις πληροφορίες που επιθυμεί μέσω Google, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναδεικνύονται εξίσου πολύτιμα εργαλεία στην αναζήτηση της εργασίας με ποσοστό 21%.
Η εργασία σε ευέλικτα ωράρια έχει υιοθετηθεί κυρίως από εργαζόμενους ηλικίας 18-24 ετών (33%) και από freelancers (38%). Η εργασία εξ αποστάσεως αφορά κυρίως σε εργαζόμενους με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (20%) και εργαζόμενους ηλικίας 35-54 ετών (19%) και 55-64 ετών (26%). Το 23% των εργαζομένων δηλώνει ότι δεν έκανε τίποτα για να βελτιώσει την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, γεγονός που ισχύει ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους ηλικίας 35-54 ετών (27%) και 55-64 ετών (32%).
Οι top 10 εργοδότες στην Ελλάδα για το 2021
1. Παπαστράτος ΑΒΕΣ2. ΙΟΝ Α.Ε. COCOA & CHOCOLATE
3. LAMPSA Hotels
4. Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.
5. Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.
6. Ελληνικά Πετρέλαια
7. ΒΙΑΝΕΞ
8. Atlantica Hotel Management
9. ELPEN Φαρμακευτική
10. Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών