Επιχειρήσεις

Τι είδαν οι ξένοι και αγόρασαν τόσο επιθετικά τις μετοχές του Ελ. Βενιζέλου και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Τελικά το Ταμείο δεν είναι μείον

Τι είδαν οι ξένοι και αγόρασαν τόσο επιθετικά τις μετοχές του Ελ. Βενιζέλου και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Τελικά το Ταμείο δεν είναι μείον
Μερίδιο χρηματικών διανομών στις 5 συμβάσεις της ΓΕΚ Τέρνα και το «Ελευθέριος. Βενιζέλος»
Σχετικά Άρθρα
Σε λιγότερο από μια εβδομάδα (19- 25 Ιανουαρίου), με δυο…. «αυθημερόν» συναλλαγές (placement ΓΕΚ, IPO Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών) ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ, oι ξένοι επενδυτές απέκτησαν ένα μεγάλο ποσοστό σε έξι παραχωρήσεις της χώρας, ήτοι σε σταθερά έσοδα και υψηλά μελλοντικά μερίσματα.
Από την μια πλευρά των πωλητών, η ΓΕΚ Τέρνα μέσα σε ένα απόγευμα άντλησε κεφάλαια 79,2 εκατ. ευρώ διαθέτοντας 6 εκατ. μετοχές (τιμή 13,20 ευρώ) διευρύνοντας την μετοχική σύνθεση και αποκομίζοντας ένα όφελος 35 εκατ. ευρώ.
Οι αγοραστές όμως (ξένοι επενδυτές) αγόρασαν ένα σημαντικό κομμάτι σχεδόν σ όλες τις παραχωρήσεις της χώρας, διότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με ανεκτέλεστο έργων το οποίο υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ, αποτελεί μια εταιρεία την οποία θα διεκδικούσαν βάσιμα τα παγκόσμια επενδυτικά ταμεία υποδομών, καθώς
κατέχει πολυετείς παραχωρήσεις, αεροδρόμιο και καζίνο.
Παρόλο που η αγορά εδώ και 2 χρόνια μαθαίνει συνεχώς για πώληση της θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακή, τα περισσότερα assets παραχωρήσεων σταθερών εσόδων εντοπίζονται στην ΓΕΚ Τέρνα.
Το ερώτημα, βεβαίως, είναι εάν οι επενδυτές προσβλέπουν περισσότερο στα σταθερά μερίσματα ή στις μελλοντικές υπεραξίες.
Την ίδια ώρα, οι ξένοι επενδυτές, όπως αποκάλυψε το BN, υπερκάλυψαν μέσα σε μισή ώρα με 527 εκατ. ευρώ την έκδοση του αεροδρομίου καθώς η τιμή της μετοχής και η τελική αποτίμηση (8-7,20 ευρώ) κινήθηκε όπως ανέμενε η αγορά στα 2,4 δις. ευρώ, αφήνοντας μέρος της αξίας στους νέους μετόχους. Η αποτίμηση κρίνεται ως φθηνή σε σύγκριση με τούς πολλαπλασιαστές των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
Παρά το γεγονός ότι για το 2024, οι μέτοχοι θα μοιραστούν μερίσματα 70 εκατ. ευρώ, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» προγραμματίζει επενδύσεις 650 εκατ. ευρώ και συνεχώς πραγματοποιεί νέα ρεκόρ διακίνησης επιβατών.

Και οι 5 μεγάλες παραχωρήσεις στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ


Περισσότερο εντυπωσιακές και ελκυστικές σε απόδοση είναι οι πέντε παραχωρήσεις της ΓΕΚ Τέρνα (τρεις αυτοκινητόδρομοι, ένα αεροδρόμιο, ένα καζίνο).
Με 3,27 δισ. ευρώ, η ΓΕΚ Τέρνα, απέκτησε για 25 χρόνια την Αττική οδό και αναμένει μερίσματα 3 δισ. ευρώ και ετήσια λειτουργικά κέρδη κατά μέσο όρο 300 εκατ. ευρώ και άνω.
Με 1,5 δισ. ευρώ, η κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα και Egis Project απέκτησαν την Εγνατία Οδό, όπου επίσης οι χρηματικές διανομές εκτιμώνται σε 3 δισ. ευρώ και τα ετήσια EBIDTA άνω των 200 εκατ. ευρώ.
Από το αεροδρόμιο στο Καστέλι, για τα 29 χρόνια παραχώρησης (2026-2055) τα εκτιμώμενα μερίσματα ανέρχονται σε 1,1 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη 4,3 δισ. ευρώ (2027 έναρξη λειτουργίας).
Στις 25 Ιανουαρίου 2024 η ΓΕΚ Τέρνα, πλειοδότησε στην παραχώρηση για τον αυτοκινητόδρομο ΒΟΑΚ θα λάβει επιδότηση 693 εκατ. ευρώ (διόδια) σε ένα κατασκευαστικό έργο ύψους 1,8 δισ. ευρώ.
Τέλος, η ΓΕΚ Τέρνα, σε κοινοπραξία με την Hard Rock θα λειτουργήσει από το 2026 το IRC Καζίνο στο Eλληνικό, μια επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Ο όμιλος της ΓΕΚ Τέρνα, με ταμειακά διαθέσιμα 1,5 δισ. ευρώ και συνολικό δανεισμό 3 δισ. ευρώ, έχει επικοινωνήσει προς τους επενδυτές πως έχει εξασφαλίσει την χρηματοδότηση των έργων, τα περισσότερα των οποίων στηρίζονται άλλωστε στις συμβάσεις παραχώρησης.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης