Ο πόλεμος των τιμών διώχνει τη φέτα στο εξωτερικό και στην εγχώρια αγορά μένει το λευκό τυρί
Η πολεμική κατά των επιχειρήσεων με αφήγημα τα υπερκέρδη, τις υψηλές τιμές σε σχέση με την Ευρώπη και τα κάθε λογής φληναφήματα των υπουργών και γενικότερα του πολιτικού προσωπικού θα αφήσουν την εγχώρια αγορά χωρίς τα παραδοσιακά γαλακτοκομικά προϊόντα όπως είναι η φέτα και άλλα τυριά υψηλής ποιότητας αφού οι επιχειρήσεις αθόρυβα αυξάνουν τις εξαγωγές μειώνοντας την παρουσία τους στην εγχώρια αγορά.
Η ελληνική φέτα έχει γίνει προϊόν εξαγωγής και το απολαμβάνουν περισσότεροι οι ξένοι σε σχέση με τους εγχώριους καταναλωτές.
Πριν από 15 χρόνια το 90% της παραγωγής ήταν στην εγχώρια αγορά και σήμερα οι όροι κατανάλωσης έχουν αντιστραφεί.
Στις διεθνείς αγορές η ελληνική φέτα έχει ξεπεράσει τους 90.000 τόνους και στην εγχώρια αγορά καταναλώνονται μόλις οι 30.000 τόνοι.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία η Ελληνικά Γαλακτοκομεία που το 70% του τζίρου κατευθύνεται στις ευρωπαϊκές αγορές και το υπόλοιπο 30% στην εγχώρια αγορά.
Η εγχώρια αγορά λόγω των τιμών θα εστιάσει στο λευκό τυρί από αγελαδινό γάλα διότι έχει πιο χαμηλή τιμή σε σχέση με την παραδοσιακή φέτα.
Η «ΤΥΡΑΣ» έγινε … 40 ετών
Η εταιρεία «Τυράς» των αδελφών Σαράντη με έδρα τα Τρίκαλα συμπληρώνει φέτος τα 40 χρόνια λειτουργίας της ως παραγωγική εταιρεία φέτας για να μετεξελιχθεί σε Ελληνικά Γαλακτοκομεία έχοντας ως σημείο αναφοράς την εξαγορά της «Όλυμπος» το 1999 με τα ομώνυμα προϊόντα φέροντας στην Αθήνα το ομώνυμο φρέσκο γάλα που άλλαξε τα δεδομένα της αγοράς.
Στα 700 εκατ ευρώ ο τζίρος του Ομίλου για το 2025
Φέτος τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία τρέχουν με ρυθμούς ανάπτυξης στα επίπεδα του 6% με 7% στο πρώτο πεντάμηνο , οι οποίοι αναμένεται να διατηρηθούν για το σύνολο της χρονιάς.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σαράντης των Ελληνικών Γαλακτοκομείων ανέφερε ότι το πέρυσι ο τζίρος του ομίλου ανήλθε στα 640 εκατ. ευρώ από 590 εκατ. ευρώ το 2023.
Το EBITDA ανήλθε στα 80 εκατ. ευρώ της χρονιά που πέρασε.
Ο κ. Γιώργος Σαράντης αναγνώρισε ότι οι διεθνείς αγορές μας δίνουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με την εγχώρια αγορά ενώ το εγχώριο κόστος παραγωγής έχει αυξηθεί σημαντικά το οποίο όμως περνά στην λιανική που δεν μπορεί να το υποστηρίξει η εγχώρια αγορά.
Τέλος στα προϊόντα PL στην εγχώρια αγορά
Αποκάλυψε ότι μηδενίστηκε η παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για την εγχώρια αγορά η οποία απορροφά μόνο τα επώνυμα προϊόντα του Ομίλου.
Η διοίκηση προτίθεται να φέρει σε ισορροπία στα προϊόντα των χυμών με επίκεντρο το πορτοκάλι λόγω των προβλημάτων που δημιούργησαν η άνοδος των διεθνών τιμών. Υπόσχεται προσφορές στην αγορά των χυμών.
Η ΔΩΔΩΝΗ το νέο «παιδί» του Ομίλου
Η διοίκηση της εταιρείας Ελληνικά Γαλακτοκομεία εστιάσει στο νέο απόκτημα την Δωδώνη.
Εκτιμάται ότι έως το τέλος Ιουνίου αναμένεται να υπογραφεί το Share Purchase Agreement (SPA) μεταξύ της Ελληνικά Γαλακτοκομεία και του CVC, βασικού μετόχου της Vivartia, για την εξαγορά της Δωδώνη.
Στόχος του ομίλου είναι η συναλλαγή να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2025, κάτι που θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα με την οποία θα δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις Αρχές Ανταγωνισμού σε Ελλάδα και Κύπρο.
Η κα Ζωή Σαράντη, αντιπρόεδρος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, διέψευσε ότι υπάρχει από την πλευρά του ομίλου ενδιαφέρον για τη ΔΕΛΤΑ, τον βραχίονα γαλακτοκομικών της Vivartia.
Τόνισε ότι «Δεν υφίσταται θέμα ΔΕΛΤΑ. Εστιάζουμε στα project που είναι ανοιχτά».
Πάντως ο ιδρυτής του Ομίλου Μιχάλης Σαράντης στο περιθώριο της εκδήλωσης για τα 40 χρόνια της «ΤΥΡΑΣ» είχε χρόνο και πολλά να πει για τη «ΔΩΔΏΝΗ» καθώς πρόκειται για μία εξαγορά που θεωρείται «κλεισμένη».
Σήμερα ο τζίρος της εταιρείας ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ. Τα προϊόντα της ταξιδεύουν σε πολλές χώρες του κόσμου.
Το όνομα «ΔΩΔΩΝΗ» έχει …πέρασμα στις ξένες αγορές Σταδιακά τα αδέρφια Σαράντης δημιούργησαν έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους τροφίμων στη χώρα με brands όπως Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς, Αγνό, Δουμπιά, Κλιάφα και με τις διεθνείς αγορές να φέρνουν στα ταμεία του ομίλου το 65%.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η ελληνική φέτα έχει γίνει προϊόν εξαγωγής και το απολαμβάνουν περισσότεροι οι ξένοι σε σχέση με τους εγχώριους καταναλωτές.
Πριν από 15 χρόνια το 90% της παραγωγής ήταν στην εγχώρια αγορά και σήμερα οι όροι κατανάλωσης έχουν αντιστραφεί.
Στις διεθνείς αγορές η ελληνική φέτα έχει ξεπεράσει τους 90.000 τόνους και στην εγχώρια αγορά καταναλώνονται μόλις οι 30.000 τόνοι.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία η Ελληνικά Γαλακτοκομεία που το 70% του τζίρου κατευθύνεται στις ευρωπαϊκές αγορές και το υπόλοιπο 30% στην εγχώρια αγορά.
Η εγχώρια αγορά λόγω των τιμών θα εστιάσει στο λευκό τυρί από αγελαδινό γάλα διότι έχει πιο χαμηλή τιμή σε σχέση με την παραδοσιακή φέτα.
Η «ΤΥΡΑΣ» έγινε … 40 ετών
Η εταιρεία «Τυράς» των αδελφών Σαράντη με έδρα τα Τρίκαλα συμπληρώνει φέτος τα 40 χρόνια λειτουργίας της ως παραγωγική εταιρεία φέτας για να μετεξελιχθεί σε Ελληνικά Γαλακτοκομεία έχοντας ως σημείο αναφοράς την εξαγορά της «Όλυμπος» το 1999 με τα ομώνυμα προϊόντα φέροντας στην Αθήνα το ομώνυμο φρέσκο γάλα που άλλαξε τα δεδομένα της αγοράς.
Στα 700 εκατ ευρώ ο τζίρος του Ομίλου για το 2025
Φέτος τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία τρέχουν με ρυθμούς ανάπτυξης στα επίπεδα του 6% με 7% στο πρώτο πεντάμηνο , οι οποίοι αναμένεται να διατηρηθούν για το σύνολο της χρονιάς.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σαράντης των Ελληνικών Γαλακτοκομείων ανέφερε ότι το πέρυσι ο τζίρος του ομίλου ανήλθε στα 640 εκατ. ευρώ από 590 εκατ. ευρώ το 2023.
Το EBITDA ανήλθε στα 80 εκατ. ευρώ της χρονιά που πέρασε.
Ο κ. Γιώργος Σαράντης αναγνώρισε ότι οι διεθνείς αγορές μας δίνουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με την εγχώρια αγορά ενώ το εγχώριο κόστος παραγωγής έχει αυξηθεί σημαντικά το οποίο όμως περνά στην λιανική που δεν μπορεί να το υποστηρίξει η εγχώρια αγορά.
Τέλος στα προϊόντα PL στην εγχώρια αγορά
Αποκάλυψε ότι μηδενίστηκε η παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για την εγχώρια αγορά η οποία απορροφά μόνο τα επώνυμα προϊόντα του Ομίλου.
Η διοίκηση προτίθεται να φέρει σε ισορροπία στα προϊόντα των χυμών με επίκεντρο το πορτοκάλι λόγω των προβλημάτων που δημιούργησαν η άνοδος των διεθνών τιμών. Υπόσχεται προσφορές στην αγορά των χυμών.
Η ΔΩΔΩΝΗ το νέο «παιδί» του Ομίλου
Η διοίκηση της εταιρείας Ελληνικά Γαλακτοκομεία εστιάσει στο νέο απόκτημα την Δωδώνη.
Εκτιμάται ότι έως το τέλος Ιουνίου αναμένεται να υπογραφεί το Share Purchase Agreement (SPA) μεταξύ της Ελληνικά Γαλακτοκομεία και του CVC, βασικού μετόχου της Vivartia, για την εξαγορά της Δωδώνη.
Στόχος του ομίλου είναι η συναλλαγή να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2025, κάτι που θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα με την οποία θα δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις Αρχές Ανταγωνισμού σε Ελλάδα και Κύπρο.
Η κα Ζωή Σαράντη, αντιπρόεδρος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, διέψευσε ότι υπάρχει από την πλευρά του ομίλου ενδιαφέρον για τη ΔΕΛΤΑ, τον βραχίονα γαλακτοκομικών της Vivartia.
Τόνισε ότι «Δεν υφίσταται θέμα ΔΕΛΤΑ. Εστιάζουμε στα project που είναι ανοιχτά».
Πάντως ο ιδρυτής του Ομίλου Μιχάλης Σαράντης στο περιθώριο της εκδήλωσης για τα 40 χρόνια της «ΤΥΡΑΣ» είχε χρόνο και πολλά να πει για τη «ΔΩΔΏΝΗ» καθώς πρόκειται για μία εξαγορά που θεωρείται «κλεισμένη».
Σήμερα ο τζίρος της εταιρείας ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ. Τα προϊόντα της ταξιδεύουν σε πολλές χώρες του κόσμου.
Το όνομα «ΔΩΔΩΝΗ» έχει …πέρασμα στις ξένες αγορές Σταδιακά τα αδέρφια Σαράντης δημιούργησαν έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους τροφίμων στη χώρα με brands όπως Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς, Αγνό, Δουμπιά, Κλιάφα και με τις διεθνείς αγορές να φέρνουν στα ταμεία του ομίλου το 65%.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών