Η έρευνα της Randstad διεξήχθη σε 3.500 άτομα από όλο το εργασιακό φάσμα
Ελκυστικό πακέτο αποδοχών και παροχών καθώς και ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, κατατάσσουν είναι τα στοιχεία που κατατάσσουν τις επιχειρήσεις στις πιο δελεαστικές για τους εργαζόμενους που ψάχνουν δουλειά, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας για τη χώρα μας από την Randstad.
Η έρευνα που διεξήχθη σε 3.500 άτομα, από όλο το εργασιακό φάσμα
Η εταιρεία Παπαστράτος αναδείχθηκε ελκυστικότερος εργοδότης στην Ελλάδα για το 2024, για τέταρτη συνεχή χρονιά, πιστοποιώντας τη συνεκτική του στρατηγική για το ανθρώπινο δυναμικό του, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι εταιρείες ΒΙΑΝΕΞ Φαρμακευτική, η AEGEAN, για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Βιομηχανία Παπαδοπούλου, που αναρριχήθηκε από την ένατη στην τέταρτη θέση της κατάταξης και η εταιρεία ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ.
Τη λίστα των 10 πιο ελκυστικών εργοδοτών συμπληρώνουν η εταιρεία ΑΔΜΗΕ Α.Ε. (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας), η ELPEN Φαρμακευτική, και, για πρώτη φορά, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η εταιρεία Skroutz, καθώς και το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο (ΩΚΚ).
Ο φαρμακευτικός κλάδος συνεχίζει να ξεχωρίζει ως ο πιο ελκυστικός κλάδος στην Ελλάδα για το τρέχον έτος, με το 56% των εργαζομένων να δηλώνει την προθυμία του να εργαστεί σε εταιρείες του συγκεκριμένου τομέα, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο κλάδος της ενέργειας και των καυσίμων (52%).
Η πρόθεση αλλαγής εργοδότη στην Ελλάδα παρέμεινε σχετικά σταθερή τα τελευταία δύο χρόνια, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2% σε σύγκριση με το 2023, αλλά παραμένει στα ίδια επίπεδα με το 2022.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, η Gen Z αναδεικνύεται ως η πιο ενεργή γενιά εργαζομένων, με το 18% να έχει ήδη αλλάξει θέση εργασίας τους τελευταίους έξι μήνες και με το 25% να σκοπεύει να το πράξει σύντομα. Για κάθε γενιά εργαζομένων με ανώτατη εκπαίδευση, η επιθυμία για ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (36%) αποτελεί σημαντικό λόγο αποχώρησης, παράλληλα με την ανάγκη για καλύτερες ευκαιρίες καριέρας (33%).
Το μη ικανοποιητικό πακέτο παροχών και αποδοχών παραμένει ο κύριος λόγος που ωθεί τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως φύλου και γενιάς, να αλλάξει εργοδότη - με το μικρότερο ποσοστό να βρίσκεται στην Gen Ζ, που τείνει να έχει ως προτεραιότητα την ευθυγράμμιση των απόψεών της σε θέματα συμπερίληψης και διαφορετικότητας με εκείνες των εργοδοτών τους. Αντίστοιχα, οι Millennials και οι Gen X είναι πιο πιθανό να σκεφτούν να εγκαταλείψουν την τρέχουσα εργασία τους, με σκοπό να βελτιώσουν την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ή να αναζητήσουν καλύτερες εργασιακές ευκαιρίες. Επιπροσθέτως, η δελεαστική οικονομική προσφορά για άλλη θέση εργασίας και η μη οικονομική ευρωστία μιας εταιρείας, που εμπεριέχει τον φόβο για περικοπές θέσεων εργασίας, συνιστούν βασικούς λόγους αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος.
Η δυσαρέσκεια ως προς το μισθολογικό πακέτο ήταν πιο έντονη στους εργαζόμενους που δεν λαμβάνουν κάποια επιπρόσθετη ενίσχυση για την αύξηση του πληθωρισμού, με 3 στους 4 εργαζόμενους να το θεωρούν σημαντικό λόγο για αποχώρηση από τον εργοδότη τους. Πάνω από το ένα τρίτο των εργαζομένων δεν έχει λάβει καμία μορφή οικονομικής υποστήριξης για να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό και φυσιολογικά αυτή η κατηγορία εργαζομένων έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποχωρήσουν από την εργασία τους (47%), συγκριτικά με αυτούς που λαμβάνουν περισσότερες παροχές (7%).
Καθώς η βελτίωση του μισθολογικού πακέτου ενδέχεται να μην είναι πάντα εφικτή, οι εργοδότες στρέφονται στην προσφορά ευκαιριών εξέλιξης για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ταλαντούχους εργαζόμενους. Εντούτοις, ένας στους πέντε εργαζόμενους αισθάνεται πως δεν υπάρχουν αρκετές προοπτικές για εξέλιξη στην καριέρα του, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο θεωρεί πως αυτός είναι λόγος για αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος.
Σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά εργασίας, οι εργαζόμενοι αυτοί μάλιστα, έχουν υπερδιπλάσιες πιθανότητες να αποχωρήσουν από την εταιρεία τους (31%), σε σύγκριση με εκείνους που λαμβάνουν αντίστοιχες ευκαιρίες (14%). Η σημασία της επαγγελματικής εξέλιξης αναγνωρίζεται από τουλάχιστον τέσσερις στους πέντε εργαζομένους, γεγονός που φανερώνει ότι ευκαιρίες εκπαίδευσης αποτελούν ένα πεδίο ενσωμάτωσης στην στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων.
H τάση για τηλεργασία
Η τάση για τηλεργασία εμφανίζεται ενισχυμένη, αποτυπώνοντας το μόνιμο χαρακτήρα της απομακρυσμένης εργασίας στο σημερινό εργασιακό περιβάλλον, παρά το γεγονός ότι καταγράφεται ταυτόχρονα μια αυξημένη τάση για επιστροφή των εργαζομένων στο γραφείο.
Ενώ η πλήρης απομακρυσμένη εργασία παραμένει σταθερή σε όλες τις δημογραφικές ομάδες, το υβριδικό μοντέλο εργασίας είναι πιο διαδεδομένο μεταξύ των Gen Z (22%) και των υψηλότερα εκπαιδευμένων ατόμων (18%). Οι εργαζόμενοι της Gen X είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν στο γραφείο (66%).
Tεχνητή νοημοσύνη: προκλήσεις και προοπτικές
Παρά το γεγονός ότι μόλις ένας στους δέκα εργαζόμενους χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη σε τακτική βάση, η προοπτική της αυξάνεται ακόμη περισσότερο στην Gen Z, φτάνοντας το 18%. Σχεδόν δύο στους τρεις εργαζόμενους περιμένουν τουλάχιστον κάποια επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην εργασία τους τα επόμενα πέντε χρόνια, και αυτός ο αριθμός αυξάνεται μεταξύ εκείνων που τη χρησιμοποιούν ήδη στον χώρο εργασίας (79%).
www.bankingnews.gr
Η έρευνα που διεξήχθη σε 3.500 άτομα, από όλο το εργασιακό φάσμα
Η εταιρεία Παπαστράτος αναδείχθηκε ελκυστικότερος εργοδότης στην Ελλάδα για το 2024, για τέταρτη συνεχή χρονιά, πιστοποιώντας τη συνεκτική του στρατηγική για το ανθρώπινο δυναμικό του, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι εταιρείες ΒΙΑΝΕΞ Φαρμακευτική, η AEGEAN, για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Βιομηχανία Παπαδοπούλου, που αναρριχήθηκε από την ένατη στην τέταρτη θέση της κατάταξης και η εταιρεία ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ.
Τη λίστα των 10 πιο ελκυστικών εργοδοτών συμπληρώνουν η εταιρεία ΑΔΜΗΕ Α.Ε. (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας), η ELPEN Φαρμακευτική, και, για πρώτη φορά, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η εταιρεία Skroutz, καθώς και το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο (ΩΚΚ).
Ο φαρμακευτικός κλάδος συνεχίζει να ξεχωρίζει ως ο πιο ελκυστικός κλάδος στην Ελλάδα για το τρέχον έτος, με το 56% των εργαζομένων να δηλώνει την προθυμία του να εργαστεί σε εταιρείες του συγκεκριμένου τομέα, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο κλάδος της ενέργειας και των καυσίμων (52%).
Η πρόθεση αλλαγής εργοδότη στην Ελλάδα παρέμεινε σχετικά σταθερή τα τελευταία δύο χρόνια, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2% σε σύγκριση με το 2023, αλλά παραμένει στα ίδια επίπεδα με το 2022.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, η Gen Z αναδεικνύεται ως η πιο ενεργή γενιά εργαζομένων, με το 18% να έχει ήδη αλλάξει θέση εργασίας τους τελευταίους έξι μήνες και με το 25% να σκοπεύει να το πράξει σύντομα. Για κάθε γενιά εργαζομένων με ανώτατη εκπαίδευση, η επιθυμία για ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (36%) αποτελεί σημαντικό λόγο αποχώρησης, παράλληλα με την ανάγκη για καλύτερες ευκαιρίες καριέρας (33%).
Το μη ικανοποιητικό πακέτο παροχών και αποδοχών παραμένει ο κύριος λόγος που ωθεί τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως φύλου και γενιάς, να αλλάξει εργοδότη - με το μικρότερο ποσοστό να βρίσκεται στην Gen Ζ, που τείνει να έχει ως προτεραιότητα την ευθυγράμμιση των απόψεών της σε θέματα συμπερίληψης και διαφορετικότητας με εκείνες των εργοδοτών τους. Αντίστοιχα, οι Millennials και οι Gen X είναι πιο πιθανό να σκεφτούν να εγκαταλείψουν την τρέχουσα εργασία τους, με σκοπό να βελτιώσουν την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ή να αναζητήσουν καλύτερες εργασιακές ευκαιρίες. Επιπροσθέτως, η δελεαστική οικονομική προσφορά για άλλη θέση εργασίας και η μη οικονομική ευρωστία μιας εταιρείας, που εμπεριέχει τον φόβο για περικοπές θέσεων εργασίας, συνιστούν βασικούς λόγους αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος.
Η δυσαρέσκεια ως προς το μισθολογικό πακέτο ήταν πιο έντονη στους εργαζόμενους που δεν λαμβάνουν κάποια επιπρόσθετη ενίσχυση για την αύξηση του πληθωρισμού, με 3 στους 4 εργαζόμενους να το θεωρούν σημαντικό λόγο για αποχώρηση από τον εργοδότη τους. Πάνω από το ένα τρίτο των εργαζομένων δεν έχει λάβει καμία μορφή οικονομικής υποστήριξης για να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό και φυσιολογικά αυτή η κατηγορία εργαζομένων έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποχωρήσουν από την εργασία τους (47%), συγκριτικά με αυτούς που λαμβάνουν περισσότερες παροχές (7%).
Καθώς η βελτίωση του μισθολογικού πακέτου ενδέχεται να μην είναι πάντα εφικτή, οι εργοδότες στρέφονται στην προσφορά ευκαιριών εξέλιξης για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ταλαντούχους εργαζόμενους. Εντούτοις, ένας στους πέντε εργαζόμενους αισθάνεται πως δεν υπάρχουν αρκετές προοπτικές για εξέλιξη στην καριέρα του, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο θεωρεί πως αυτός είναι λόγος για αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος.
Σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά εργασίας, οι εργαζόμενοι αυτοί μάλιστα, έχουν υπερδιπλάσιες πιθανότητες να αποχωρήσουν από την εταιρεία τους (31%), σε σύγκριση με εκείνους που λαμβάνουν αντίστοιχες ευκαιρίες (14%). Η σημασία της επαγγελματικής εξέλιξης αναγνωρίζεται από τουλάχιστον τέσσερις στους πέντε εργαζομένους, γεγονός που φανερώνει ότι ευκαιρίες εκπαίδευσης αποτελούν ένα πεδίο ενσωμάτωσης στην στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων.
H τάση για τηλεργασία
Η τάση για τηλεργασία εμφανίζεται ενισχυμένη, αποτυπώνοντας το μόνιμο χαρακτήρα της απομακρυσμένης εργασίας στο σημερινό εργασιακό περιβάλλον, παρά το γεγονός ότι καταγράφεται ταυτόχρονα μια αυξημένη τάση για επιστροφή των εργαζομένων στο γραφείο.
Ενώ η πλήρης απομακρυσμένη εργασία παραμένει σταθερή σε όλες τις δημογραφικές ομάδες, το υβριδικό μοντέλο εργασίας είναι πιο διαδεδομένο μεταξύ των Gen Z (22%) και των υψηλότερα εκπαιδευμένων ατόμων (18%). Οι εργαζόμενοι της Gen X είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν στο γραφείο (66%).
Tεχνητή νοημοσύνη: προκλήσεις και προοπτικές
Παρά το γεγονός ότι μόλις ένας στους δέκα εργαζόμενους χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη σε τακτική βάση, η προοπτική της αυξάνεται ακόμη περισσότερο στην Gen Z, φτάνοντας το 18%. Σχεδόν δύο στους τρεις εργαζόμενους περιμένουν τουλάχιστον κάποια επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην εργασία τους τα επόμενα πέντε χρόνια, και αυτός ο αριθμός αυξάνεται μεταξύ εκείνων που τη χρησιμοποιούν ήδη στον χώρο εργασίας (79%).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών