γράφει : Ελένη Μπότα
Τον Σεπτέμβριο 2020 στην Αθήνα ο CEO της DFC για τη συμφωνία με Ναυπηγεία Ελευσίνας
Mέσα στο Σεπτέμβριο του 2020 αναμένεται να μεταβεί στην Αθήνα ο Διευθύνων Σύμβουλος της αμερικανικού Ομίλου DFC, ο οποίος σε συνεργασία με την ΟΝΕΧ έχουν συφωνήσει για την απόκτηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκο Παπαθανάση ο Διευθύνων Σύμβουλος της DFC θα έρθει στην Αθήνα για την επισημοποίηση της συμφωνίας για την απόκτηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ωστόσο η ολοκλήρωση του deal αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές Ιανουαρίου.
Την περίοδο αυτή η ΟΝΕΧ βρίσκεται στο στάδιο του due diligence της εταιρείας και τα ευρήματα των στοιχείων θα συμπεριληφθούν στο φάκελο για την υποβολή του αιτήματος προς το Πρωτοδικείο Αθηνών για την ένταξη της εταιρείας στο άρθρο 106βδ.
Σήμερα ο αριθμός των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ξεπερνούν τους 500, οι οποίοι αναμένεται να διατηρήσουν την εργασία τους και με τον νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
Η συμφωνία απόκτησης των ναυπηγείων Ελευσίνας από την ΟΝΝΕΧ αποτελεί μία επιτυχία του Υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ όσον αφορά το σχέδιο εξυγίανσης θα προβλέπει διακανονισμό οφειλών και μακροχρόνιες ρυθμίσεις.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις οι οφειλές των Ναυπηγείων Ελευσίνας φθάνουν τα περίπου 230 εκατ. ευρώ με τους μεγαλύτερους πιστωτές να είναι τα ασφαλιστικά Ταμεία, το Δημόσιο, οι εργαζόμενοι και η Alpha Bank στην οποία οφείλονται περίπου 80 εκατ. ευρώ.
Μαζί πάντως με τις οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό, οι υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ.
Έντονο το ενδιαφέρον για το Σκαραμαγκά
Παράταση για τα μέσα Σεπτέμβρίου πήρε ο πλειοδοτικός διαγωνισμός για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργός Ανάπτυξης, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την απόκτηση τους, ενώ τον περασμένο μήνα οι εργαζόμενοι στο Σκαραμαγκά είχαν συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομικών ο οποίος αναφέρθηκε στην πορεία της ειδικής διαχείρισης την οποία θεωρεί μονόδρομο για τα Ναυπηγεία.
Όπως είπε υπάρχουν ενδιαφερόμενοι σοβαροί επενδυτές, ότι εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων θα λυθούν τα εκκρεμή νομοτεχνικά ζητήματα (αιγιαλός, αυθαίρετα, πυρασφάλεια κλπ) και ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα δημοσιευτεί η προκήρυξη για τον διαγωνισμό πώλησης των Ναυπηγείων.
Για την τύχη των εργαζομένων, επανέλαβε και αυτός ότι κατά πάσα πιθανότητα θα απορροφηθούν όλοι στη νέα επιχείρηση, και ότι αν υπάρξει πρόβλημα θα μελετηθεί το ενδεχόμενο κάποιοι εργαζόμενοι που είναι κοντά στη σύνταξη, να τεθούν σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς με καταβολή των εισφορών από τον ΟΑΕΔ.
Για το θέμα των οφειλομένων και το αίτημά να καταβληθούν από το Δημόσιο τα χρήματα του ICC, δεν υπήρξε καμιά δέσμευση ενώ για το θέμα του εύρους των εργασιών που θα μπορεί να κάνει το νέο Ναυπηγείο, είπε ότι εφ’ όσον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία παρακολουθεί τις διαδικασίες , πεισθεί ότι δεν υπάρχει καμιά συνέχεια της παλιάς και της νέας επιχείρησης, θα μπορεί να κάνει και εργασίες που αφορούν εμπορικά πλοία.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκο Παπαθανάση ο Διευθύνων Σύμβουλος της DFC θα έρθει στην Αθήνα για την επισημοποίηση της συμφωνίας για την απόκτηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ωστόσο η ολοκλήρωση του deal αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές Ιανουαρίου.
Την περίοδο αυτή η ΟΝΕΧ βρίσκεται στο στάδιο του due diligence της εταιρείας και τα ευρήματα των στοιχείων θα συμπεριληφθούν στο φάκελο για την υποβολή του αιτήματος προς το Πρωτοδικείο Αθηνών για την ένταξη της εταιρείας στο άρθρο 106βδ.
Σήμερα ο αριθμός των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ξεπερνούν τους 500, οι οποίοι αναμένεται να διατηρήσουν την εργασία τους και με τον νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
Η συμφωνία απόκτησης των ναυπηγείων Ελευσίνας από την ΟΝΝΕΧ αποτελεί μία επιτυχία του Υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ όσον αφορά το σχέδιο εξυγίανσης θα προβλέπει διακανονισμό οφειλών και μακροχρόνιες ρυθμίσεις.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις οι οφειλές των Ναυπηγείων Ελευσίνας φθάνουν τα περίπου 230 εκατ. ευρώ με τους μεγαλύτερους πιστωτές να είναι τα ασφαλιστικά Ταμεία, το Δημόσιο, οι εργαζόμενοι και η Alpha Bank στην οποία οφείλονται περίπου 80 εκατ. ευρώ.
Μαζί πάντως με τις οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό, οι υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ.
Έντονο το ενδιαφέρον για το Σκαραμαγκά
Παράταση για τα μέσα Σεπτέμβρίου πήρε ο πλειοδοτικός διαγωνισμός για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργός Ανάπτυξης, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την απόκτηση τους, ενώ τον περασμένο μήνα οι εργαζόμενοι στο Σκαραμαγκά είχαν συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομικών ο οποίος αναφέρθηκε στην πορεία της ειδικής διαχείρισης την οποία θεωρεί μονόδρομο για τα Ναυπηγεία.
Όπως είπε υπάρχουν ενδιαφερόμενοι σοβαροί επενδυτές, ότι εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων θα λυθούν τα εκκρεμή νομοτεχνικά ζητήματα (αιγιαλός, αυθαίρετα, πυρασφάλεια κλπ) και ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα δημοσιευτεί η προκήρυξη για τον διαγωνισμό πώλησης των Ναυπηγείων.
Για την τύχη των εργαζομένων, επανέλαβε και αυτός ότι κατά πάσα πιθανότητα θα απορροφηθούν όλοι στη νέα επιχείρηση, και ότι αν υπάρξει πρόβλημα θα μελετηθεί το ενδεχόμενο κάποιοι εργαζόμενοι που είναι κοντά στη σύνταξη, να τεθούν σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς με καταβολή των εισφορών από τον ΟΑΕΔ.
Για το θέμα των οφειλομένων και το αίτημά να καταβληθούν από το Δημόσιο τα χρήματα του ICC, δεν υπήρξε καμιά δέσμευση ενώ για το θέμα του εύρους των εργασιών που θα μπορεί να κάνει το νέο Ναυπηγείο, είπε ότι εφ’ όσον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία παρακολουθεί τις διαδικασίες , πεισθεί ότι δεν υπάρχει καμιά συνέχεια της παλιάς και της νέας επιχείρησης, θα μπορεί να κάνει και εργασίες που αφορούν εμπορικά πλοία.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών