γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Η πολιτική αντιπαράθεση για την επιστολή στη Commission για τις πολυεθνικές
Προεκλογικό πυροτέχνημα χαρακτηρίζουν την επιστολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Commission οι πολιτικοί του αντίπαλοι για τις τιμές που δίνουν οι πολυεθνικοί όμιλοι στα προϊόντα τους στην εγχώρια αγορά, με τον πρωθυπουργό να ζητά την παρέμβαση της Ε.Ε.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ Στέφανος Κασσελάκης έδωσε τη δική του απάντηση για την επιστολή του πρωθυπουργού λέγοντας να τη στείλει στον εαυτό του.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ Νίκος Ανδρουλάκης , κάνει λόγο για επικοινωνιακό σωσίβιο . Ο κ. Δημήτρης Κουτσούμπας είπε ο κ. Μητσοτάκης να φοβάται την επιστολή που θα στείλουν οι ψηφοφόροι του ΚΚΕ.
Ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου Νίκος Φαραντούρης με βίντεο μέσα από το Tik Tok κάλεσε τον πρωθυπουργό για σεμινάριο Ευρωπαϊκού Δικαίου.
Πάντως ο υπουργός Επικρατείας κ Ακης Σκέρτσος με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικαίωσης αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «το φαινόμενο αυτό, των διαφοροποιημένων τιμών από την ίδια πολυεθνική εταιρία πρακτικά για τα ίδια προϊόντα που παράγει και διαθέτει π.χ. στην ελληνική, τη γερμανική ή την ολλανδική αγορά, έχει όνομα: αποκαλείται “εδαφικοί εφοδιαστικοί περιορισμοί” (territorial supply constraints) και αποτελεί μια εμπορική πρακτική που δεν είναι παράνομη αλλά χρησιμοποιείται καταχρηστικά από πολυεθνικές εταιρείες λόγω της ασύμμετρης δύναμης που έχουν έναντι μεμονωμένων κρατών-μελών αλλά και μεμονωμένων χονδρεμπόρων και λιανεμπόρων.»
Οι αλήθειες της αγοράς
Η κυβέρνηση εγκαταλείπει ως εργαλείο συγκράτησης των τιμών ή της μείωση τους με όχημα τον ανταγωνισμό και αναζητά εργαλεία αμφίβολης απόδοσης.
Η επιστολή του πρωθυπουργού εκ προοιμίου αθωώνει το λιανεμπόριο και ρίχνει όλες τις ευθύνες για την άνοδο των τιμών στους πολυεθνικούς ομίλους.
Το ρεπορτάζ του BN αναδεικνύει ότι στην αγορά υγρών απορρυπαντικών πλυντηρίων ρούχων οι τιμές των συσκευασιών είναι πιο χαμηλές έως 6 ευρώ εκτός των σούπερ μάρκετ.
Παράδειγμα Ariel 50 μεζούρες στα ράφια των σούπερ μάρκετ πωλείται προς 10,45 ευρώ αλλά συνοδεύεται με προσφορά 4,80 ευρώ. Το ίδιο προϊόν εκτός σούπερ μάρκετ προσφέρεται στα 9,39 ευρώ. Σε σούπερ μάρκετ Ariel 70 μεζούρες έχει λιανική τιμή τα 12,17 ευρώ και προσφορά 2,90 ευρώ. Εκτός των σούπερ μάρκετ το ίδιο προϊόν έχει 12,55 ευρώ. Όμως δίπλα στο προϊόν με τις 70 μεζούρες προσφέρει Ariel με 85 μεζούρες με τελική τιμή τα 10,90 ευρώ.
Πιο χαμηλές τιμές εμφανίζουν απορρυπαντικά σκόνης άλλων πολυεθνικών εταιρειών σε σύγκριση με τις τιμές που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Αλυσίδες που η βασική τους δραστηριότητα είναι η πώληση προϊόντων προσωπικής φροντίδας …άνοιξαν τις δουλειές κάνοντας εισαγωγές απορρυπαντικών πλυντηρίων ρούχων με ανταγωνιστικές κα με σταθερές τιμές ενώ οι προσφορές εκτός της πολιτικής της αλυσίδας.
Η κυβέρνηση με την επιλογή της να στείλει επιστολή για τη συμπεριφορά των πολυεθνικών αθωώνει το λιανεμπόριο ενώ η σύγκριση τιμών δεν περιλαμβάνει την τελική τιμή προ ΦΠΑ και μετά ΦΠΑ. Πιθανόν οι αποκλίσεις να οφείλονται στο διαφορετικό συντελεστή κάτι που δεν προβάλλεται και όλες οι ευθύνες μετατοπίζονται στις πολυεθνικές αλυσίδες.
Τέλος να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές πάρα την άνοδο των τιμών των επωνύμων προϊόντων τα επιλέγουν με τις αγορές τους να ξεπερνούν το 70% ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κάλυψαν το 27% τον Μάρτιο του 2024 , ο οποίος να σημειωθεί είναι το χαμηλότερο ποσοστό στις αγορές της Ε.Ε.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ Στέφανος Κασσελάκης έδωσε τη δική του απάντηση για την επιστολή του πρωθυπουργού λέγοντας να τη στείλει στον εαυτό του.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ Νίκος Ανδρουλάκης , κάνει λόγο για επικοινωνιακό σωσίβιο . Ο κ. Δημήτρης Κουτσούμπας είπε ο κ. Μητσοτάκης να φοβάται την επιστολή που θα στείλουν οι ψηφοφόροι του ΚΚΕ.
Ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου Νίκος Φαραντούρης με βίντεο μέσα από το Tik Tok κάλεσε τον πρωθυπουργό για σεμινάριο Ευρωπαϊκού Δικαίου.
Πάντως ο υπουργός Επικρατείας κ Ακης Σκέρτσος με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικαίωσης αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «το φαινόμενο αυτό, των διαφοροποιημένων τιμών από την ίδια πολυεθνική εταιρία πρακτικά για τα ίδια προϊόντα που παράγει και διαθέτει π.χ. στην ελληνική, τη γερμανική ή την ολλανδική αγορά, έχει όνομα: αποκαλείται “εδαφικοί εφοδιαστικοί περιορισμοί” (territorial supply constraints) και αποτελεί μια εμπορική πρακτική που δεν είναι παράνομη αλλά χρησιμοποιείται καταχρηστικά από πολυεθνικές εταιρείες λόγω της ασύμμετρης δύναμης που έχουν έναντι μεμονωμένων κρατών-μελών αλλά και μεμονωμένων χονδρεμπόρων και λιανεμπόρων.»
Οι αλήθειες της αγοράς
Η κυβέρνηση εγκαταλείπει ως εργαλείο συγκράτησης των τιμών ή της μείωση τους με όχημα τον ανταγωνισμό και αναζητά εργαλεία αμφίβολης απόδοσης.
Η επιστολή του πρωθυπουργού εκ προοιμίου αθωώνει το λιανεμπόριο και ρίχνει όλες τις ευθύνες για την άνοδο των τιμών στους πολυεθνικούς ομίλους.
Το ρεπορτάζ του BN αναδεικνύει ότι στην αγορά υγρών απορρυπαντικών πλυντηρίων ρούχων οι τιμές των συσκευασιών είναι πιο χαμηλές έως 6 ευρώ εκτός των σούπερ μάρκετ.
Παράδειγμα Ariel 50 μεζούρες στα ράφια των σούπερ μάρκετ πωλείται προς 10,45 ευρώ αλλά συνοδεύεται με προσφορά 4,80 ευρώ. Το ίδιο προϊόν εκτός σούπερ μάρκετ προσφέρεται στα 9,39 ευρώ. Σε σούπερ μάρκετ Ariel 70 μεζούρες έχει λιανική τιμή τα 12,17 ευρώ και προσφορά 2,90 ευρώ. Εκτός των σούπερ μάρκετ το ίδιο προϊόν έχει 12,55 ευρώ. Όμως δίπλα στο προϊόν με τις 70 μεζούρες προσφέρει Ariel με 85 μεζούρες με τελική τιμή τα 10,90 ευρώ.
Πιο χαμηλές τιμές εμφανίζουν απορρυπαντικά σκόνης άλλων πολυεθνικών εταιρειών σε σύγκριση με τις τιμές που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Αλυσίδες που η βασική τους δραστηριότητα είναι η πώληση προϊόντων προσωπικής φροντίδας …άνοιξαν τις δουλειές κάνοντας εισαγωγές απορρυπαντικών πλυντηρίων ρούχων με ανταγωνιστικές κα με σταθερές τιμές ενώ οι προσφορές εκτός της πολιτικής της αλυσίδας.
Η κυβέρνηση με την επιλογή της να στείλει επιστολή για τη συμπεριφορά των πολυεθνικών αθωώνει το λιανεμπόριο ενώ η σύγκριση τιμών δεν περιλαμβάνει την τελική τιμή προ ΦΠΑ και μετά ΦΠΑ. Πιθανόν οι αποκλίσεις να οφείλονται στο διαφορετικό συντελεστή κάτι που δεν προβάλλεται και όλες οι ευθύνες μετατοπίζονται στις πολυεθνικές αλυσίδες.
Τέλος να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές πάρα την άνοδο των τιμών των επωνύμων προϊόντων τα επιλέγουν με τις αγορές τους να ξεπερνούν το 70% ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κάλυψαν το 27% τον Μάρτιο του 2024 , ο οποίος να σημειωθεί είναι το χαμηλότερο ποσοστό στις αγορές της Ε.Ε.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών