Τελευταία Νέα
Gun Room

BROWNING Α5: Αναγέννηση

BROWNING Α5: Αναγέννηση
Ρωτήστε οποιονδήποτε έχει έστω και την ελάχιστη επαφή με κάποιο κυνηγό ή σκοπευτή τα τελευταία 100 χρόνια και θα αναγνωρίσει αμέσως το όνομα “Browning”

“Αυτή δεν είναι η Auto5 του παππού σου”.
Ρωτήστε οποιονδήποτε έχει έστω και την ελάχιστη επαφή με κάποιο κυνηγό ή σκοπευτή τα τελευταία 100 χρόνια και θα αναγνωρίσει αμέσως το όνομα “Browning”. Μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας προέρχεται από το μοντέλο Auto5, το πρώτο λειτουργικό αυτογεμές, το οποίο άρχισε να παράγεται το 1903 και παρέμεινε σε παραγωγή μέχρι το 1999, με πάνω από 6.000.000 αντίτυπα, ένα ρεκόρ που κανένα άλλο λειόκανο δεν αναμένεται να ξεπεράσει.

gun1_1.JPG

Επιστροφή στο μέλλον

Είμαστε στην εποχή του νεο-ρετρό. Σκεφτείτε πόσοι άνθρωποι αγοράζουν τα νέα Mini Cooper ή κλασσικές μοτοσυκλέτες που βγαίνουν από το σημερινό εργοστάσιο της Harley Davidson ή της Triumph. Συγκινούμαστε από την αισθητική και το ρομαντισμό παλαιότερων εποχών, αλλά όχι απαραίτητα και από το επίπεδο τεχνολογίας του τότε. Όπως κανείς δε θέλει ένα αυτοκίνητο Mini χωρίς κλιματισμό, με μέτρια ανάρτηση και ανάγκη για συντήρηση κάθε 3.000 χιλιόμετρα, κανείς δε θα αγόραζε ένα παλιό Auto-5 βάρους 4,3 κιλών με δεκάδες ανταλλακτικά που συνδυάζονται σαν τρισδιάστατο πάζλ.
Αυτά τα όπλα -αληθινά θαύματα τεχνολογίας στην αυγή του 20ου αιώνα -ξεπεράστηκαν από καλύτερες, αποδοτικότερες και ελαφρότερες κατασκευές οι οποίες απαιτούν λιγότερη συντήρηση. Αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχουν πλέον. Όμως όπως μια καινούργια Triumph Boneville συλλαμβάνει το “πνεύμα” του κλασσικού μοτοσυκλετισμού αλλά παρέχει μοντέρνες ευκολίες, έτσι και η αναγεννημένη Browning A5 είναι ένα μοντέρνο τουφέκι με ρετρό αισθητική. Το μόλις 3,1 κιλών “δωδεκάρι” κυνηγετικό έρχεται εύκολα στον ώμο και διατηρεί το χαρακτηριστικό  “σκαλοπάτι” στη ράχη του κορμού που έκανε τον πρόγονο του διάσημο. Μία λεπτή και χαμηλή ρίγα πάχους 6 χιλιοστών καθοδηγεί τα μάτια στη σκόπευση και το πλάτος της “πάπιας” είναι από τα λεπτότερα που έχουμε δεί, φέρνοντας την παλάμη κοντά στον άξονα της κάνης. Σε σχέση με το αρχικό Auto5, τίποτα δεν είναι ίδιο, εκτός  από τη “γνώριμη”  αίσθηση όταν βρίσκεσαι πίσω από το όπλο ακολουθώντας ένα στόχο στον ουρανό.

gun2_1.JPG

Μηχανικά

Στη Browning δεν κρύβουν ότι ανταγωνίζονται ευθέως τους Ιταλούς του ομίλου Beretta.  Και καθώς οι ανταγωνιστές προσφέρουν δύο επιλογές: αυτογεμή όπλα αερίων υπό τη φίρμα Beretta και με σύστημα αδρανείας η Benelli, οι Βέλγοι αντεπιτίθενται με δύο σειρές. Τα μοντέλα Maxus που χρησιμοποιούν πιστόνι αερίων Active Valve και προσανατολίζονται περισσότερο στα κυνήγια με “βαρειές” γομώσεις και φυσικά τα Α5 που λειτουργούν με αδράνεια.
Η εταιρεία ονομάζει το σύστημα της Kinematic Drive και ουσιαστικά είναι ένα βελτιωμένο σύστημα αδρανείας (σαν αυτό που σχεδίασε o Bruno Civolani για τη Benelli) συνδυασμένο με το περιστροφικό κλείδωμα  κεφαλών του Browning BLR. Τέσσερα κλειδιά πάνω στην κεφαλή του κλείστρου περιστρέφονται και ασφαλίζουν μέσα στην κορυφή της κάνης όπως και στο ομόσταβλο ραβδωτό, εξαλείφοντας την ανάγκη για παρέκταμα (“ουρά” στη ορολογία των οπλουργών) ώστε να επιτευχθεί η σφήνωση. Σαν αποτέλεσμα η κάνη είναι ελαφρότερη και η αποσυναρμολόγηση απλή.
Η Browning διαφημίζει ότι το Α5 είναι το πιο δοκιμασμένο και αξιόπιστο αυτογεμές που έφτιαξε ποτέ και εγγυάται ότι θα  αντέξει 100.000 βολές.

gun3_1.JPG

Κάνες νέας τεχνολογίας

Η κάνη είναι η “ψυχή” ενός λειόκανου και αυτές της Browning κατασκευάζονται στα εργοστάσια της μητρικής Fabrique National, με τα ίδια πρότυπα ποιότητας που ακολουθούνται και για τα αυτόματα όπλα του ομίλου. Το ατσάλι τους περιέχει χρώμιο και μολυβδένιο και δημιουργούνται με τρυπανισμό από έναν μασίφ σωλήνα. Το εσωτερικο τους επιχρωμιώνεται για αυξημένη μακροζωία.  Οι Βέλγοι μηχανικοί συνδυάζουν γνώσεις του παρελθόντος με μοντέρνα τεχνολογία.
Ακολουθούν τη φιλοσοφία Backbore, έχοντας διάμετρο αυλού 18,7mm (αντί του “στάνταρ” βιομηχανικού προτύπου στα 18,4mm). Είναι μιά τεχνική που εφάρμοζαν οι κατασκευαστές ακριβών δικάνων πριν 100 σχεδόν χρόνια. Ταυτόχρονα ο λεγόμενος “κώνος προσαρμογής” (η γωνία με την οποία γίνεται η μετάβαση από τη διάμετρο της θαλάμης  σε αυτή του αυλού) έχει αμβλυνθεί και επιμηκυνθεί. Η έρευνα της Browning έχει δείξει ότι αυτή η αλλαγή βελτιώνει την κατανομή σκαγίων στο στόχο και παράλληλα μειώνει την πίεση στο εσωτερικό της κάνης. Ο σκοπευτής το αντιλαμβάνεται ως μειωμένο λάκτισμα κατά τη βολή.
Για να εκμεταλλευτεί τη βελτιωμένη γεωμετρία του αυλού η εταιρεία τοποθετεί στο Α5 τα ίδια εσωτερικά τσοκ τύπου InvectorDS που χρησιμοποιούν και τα σκοπευτικά δίκανα σειράς Β725. Είναι πιστοποιημένα για χρήση ασάλινων σκαγίων και ενσωματώνουν ένα ορειχάλκινο δακτύλιο που το κρατά σφικτά μέσα στην κάνη και δεν επιτρέπει στην καπνιά να εισχωρήσει στα σπειρώματα.

gun4_1.JPG

Φινέτσα και λειτουργικότητα

Μέχρι στιγμής τα Α5 έχουν παρουσιαστεί σε αρκετές παραλλαγές και σε δύο διαμετρήματα. Πέρα από το κλασσικό “12”, η Browning λανσάρει και ένα μοντέλο σε caliber 16. Το μικρότερο αυτο φυσίγγιο φαίνεται να επιστρέφει και δίνει την ευκαιρία δημιουργίας ενός πιο “λεπτοκαμωμένου” και “κομψού” όπλου που δε στερείται ισχύος.
Στα μοντέλα με ξύλινα μέρη σε πάπια και κοντάκι, αυτά φτιάχνονται από καλής ποιότητας καρυδιά και συνδυάζονται με στιλπνή “βαθιά” παραδοσιακή βαφή στις κάνες. Οι κορμοί είναι από αλουμίνιο εργκάλ (που κρατά το βάρος χαμηλά) και επινικελώνονται ή ανοδιώνονται για το τελικό φινίρισμα. Το  αποτέλεσμα είναι καλαίσθητο και μοντέρνο, αλλά συνδέεται οπτικά με το αρχικό Auto5. Κανείς δε θα μπερδέψει τα δύο όπλα απο κοντά, αλλά το προφίλ μαρτυρά τη συγγένεια. Το αρχικό διαφημιστικό της Browning έλεγε: “Αυτή δεν είναι η Auto5 του παππού σου”.
Εμείς απαντάμε: “Ευτυχώς”. Γιατί το νέο μοντέλο διαθέτει όλες τις ευκολίες που περιμένει ο σύγχρονος χρήστης. Το κοντάκι αλλάζει εύκολα κλίσεις σε έξι διαφορετικές θέσεις, τα πέλματα τεχνολογίας Inflex II απορροφούν την ανάκρουση και μια σειρά από προσθήκες επιτρέπουν ρύθμιση στο ιδανικό μήκος. Η διαδικασία λύσης είναι απλούστατη και ολοκληρώνεται σε δευτερόλεπτα χωρίς εργαλεία. Το τουφέκι ρίχνει όλες τις γομώσεις από 28 γραμμάρια μέχρι τα ισχυρότερα  φυσίγγια magnum χωρίς ανάγκη για ρυθμίσεις ή αλλαγές ελατηρίων όπως παλιά.
Είναι σα να απολαμβάνεις τις κυριακάτικες βόλτες με την αγαπημένη σου κλασσική μοτοσυκλέτα, χωρίς να χρειάζεται να γεμίζεις τα ρούχα σου με... γράσσα την υπόλοιπη εβδομάδα.

gun5.JPG

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης