Η έκπληξη στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού θα έρθει όταν ο πλειοδότης θα συνεργαστεί με κάποιο σχήμα που ήδη συμμετέχει στην διαγωνιστική διαδικασία
Ενώ το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την Αττική Οδό θα καθυστερήσει, έχει προγραμματιστεί για αρχές Σεπτεμβρίου, με βάση την τυπική διαδικασία, εντούτοις μια καλά ενημερωμένη πηγή που μίλησε στο bankingnews.gr ανέφερε τα εξής:
Η υψηλότερη προσφορά για την Αττική Οδό, που αφορά το σκέλος των παραχωρήσεων και κατασκευής, φέρεται να έχει υποβάλει ο αυστραλέζικος όμιλος Macquarie, ο οποίος συνεργάζεται με την FINCOP του ομίλου Κοπελούζου.
Το δεύτερο καλύτερο τίμημα για την Αττική Οδό το έχει υποβάλει ο ισπανικός όμιλος Abertis, ενώ ΓΕΚ Τέρνα, Ιντρακάτ και Μυτιληναίος, με τα σχήματά τους αντίστοιχα, φέρονται να είναι πολύ κοντά στα τιμήματα που έχουν υποβάλει.
Θα σκεφτούν πολλοί αφού οι οικονομικές προσφορές ακόμη δεν έχουν ανοίξει πως μπορεί να καταγραφεί η σειρά των οικονομικών προσφορών.
Αυτή είναι η απορία;
Η αρμόδια πηγή που μίλησε στο ΒΝ, η οποία προέρχεται από ένα από τα σχήματα που συμμετέχουν στη διαδικασία, τόνισε ότι υπάρχουν πολλά ενδεικτικά στοιχεία και λιγότερες πληροφορίες για τα τιμήματα, τα οποία όπως έχουν αποδείξει οι μέχρι τώρα διαγωνισμοί παραχώρησης δεν απέχουν από την πραγματικότητα.
Οι εκπλήξεις έρχονται μετά…
Εφόσον πλειοδοτήσει η Macquarie, στο σχήμα δεν περιλαμβάνεται κατασκευαστική εταιρεία.
Ως εκ τούτου νομοτελειακά θα συνεργαστεί με κάποια από τις κατασκευαστικές, δηλαδή Ιντρακάτ, ΓΕΚ Τέρνα και Μυτιληναίο.
Επομένως η έκπληξη θα έρθει όταν ο πλειοδότης θα συνεργαστεί με κάποιο σχήμα που ήδη συμμετέχει στην διαγωνιστική διαδικασία.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η κεφαλαιοποίηση του Μυτιληναίου έχει ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ, της ΓΕΚ Τέρνα είναι στα 1,5 δισ. και της Ιντρακάτ στα 504 εκατ. ευρώ.
Τα σχήματα
Υπενθυμίζεται ότι στη διαγωνιστική διαδικασία αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών υποβλήθηκαν έξι (6) προσφορές.
Ειδικότερα, προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα:
• ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
• Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.
• Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
• Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
• Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός της Αττικής Οδού
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης.
Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.
Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), καθώς συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
www.bankingnews.gr
Η υψηλότερη προσφορά για την Αττική Οδό, που αφορά το σκέλος των παραχωρήσεων και κατασκευής, φέρεται να έχει υποβάλει ο αυστραλέζικος όμιλος Macquarie, ο οποίος συνεργάζεται με την FINCOP του ομίλου Κοπελούζου.
Το δεύτερο καλύτερο τίμημα για την Αττική Οδό το έχει υποβάλει ο ισπανικός όμιλος Abertis, ενώ ΓΕΚ Τέρνα, Ιντρακάτ και Μυτιληναίος, με τα σχήματά τους αντίστοιχα, φέρονται να είναι πολύ κοντά στα τιμήματα που έχουν υποβάλει.
Θα σκεφτούν πολλοί αφού οι οικονομικές προσφορές ακόμη δεν έχουν ανοίξει πως μπορεί να καταγραφεί η σειρά των οικονομικών προσφορών.
Αυτή είναι η απορία;
Η αρμόδια πηγή που μίλησε στο ΒΝ, η οποία προέρχεται από ένα από τα σχήματα που συμμετέχουν στη διαδικασία, τόνισε ότι υπάρχουν πολλά ενδεικτικά στοιχεία και λιγότερες πληροφορίες για τα τιμήματα, τα οποία όπως έχουν αποδείξει οι μέχρι τώρα διαγωνισμοί παραχώρησης δεν απέχουν από την πραγματικότητα.
Οι εκπλήξεις έρχονται μετά…
Εφόσον πλειοδοτήσει η Macquarie, στο σχήμα δεν περιλαμβάνεται κατασκευαστική εταιρεία.
Ως εκ τούτου νομοτελειακά θα συνεργαστεί με κάποια από τις κατασκευαστικές, δηλαδή Ιντρακάτ, ΓΕΚ Τέρνα και Μυτιληναίο.
Επομένως η έκπληξη θα έρθει όταν ο πλειοδότης θα συνεργαστεί με κάποιο σχήμα που ήδη συμμετέχει στην διαγωνιστική διαδικασία.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η κεφαλαιοποίηση του Μυτιληναίου έχει ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ, της ΓΕΚ Τέρνα είναι στα 1,5 δισ. και της Ιντρακάτ στα 504 εκατ. ευρώ.
Τα σχήματα
Υπενθυμίζεται ότι στη διαγωνιστική διαδικασία αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών υποβλήθηκαν έξι (6) προσφορές.
Ειδικότερα, προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα:
• ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
• Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.
• Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
• Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
• Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός της Αττικής Οδού
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης.
Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.
Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), καθώς συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών