Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Eπίθεση στον εφοπλιστή Χάρη Βαφειά από ακτιβιστή επενδυτή: Κερδοσκοπεί εις βάρος της Imperial Petroleum

Eπίθεση στον εφοπλιστή Χάρη Βαφειά από ακτιβιστή επενδυτή: Κερδοσκοπεί εις βάρος της Imperial Petroleum
Η αγορά του δεξαμενόπλοιου «Aquadisiac» και του δεξαμενόπλοιου Aframax «Stealth Haralambos», ύψους 71 εκατομμυρίων δολαρίων, έγινε με υψηλό premium σε σχέση με τις τιμές της αγοράς, λέει ο Henrik Alex
Κατά μέτωπο επίθεση εις βάρος του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά εξαπέλυσε γνωστός ακτιβιστής των επενδύσεων με άρθρο του στην ιστοσελίδα Seeking Alpha…
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Henrik Alex, «ειλικρινά, δεν έχω ιδέα γιατί οι ανεξάρτητοι διευθυντές της εταιρείας ενέκριναν μια συναλλαγή που είχε ως αποτέλεσμα την… υπερχρέωση της Imperial Petroleum κατά 10 εκατομμύρια δολάρια, δεδομένου ότι η συνδυασμένη αγοραία αξία των πλοίων της VesselsValue ανέρχεται σε μόλις 61,2 εκατομμύρια δολάρια».
(Η αγορά του δεξαμενόπλοιου «Aquadisiac» και του δεξαμενόπλοιου Aframax «Stealth Haralambos», ύψους 71 εκατομμυρίων δολαρίων, έγινε με υψηλό premium σε σχέση με τις τιμές της αγοράς.)
Επιπλέον, λέει ο Henrik Alex, «η εξαγορά του δεξαμενόπλοιου Aframax Stealth Haralambos κάνει την πρόσφατη πώληση του πολύ παρόμοιου Stealth Berana στο spin-off C3is (CISS) να φαίνεται ακόμα πιο περίεργη».
Σύμφωνα με τον Alex, η οικογένεια του διευθύνοντος συμβούλου Χάρη Βαφειά ελέγχει την εταιρεία διαχείρισης σκαφών Stealth Maritime...
Συνεπώς, δεδομένου ότι η συμφωνία διαχείρισης προβλέπει αμοιβή 1% επί «της τιμής της σύμβασης οποιουδήποτε πλοίου που αγοράζεται ή πωλείται από αυτούς για λογαριασμό μας», με την πώληση πλοίων από τη Stealth Maritime στην Imperial Petroleum και στη συνέχεια στη C3is, προφανώς συσσωρεύεται ένα αξιοπρεπές ποσό για τον γνωστό πλοιοκτήτη, λέει συντάκτης του άρθρου.
Στην περίπτωση του Stealth Berana, το συμβόλαιο συνήφθη μεταξύ της StealthGas (GASS) και μιας οντότητας που ελέγχεται από την οικογένεια Βαφειά το 2010 για 56,5 εκατομμύρια δολάρια.
Το σκάφος ήταν ιδιοκτησία του spin-off της Imperial Petroleum στα τέλη του 2021, πριν πουληθεί στη C3is τον Ιούλιο για 43,0 εκατομμύρια δολάρια.
«Λάβετε υπόψη ότι τόσο η StealthGas όσο και η C3is έχουν παρόμοιες συμφωνίες διαχείρισης με τη Stealth Maritime και την Brave Maritime αντίστοιχα, μια άλλη οντότητα που ελέγχεται από την οικογένεια Βαφειά.
Ως αποτέλεσμα, η πρόσφατη πώληση του Stealth Berana από την Imperial Petroleum στην C3is είχε ως αποτέλεσμα και οι δύο εταιρείες να πληρώσουν τέλος 1% στις οντότητες που ελέγχονται από τον Βαφειά»:
Fees
«Λάβετε επίσης υπόψη ότι δεν υπάρχει τίποτα που θα εμπόδιζε την πώληση του Stealth Berana πίσω στην Imperial Petroleum ή σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία που διαχειρίζεται η Stealth Maritime/Brave Maritime κάποια στιγμή. 
Πάντως, με την αγορά των Aquadisiac και Stealth Haralambos την περασμένη εβδομάδα, ο στόλος της Imperial Petroleum θα αυξηθεί από εννέα σε έντεκα πλοία, επομένως υπάρχει μπροστά δρόμος μέχρι να επιτευχθεί ο βραχυπρόθεσμος στόχος της διοίκησης περί επέκτασης του στόλου».
Fleet
Με την οικογένεια Βαφειά ναπωλεί τα πλοία στην Imperial Petroleum σε μεγαλύτερη αξία έναντι της αγοραίας αξίας, η συνολική καθαρή αξία ενεργητικού ("NAV") έχει μειωθεί κατά περίπου 3%:
NAV
Ακόμη χειρότερα, η πρόσφατη συναλλαγή με συνδεδεμένα μέρη είχε ως αποτέλεσμα η οικογένεια Βαφειά να αποκομίζει 71 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά από την εταιρεία, μειώνοντας έτσι την pro forma ταμειακή θέση της Imperial Petroleum, από 114,6 εκατομμύρια δολάρια, σε 43,4 εκατομμύρια δολάρια.
Αυτά είναι, στην πραγματικότητα, τα άσχημα νέα για τους κατόχους των Προνομιούχων Μετοχών της Imperial Petroleum (IMPPP), καθώς το περιθώριο κέρδους τους έχει μειωθεί.

Συμπέρασμα

Η Imperial Petroleum συνεχίζει να συναλλάσσεται με συνδεδεμένα μέρη με οντότητες που ελέγχονται από την οικογένεια του διευθύνοντος συμβούλου Χάρη Βαφειά εις βάρος των μετόχων.
Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη τους επιθετικούς βραχυπρόθεσμους στόχους επέκτασης του στόλου της διοίκησης, δεν αναμένεται από την Imperial Petroleum να εκμεταλλευτεί το νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 10 εκατομμυρίων δολαρίων σύντομα.
Στην πραγματικότητα, θα περίμενα περισσότερη dilution νωρίτερα παρά αργότερα για τη χρηματοδότηση πρόσθετων αγορών πλοίων.
Δεδομένης της πορείας δράσης της διοίκησης, δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί έκπληξη το γεγονός ότι οι μετοχές τυγχάνουν διαπραγμάτευσης με discount περίπου 90% έναντι της καθαρής αξίας ενεργητικού.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης