Τι απάντησε και δεν απάντησε η Αρχή Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε ερώτημα του ΒΝ
Με τον μανδύα της άγνοιας κινούνται οι Ανεξάρτητες Αρχές, οι οποίες εμφανίζονται να ζουν σε έναν άλλο κόσμο. Δηλώνουν επί της ουσίας ότι δεν τους αφορά τα όσα γίνονται έξω από την… πόρτα τους και αναγνωρίζουν το όποιο πρόβλημα όταν περάσει την …πόρτα τους με τη μορφή της καταγγελίας.
Οι πρόεδροι των Ανεξάρτητων Αρχών …κάθονται πάνω στους παχυλούς μισθούς και δεν θέλουν να ξέρουν τι γίνεται έξω από ..την πόρτα.
Η εξαίρεση στον κανόνα είναι ο «Συνήγορος το Πολίτη» με το πρόεδρο Ανδρέα Ποττάκη να δίνει λύσεις σε ποσοστο΄62% σε θέματα κακοδιοίκησης.
Έρευνα του ΒΝ στο κόσμο του διαδικτύου διαπιστώνει ότι πλήθος ιστοσελίδων που συνδέονται με καταναλωτικά θέματα παραβιάζουν τον κανόνα των προσωπικών δεδομένων.
Οι ενδιαφερόμενοι στην αναζήτηση πληροφοριών για παράδειγμα των τιμολογίων ρεύματος με σκοπό να κάνουν σύγκριση όπως και οι προμηθευτές ενέργειας πριν δώσουν την οποιαδήποτε πληροφορία για τα προγράμματά τους απαιτούν από τους αναγνώστες να δώσουν στην ιστοσελίδα τα προσωπικά τους στοιχεία για να περάσουν στο επόμενο στάδιο που είναι η πολυπόθητη πληροφορία.
Πρόκειται για πάγια τακτική για το σύνολο των ιστοσελίδων που το προφίλ τους συνδέεται με καυτά θέματα των καταναλωτών.
Το ΒΝ απευθύνθηκε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με σκοπό να καταγράψει την άποψη της Ανεξάρτητης Αρχής για τις πρακτικές των ιστοσελίδων που ζητούν προσωπικά στοιχεία για την ικανοποίηση της ανάγκης σε πληροφόρηση.
Η απάντηση που έλαβε το ΒΝ...
« Η νομιμότητα μιας επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κρίνεται, άλλωστε, ανά περίπτωση. Σκόπιμο είναι, εφόσον ο οποιοσδήποτε έχει αμφιβολίες για την πρακτική που ακολουθεί μια ιστοσελίδα, να ασκεί προς τον «υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων» (δηλαδή την εταιρεία που διαχειρίζεται την ιστοσελίδα) τα δικαιώματα που δίνει η νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα, ιδίως το δικαίωμα πρόσβασης, και σε περίπτωση που θεωρεί ότι η απάντηση δεν είναι ικανοποιητική ή ότι η ακολουθούμενη πρακτική δεν είναι σύννομη, έχει τη δυνατότητα να προσφύγει στην Αρχή.»
Από την ανάγνωση της απάντησης διαπιστώνουμε ότι η Ανεξάρτητη Αρχή κατευθύνει τον θιγόμενο επισκέπτη να απευθυνθεί στην ιστοσελίδα και σημειώνει ότι αν δεν ικανοποιηθεί από την απάντηση να απευθυνθεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Να σημειωθεί ότι η Αρχή απέφυγε να μας πει αν επιτρέπεται μια ιστοσελίδα να ζητάει πρώτα τα προσωπικά στοιχεία του ενδιαφερόμενου πριν του δώσει την πληροφορία που επικαλείται ότι έχει στην κατοχή της. Στην πράξη η Αρχή … νίπτει τα χείρας της και αφήνει την κάθε λογής ιστοσελίδα να διαμορφώνει το δικό της αρχείο προσωπικών δεδομένων , η οποία στη συνέχεια μπορεί να το αξιοποιήσει όπως αυτή επιθυμεί.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Οι πρόεδροι των Ανεξάρτητων Αρχών …κάθονται πάνω στους παχυλούς μισθούς και δεν θέλουν να ξέρουν τι γίνεται έξω από ..την πόρτα.
Η εξαίρεση στον κανόνα είναι ο «Συνήγορος το Πολίτη» με το πρόεδρο Ανδρέα Ποττάκη να δίνει λύσεις σε ποσοστο΄62% σε θέματα κακοδιοίκησης.
Έρευνα του ΒΝ στο κόσμο του διαδικτύου διαπιστώνει ότι πλήθος ιστοσελίδων που συνδέονται με καταναλωτικά θέματα παραβιάζουν τον κανόνα των προσωπικών δεδομένων.
Οι ενδιαφερόμενοι στην αναζήτηση πληροφοριών για παράδειγμα των τιμολογίων ρεύματος με σκοπό να κάνουν σύγκριση όπως και οι προμηθευτές ενέργειας πριν δώσουν την οποιαδήποτε πληροφορία για τα προγράμματά τους απαιτούν από τους αναγνώστες να δώσουν στην ιστοσελίδα τα προσωπικά τους στοιχεία για να περάσουν στο επόμενο στάδιο που είναι η πολυπόθητη πληροφορία.
Πρόκειται για πάγια τακτική για το σύνολο των ιστοσελίδων που το προφίλ τους συνδέεται με καυτά θέματα των καταναλωτών.
Το ΒΝ απευθύνθηκε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με σκοπό να καταγράψει την άποψη της Ανεξάρτητης Αρχής για τις πρακτικές των ιστοσελίδων που ζητούν προσωπικά στοιχεία για την ικανοποίηση της ανάγκης σε πληροφόρηση.
Η απάντηση που έλαβε το ΒΝ...
« Η νομιμότητα μιας επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κρίνεται, άλλωστε, ανά περίπτωση. Σκόπιμο είναι, εφόσον ο οποιοσδήποτε έχει αμφιβολίες για την πρακτική που ακολουθεί μια ιστοσελίδα, να ασκεί προς τον «υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων» (δηλαδή την εταιρεία που διαχειρίζεται την ιστοσελίδα) τα δικαιώματα που δίνει η νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα, ιδίως το δικαίωμα πρόσβασης, και σε περίπτωση που θεωρεί ότι η απάντηση δεν είναι ικανοποιητική ή ότι η ακολουθούμενη πρακτική δεν είναι σύννομη, έχει τη δυνατότητα να προσφύγει στην Αρχή.»
Από την ανάγνωση της απάντησης διαπιστώνουμε ότι η Ανεξάρτητη Αρχή κατευθύνει τον θιγόμενο επισκέπτη να απευθυνθεί στην ιστοσελίδα και σημειώνει ότι αν δεν ικανοποιηθεί από την απάντηση να απευθυνθεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Να σημειωθεί ότι η Αρχή απέφυγε να μας πει αν επιτρέπεται μια ιστοσελίδα να ζητάει πρώτα τα προσωπικά στοιχεία του ενδιαφερόμενου πριν του δώσει την πληροφορία που επικαλείται ότι έχει στην κατοχή της. Στην πράξη η Αρχή … νίπτει τα χείρας της και αφήνει την κάθε λογής ιστοσελίδα να διαμορφώνει το δικό της αρχείο προσωπικών δεδομένων , η οποία στη συνέχεια μπορεί να το αξιοποιήσει όπως αυτή επιθυμεί.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών