Τι γίνεται στο παρασκήνιο; - Τι πρέπει να περιμένουν οι καταναλωτές;
Μετά τον γόρδιο δεσμό της ενέργειας και των τιμολογίων ρεύματος οι καταναλωτές θα πρέπει να εντρυφήσουν στα μυστικά της μείωσης των τιμών των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ όταν τα λεφτά τελειώνουν από τις 19 κάθε μήνα.
Από την 1η Μαρτίου τα ράφια των σούπερ μάρκετ θα πρέπει να έχουν εφαρμόσει τα νέα μέτρα του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα αναζητώντας τα υπέρ και τα κατά της νέας τιμολογιακής πολιτικής.
Οι τιμές πέφτουν ενώ φέρνουν γκρίνια ανάμεσα σε προμηθευτές και super market
Η κυβέρνηση θα εμφανιστεί ότι κέρδισε τη μάχη των τιμών αλλά όχι τον πόλεμο διότι o πληθωρισμός θα διατηρήσει τις τιμές των προϊόντων σε υψηλά επίπεδα.
Την ερχόμενη Παρασκευή οι τιμές των απορρυπαντικών, καθαριστικών σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες θα βρεθούν στο επίκεντρο.
Στη λίστα είναι και το βρεφικό γάλα.
Το νέο τοπίο όμως έχει φέρει ένταση ανάμεσα σε προμηθευτές και αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενώ οι καταναλωτές θα αναζητούν τα οικονομικά οφέλη των μέτρων.
Το λιανεμπόριο στις αποχρώσεις του …Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ
Οι συμμετέχοντες στην αγορά με πολιτικό ένστικτο λένε ότι οι κρατικές παρεμβάσεις έδωσαν στην αγορά με χαρακτηριστικά του Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ που όλοι θα αναζητούν ποιοι κέρδισαν και ποιοι έχασαν.
Στο ίδιο σημείο θα είναι και οι καταναλωτές σε τρείς ημέρες.
Στο παρασκήνιο συμβαίνουν πολλά και σημαντικά με τους αντισυμβαλλόμενους να έρχονται στα «χέρια» διότι όλοι θέλουν να διατηρήσουν ότι είχαν πριν την εφαρμογή των μέτρων.
Τα σούπερ μάρκετ θέλουν να πληρωθούν σε «ζεστό» χρήμα από τους προμηθευτές τη διαφορά που προκύπτει από την παλιά τιμή ενός προϊόντος σε σχέση με τη νέα τιμή.
Παράδειγμα πριν τα μέτρα η τιμή του προϊόντος ήταν στα 10 ευρώ με τα νέα μέτρα η τιμή υποχωρεί στα 9 ευρώ.
Οι αλυσίδες θέλουν τη διαφορά του 1 ευρώ να μπει στα ταμεία τους σε «ζεστό» χρήμα το οποίο πρέπει να δώσουν οι προμηθευτές.
Πρόκειται για οικονομική απαίτηση η οποία ακόμη παραμένει στο τραπέζι ως αίτημα το οποίο να σημειωθεί διασφαλίζει τα περιθώρια κέρδους των αλυσίδων που προέρχονται από τις εμπορικές συμφωνίες των δύο πλευρών.
Οι καταναλωτές μπροστά στα ράφια με τις αλλαγές
Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές θα δουν πιο χαμηλές τιμές όπως και πιο χαμηλές προσφορές ως ποσοστό αλλά η τελική τιμή του προϊόντος θα είναι σχεδόν ίδια πριν την εφαρμογή του μέτρου.
Παράδειγμα προϊόν με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ και η προσφορά ήταν 1+1 δώρο. Η νέα τιμή εκκίνησης θα είναι τα 8,5 ευρώ με την προσφορά να δίνει την ίδια τιμή των 5 ευρώ ανά προϊόν αλλά τα ΣΜ θα έχουν μικρότερο κέρδος διότι μειώθηκε η αρχική τιμή ενώ η ποσοστιαία προσφορά πέφτει στο 40% από 50% που ήταν πριν
Ποιος κερδίζει ποιος χάνει;
Αρχικά οι καταναλωτές που δεν περίμεναν τις προσφορές για να αγοράσουν τα αναγκαία προϊόντα όπως και η κυβέρνηση θα μπορεί να πει ότι οι τιμές έπεσαν. Είναι οι μόνοι κερδισμένοι των νέων μέτρων ενώ οι πολλοί θα πουν ότι δεν βλέπουν διαφορές από το πριν και το μετά.
Χωρίς ελκυστικές προσφορές δεν γίνονται πωλήσεις
Όμως οι προμηθευτές ξέρουν ότι χωρίς προωθητικές ενέργειες δεν πραγματοποιείται πώληση.
Τα μέτρα έγιναν για την κατηγορία των καταναλωτών που περίμεναν τις προσφορές.
Το νέο τοπίο θα εκνευρίσει την πλειοψηφία των καταναλωτών αφού μειώθηκαν οι προσφορές ως ποσοστό με τον κίνδυνο να ανέβουν οι τιμές των προϊόντων PL (ιδιωτικής ετικέτας).
Το ενδεχόμενο και πολύ πιθανό να κλείσει η ψαλίδα των τιμών ανάμεσα στα PL και των επώνυμων προϊόντων θα δημιουργήσει «πολεμικό» κλίμα ανάμεσα σε προμηθευτές και αλυσίδες.
Τα ράφια γεμίζουν με πιο δυνατές προσφορές πριν τα νέα μέτρα
Δύο ημέρες πριν τις αλλαγές οι προσφορές ανέβηκαν στα συγκεκριμένα προϊόντα με τις τιμές τους να μειώνονται έως 1 ευρώ ειδικά στα απορρυπαντικά.
Στέλεχος της αγοράς θεωρεί ότι οι αποθήκες των super market διαθέτουν αποθέματα τα οποία έγιναν με κάποιες συμφωνίες που σήμερα δεν μπορούν να υλοποιηθούν διότι τα μέτρα Σκρέκα αλλάζουν τις αρχικές συμφωνίες και διαμορφώνονται καινούργιες οι οποίες θα περιορίσουν τα κέρδη αρχικά των προμηθευτών , των αλυσίδων με περιορισμένο το όφελος των καταναλωτών.
Τα μέτρα Σκρέκα προκαλούν απόνερα και στη διαφημιστική δαπάνη προκαλώντας αλυσιδωτές εξελίξεις στην αγορά.
Τέλος να σημειωθεί ότι τα super market έχουν λάβει από τις 20 Φεβρουαρίου τους νέους τιμοκαταλόγους.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών