Αντίστροφη μέτρηση για την εισαγωγή του «Ελ. Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Ειδικότερα, η δημόσια εγγραφή για το 19% του αεροδρομίου και η εισαγωγή στο χρηματιστήριο αναμένεται να λάβει χώρα «το πρώτο εξάμηνο του Φεβρουαρίου», δήλωσε στο Reuters ανώτερος αξιωματούχος του ΤΑΙΠΕΔ, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Ένας άλλος αξιωματούχος είπε στο Reuters πέρυσι ότι η υπηρεσία στόχευε να εισαγάγει το αεροδρόμιο στο πρώτο τρίμηνο του 2024 και να το πουλήσει στη γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων AviAlliance, η οποία κατέχει επί του παρόντος μερίδιο 40%, αντί ενός επιπλέον 10% έναντι της τιμής της IPO.
Ποσοστό 1% θα πουληθεί στην οικογένεια Κοπελούζου, η οποία κατέχει το 5% του αεροδρομίου, δήλωσε ο αξιωματούχος του ΤΑΙΠΕΔ.
Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση θέλει να εκχωρήσει το 30% των μετοχών που κατέχει το Ταμείο Ανάπτυξης Περιουσιακών Στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τον οργανισμό ιδιωτικοποιήσεων της χώρας.
Οι πωλήσεις κρατικών περιουσιακών στοιχείων ήταν βασικός πυλώνας των τριών διεθνών προγραμμάτων διάσωσης της Ελλάδας, ύψους περίπου 260 δισ. ευρώ μεταξύ 2010-2018.
Αυτά βοήθησαν τη χώρα, η οποία εξακολουθεί να είναι το πιο υπερχρεωμένο έθνος της ευρωζώνης, να προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές και να μειωθεί το χρέος, αναφέρει το Reuters.
Προηγούμενη προσπάθεια
Προηγούμενη προσπάθεια πώλησης του εν λόγω ποσοστού σε ιδιώτες επενδυτές το 2018-2020 έληξε άδοξα καθώς η Covid -19 έβαλε φρένο στα ταξίδια παγκοσμίως.
Σημειώνεται πως το προσοδοφόρο περιουσιακό στοιχείο διακίνησε περισσότερους από 26 εκατομμύρια επιβάτες, κυρίως αλλοδαπούς, πέρυσι, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 25%.
Για να ανοίξει ο δρόμος για την εισαγωγή στο χρηματιστήριο, το ελληνικό κοινοβούλιο αναμένεται να εγκρίνει την Πέμπτη νομοσχέδιο επί τη βάσει συμφωνίας του 1995 που υπογράφηκε μεταξύ του κράτους και της εταιρείας που καθορίζει τους όρους λειτουργίας του αεροδρομίου.
Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο κυρώνεται η συμφωνία που υπεγράφη στις 7 Δεκεμβρίου μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με την οποία τροποποιείται η αρχική (1995) Σύμβαση Ανάπτυξης του Αεροδρομίου στα σημεία που απαιτείται προκειμένου να καταστεί δυνατή η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο.
Οι βασικότερες τροποποιήσεις που επέρχονται αφορούν:
-Την κατάργηση των περιορισμών ως προς το ποσοστό συμμετοχής των μετόχων εκτός του Ελληνικού Δημοσίου, στο μετοχικό κεφάλαιο του Αερολιμένα που έθετε η αρχική σύμβαση.
-Αλλαγές που απορρέουν από τη νομοθεσία περί εταιρικής διακυβέρνησης. Με το σημερινό καθεστώς ο γενικός διευθυντής της εταιρείας δεν είναι μέλος του ΔΣ. Μετά την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο ορίζεται ότι ο γενικός διευθυντής αναλαμβάνει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου και ανώτατου εκτελεστικού διευθυντή (CEO) και θα είναι παράλληλα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.
-Την διαδικασία με την οποία η εταιρεία συνάπτει διαφόρων ειδών συμβάσεις μεγάλης διάρκειας (μίσθωσης, παραχώρησης κλπ.), με ημερομηνία λήξης μεταγενέστερη από τη λήξη της Σύμβασης Ανάπτυξης του Αεροδρομίου, μετά από έγκριση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Η αλλαγή που επέρχεται είναι ότι από εδώ και στο εξής αυτό μπορεί να συμβαίνει εφόσον πιστοποιείται από ανεξάρτητο χρηματοοικονομικό σύμβουλο ότι οι εν λόγω συμβάσεις είναι προς όφελος του αεροδρομίου και από τη φύση τους δεν θα μπορούσαν να είναι μικρότερης διάρκειας.
Σημειώνεται ότι μέτοχοι της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» είναι σήμερα το Υπερταμείο με ποσοστό 25 %, το ΤΑΙΠΕΔ (30 %), η εταιρεία Avi Alliance Gmbh (40 % + 60 μετοχές) συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5% - 60 μετοχές).
Tο 30% που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ θα διατεθεί σε θεσμικούς επενδυτές και στο επενδυτικό κοινό, καθώς και στους υφιστάμενους ιδιώτες μετόχους μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας το Υπερταμείο θα διατηρήσει τη συμμετοχή του 25%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών