Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Προειδοποίηση σοκ από τον CEO των ΕΛΤΑ: «Δεν έχω διευθυντές να δουλέψω» - Σε κίνδυνο η καθολική υπηρεσία λόγω 145 λουκέτων

Προειδοποίηση σοκ από τον CEO των ΕΛΤΑ: «Δεν έχω διευθυντές να δουλέψω» - Σε κίνδυνο η καθολική υπηρεσία λόγω 145 λουκέτων
Αυξήθηκαν τα τιμολόγια των ΕΛΤΑ από τον περασμένο Ιούλιο
Σαν τα «πουκάμισα» αλλάζει τις διοικήσεις των ΕΛΤΑ το ΥπερΤαμείο και άκρη δεν βρίσκει.
Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη απέτυχε να εξυγιάνει την ιστορική κρατική επιχείρηση η οποία συμβαδίζει σχεδόν με την την ίδρυση του ελληνικού κράτους ενώ η σημερινή πορεία διαγράφεται αβέβαιη καθώς η εταιρεία εξυπηρετεί τον «κομματικό στρατό» με προσλήψεις εποχικών υπαλλήλων, με «ρουσφέτια» κομματικών στελεχών για την ενίσχυση των εισοδημάτων τους.
Τα χρόνια προβλήματα των ΕΛΤΑ έδωσαν την ευκαιρία σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα να καλύψουν τα κενά των ταχυμεταφορών και άλλων κρίσιμων υπηρεσιών.
Στο παρασκήνιο οι άνθρωποι που κινούν τα νήματα πολύ θα ήθελαν να έχουν στα χέρια τους το μοντέλο ΔΕΗ του Γιώργου Στάσση αλλά οι «κομματικές» υποχρεώσεις οδηγούν την ιστορική επιχείρηση σε άλλα «μονοπάτια».
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Γρηγόρης Σκλήκας είναι στο τιμόνι της επιχείρησης από τις αρχές του 2023 αλλά τα έως τώρα δείγματα γραφής είναι πιθανόν να αναδείξουν ότι κλωτσάει την …καρδάρα με το γάλα όταν μάλιστα τερμάτισε τις εργασίες των ΕΛΤΑ Ενέργειας όταν οι υπόλοιποι πάροχοι βρίσκονται σε πιο πλεονεκτική θέση.
Η προίκα της ενέργειας είχε «φαγωθεί» από την προηγούμενη διοίκηση που έφτασε στο σημείο να έχει οφειλές προς το κράτος από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.
Ο κ Σκλήκας σύμφωνα με το βιογραφικό του είχε θητεύσει στον πολυεθνικό όμιλο ΝΟΥΝΟΥ μαθαίνοντας για τα καλά τι σημαίνει διανομή.

Με λιγότερα καταστήματα η καθολική υπηρεσία σε κίνδυνο

Ωστόσο, στα ΕΛΤΑ μειώνει το δίκτυο καταστημάτων με την απόφαση του να κλείσει 145 υποκαταστήματα και ο συνολικός τους αριθμός ανέρχεται σε 480 σε πανελλαδικό δίκτυο.
Οι αποφάσεις του για μείωση του δικτύου ανοίγει τον «Ασκό του Αιόλου» αφού η λειτουργία των ΕΛΤΑ βασίζεται στην καθολική υπηρεσία η οποία πληρώνεται από το κράτος.
Η Καθολική Υπηρεσία έχει ως σκοπό από το κράτος να πάνε τα ΕΛΤΑ να πάρουν ένα γράμμα από ένα απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας και να παραδώσει αντίστοιχα ένα φάκελο ή ένα δέμα.
Η Καθολική Υπηρεσία συνοδεύεται από την εξαίρεση του συντελεστή ΦΠΑ ως κόστος των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ με αποτέλεσμα να τα καθιστούν πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου.
Η κρατική μέριμνα για την ύπαρξη των ΕΛΤΑ καταρρέει ή κινδυνεύει από τις διοικήσεις που θυμίζουν την τηλεοπτική ατάκα «φύγε εσύ έλα εσύ» ενώ τα ΕΛΤΑ βουλιάζουν πιο πολύ στα προβλήματά τους.

Γ. Σκλήκας: Δεν έχω διευθυντές να δουλέψω

Τη διοίκηση Σκλήκα την έχουν «ζώσει» τα φίδια ενώ ο ίδιος σε στιγμές απόγνωσης εκμυστηρεύεται ότι δεν έχει διευθυντές για να δουλέψει (!).
Τα «καλά» νέα για την οικονομική πορεία των ΕΛΤΑ με ευθύνη της προηγούμενης διοίκηση Κωνσταντόπουλου Μπαλούρδου αφού αναφέρονται στην οικονομική χρήση του 2022, ενώ η σημερινή διοίκηση έχει ευθύνη για το οικονομικό έτος 2023 το οποίο θα δημοσιευθεί το 2024.
Το διοικητικό συμβούλιο των ΕΛΤΑ με τον διευθύνοντα σύμβουλο Κ Σκλήκα έχει δώσει έγκριση των οικονομικών καταστάσεων του 2022 από τον περασμένο Σεπτέμβριο αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα.
Πιθανόν να εξαντλήσει και την τελευταία ημέρα δημοσίευσης που προβλέπει η ελληνική νομοθεσία για τις Ανώνυμες Εταιρείες.

Οι προσφερόμενες υπηρεσίες της Καθολικής Υπηρεσίας

Η Καθολική Υπηρεσία περιλαμβάνει: α) Την περισυλλογή, μεταφορά, διαλογή και διανομή επιστολών βάρους έως 2 κιλά και δεμάτων βάρους έως 20 κιλά β) τις υπηρεσίες των συστημένων και γ) των αποστολών με δηλωμένη αξία.
Οι υπηρεσίες παρέχονται σε μόνιμη βάση στην Ελληνική Επικράτεια. Η συλλογή και διανομή γίνεται καθημερινά, εκτός Σαββάτου και Κυριακής, με εξαίρεση τις νησιωτικές και ηπειρωτικές περιοχές της χώρας. Τα τιμολόγια των υπηρεσιών για το ίδιο είδος αντικειμένου είναι ενιαία.
Ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας υποχρεούται να έχει σε όλη την επικράτεια επαρκές σύνολο σημείων πρόσβασης (ταχυδρομικά καταστήματα, πρακτορεία, γραμματοθυρίδες, γραμματοκιβώτια).
Στις αστικές περιοχές τουλάχιστον ένα για κάθε 1.000 κατοίκους, και σε κάθε οικισμό στις αγροτικές περιοχές τουλάχιστον ένα.

Το καμπανάκι της ΕΕΤΤ

Το έτος 2019 η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) έκανε έρευνα αγοράς καταναλωτών, στο πλαίσιο της μελέτης αναμόρφωσης του περιεχομένου της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
Σύμφωνα με την έρευνα οι αξιώσεις των πελατών των ΕΛΤΑ ήταν (και είναι):
-Λιγότερες ουρές αναμονής στα ταχυδρομικά καταστήματα
-Περισσότερο προσωπικό εξυπηρέτησης
-Επέκταση ωραρίου λειτουργίας καταστημάτων
-Περισσότερα καταστήματα
-Μείωση των χαμένων γραμμάτων.

Τα αυξημένα τιμολόγια των ΕΛΤΑ

Τα ΕΛΤΑ στα «μουγκά» αύξησε το κόστος των υπηρεσιών τριπλάσια από τον πληθωρισμό με τους χρήστες να πληρώνουν πιο ακριβά.
Η παράδοσή μιας επιταγής πληρωμής το κόστος ανέβηκε στα 6,9 ευρώ από 3,5 ευρώ.
Η προμήθεια για την αποπληρωμή λογαριασμών στα ταμεία των ΕΛΤΑ ανήλθε στο 1,9 ευρώ από 1,2 ευρώ που ήταν πριν ένα χρόνο.
Τα τιμολόγια αναδομήθηκαν πλήρως από τον περασμένο Ιούλιο τα οποία είχε ζητήσει η προηγούμενη διοίκηση Κωνσταντόπουλου – Μπαλούρδου, η οποία είχε «ζεστά» 280 εκατ. ευρώ ενώ δεν είχε χρήματα για την καταβολή του ΕΦΚ , για να οδηγηθεί η διοίκηση Σκλήκα να κατεβάσει τα ρολά στην Ενεργεία.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης