Έτσι λοιπόν μπορεί από την μια τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής λόγω παραοικονομίας να μην αποδώσουν και η προσφορά δανείων από τις τράπεζες να είναι σε κατώτερη των προσδοκιών.
Ενώ η ελληνική κυβέρνηση έχει ανακοινώσει πακέτο στήριξης περί τα 15 δισεκ. και προετοιμάζει και πρόσθετες παρεμβάσεις υπάρχει σοβαρός κίνδυνος τελικώς αυτά τα θετικά μέτρα να μην έχουν αναμενόμενη απήχηση στην εθνική οικονομία.
Οι βασικοί λόγοι είναι δύο οι οποίοι δεν έχουν αναλυθεί διεξοδικά.
Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει δύο πυλώνες μέτρων
1)Στήριξη της ρευστότητας των επιχειρήσεων με ενεργοποίηση των τραπεζών
2)Μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα – fiscal policy – αλλά και αυτόματους σταθεροποιητές της οικονομίας όπως π.χ. η παράταση της πληρωμής της εφορίας και του ΕΦΚΑ κ.α.
Με βάση εκτιμήσεις στελεχών υπάρχουν δύο κίνδυνοι οι οποίοι δεν έχουν αποτιμηθεί ή αξιολογηθεί.
Ο πρώτος κίνδυνος σχετίζεται με το γεγονός ότι ενώ οι τράπεζες θα προσπαθήσουν να στηρίξουν την οικονομία έχοντας και την βοήθεια του κράτους η ζήτηση για νέα δάνεια από τις επιχειρήσεις δεν θα είναι τόσο μεγάλα όσο πολλοί εκτιμούν.
Οι τράπεζες δεν έχουν μόνο να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις των 70 δισεκ. παλαιών NPEs αλλά και των νέων π.χ. τα ξενοδοχεία χρηματοδοτήθηκαν πολύ από τις τράπεζες και ο κλάδος θα έχει μεγάλο πρόβλημα.
Μπορεί να υπάρχει προσφορά δανείων αλλά η ζήτηση να μην είναι τόσο μεγάλη όσο πολλοί προσδοκούν.
Ο δεύτερος κίνδυνος έχει να κάνει με την συμπεριφορά της παραοικονομίας.
Η παραοικονομία που σημαίνει αδήλωτο χρήμα διαμορφώνει το λεγόμενο λίπος της κοινωνίας αλλά εν μέσω καραντίνας η παραοικονομία ισοπεδώνεται όπως και η νόμιμη οικονομία.
Το καλοκαίρι πολλά επαγγέλματα κοντά στον τουρισμό είναι παραοικονομία.
Αλλά και όχι μόνο το καλοκαίρι, πολλές εταιρίες συνεχίζουν να ενεργούν με όρους παραοικονομίας άρα δεν μπορούν για το μέρος των δραστηριοτήτων τους που είναι παράνομο να καρποθούν τα οφέλη από τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης.
Άρα τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής δεν θα μπορέσουν να συνδράμουν γιατί απλά αυτές οι εργασίες δεν δηλώνονταν ποτέ.
Εάν φανερωθούν είναι δεδομένο ότι η εφορία θα ζητήσει ιστορικό και τότε μπορεί να ανακύψουν από τους ελέγχους άλλα ζητήματα.... τα προφανή....
Έτσι λοιπόν μπορεί από την μια τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής λόγω παραοικονομίας μπορεί να μην αποδώσουν και η προσφορά δανείων από τις τράπεζες να είναι σε κατώτερη των προσδοκιών.
Σε αυτό το σενάριο είναι πολύ πιθανό να ανακύψουν άλλα ζητήματα με κυριότερο την πορεία του ΑΕΠ στα επόμενα τρίμηνα όπου η Ελλάδα θα επανέρχεται στην κανονικότητα να είναι κατώτερη, δηλαδή η αύξηση του ΑΕΠ που θα ακολουθήσει της βαθύτατης ύφεσης να είναι πιο αργή που να μην αναπληρώσει τις απώλειες στην εθνική οικονομία.
www.bankingnews.gr
Οι βασικοί λόγοι είναι δύο οι οποίοι δεν έχουν αναλυθεί διεξοδικά.
Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει δύο πυλώνες μέτρων
1)Στήριξη της ρευστότητας των επιχειρήσεων με ενεργοποίηση των τραπεζών
2)Μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα – fiscal policy – αλλά και αυτόματους σταθεροποιητές της οικονομίας όπως π.χ. η παράταση της πληρωμής της εφορίας και του ΕΦΚΑ κ.α.
Με βάση εκτιμήσεις στελεχών υπάρχουν δύο κίνδυνοι οι οποίοι δεν έχουν αποτιμηθεί ή αξιολογηθεί.
Ο πρώτος κίνδυνος σχετίζεται με το γεγονός ότι ενώ οι τράπεζες θα προσπαθήσουν να στηρίξουν την οικονομία έχοντας και την βοήθεια του κράτους η ζήτηση για νέα δάνεια από τις επιχειρήσεις δεν θα είναι τόσο μεγάλα όσο πολλοί εκτιμούν.
Οι τράπεζες δεν έχουν μόνο να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις των 70 δισεκ. παλαιών NPEs αλλά και των νέων π.χ. τα ξενοδοχεία χρηματοδοτήθηκαν πολύ από τις τράπεζες και ο κλάδος θα έχει μεγάλο πρόβλημα.
Μπορεί να υπάρχει προσφορά δανείων αλλά η ζήτηση να μην είναι τόσο μεγάλη όσο πολλοί προσδοκούν.
Ο δεύτερος κίνδυνος έχει να κάνει με την συμπεριφορά της παραοικονομίας.
Η παραοικονομία που σημαίνει αδήλωτο χρήμα διαμορφώνει το λεγόμενο λίπος της κοινωνίας αλλά εν μέσω καραντίνας η παραοικονομία ισοπεδώνεται όπως και η νόμιμη οικονομία.
Το καλοκαίρι πολλά επαγγέλματα κοντά στον τουρισμό είναι παραοικονομία.
Αλλά και όχι μόνο το καλοκαίρι, πολλές εταιρίες συνεχίζουν να ενεργούν με όρους παραοικονομίας άρα δεν μπορούν για το μέρος των δραστηριοτήτων τους που είναι παράνομο να καρποθούν τα οφέλη από τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης.
Άρα τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής δεν θα μπορέσουν να συνδράμουν γιατί απλά αυτές οι εργασίες δεν δηλώνονταν ποτέ.
Εάν φανερωθούν είναι δεδομένο ότι η εφορία θα ζητήσει ιστορικό και τότε μπορεί να ανακύψουν από τους ελέγχους άλλα ζητήματα.... τα προφανή....
Έτσι λοιπόν μπορεί από την μια τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής λόγω παραοικονομίας μπορεί να μην αποδώσουν και η προσφορά δανείων από τις τράπεζες να είναι σε κατώτερη των προσδοκιών.
Σε αυτό το σενάριο είναι πολύ πιθανό να ανακύψουν άλλα ζητήματα με κυριότερο την πορεία του ΑΕΠ στα επόμενα τρίμηνα όπου η Ελλάδα θα επανέρχεται στην κανονικότητα να είναι κατώτερη, δηλαδή η αύξηση του ΑΕΠ που θα ακολουθήσει της βαθύτατης ύφεσης να είναι πιο αργή που να μην αναπληρώσει τις απώλειες στην εθνική οικονομία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών