γράφει : Ελένη Μπότα
Απών από τις αναφορές του Υπουργείου Υποδομών παραμένει η κατασκευή του νέου σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
Απών από τις αναφορές του Υπουργείου Υποδομών παραμένει η κατασκευή του νέου σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, για το οποίο μπορεί ναι μεν πριν από διετία η Αττικό Μετρό να είχε παρουσιάσει ακόμη και τις μακέτες του έργου, εντούτοις ακόμη το έργο παραμένει στα αζήτητα.
Και επειδή η διπλή ανάπλαση του Βοτανικού που παρουσιάστηκε πρόσφατα δεν νοείται χωρίς την δημιουργία νέου σύγχρονου σταθμού στο Ελαιώνα, η συζήτηση για το τι μέλλει γενέσθαι με το project αυτό, έχει φουντώσει.
Κανείς πάντως δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν το έργο αυτό έχει ενταχθεί ή όχι στα προς υλοποίηση έργα υποδομών του Ταμείου Ανάκαμψης, αφού το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετώπιζε ήταν η έλλειψη χρηματοδότησης.
Αρχικά είχε προωθηθεί η επιλογή της μεθόδου ΣΔΙΤ, με τη συμμετοχή στο έργο και των ΚΤΕΛ, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση ήθελε το έργο να χρηματοδοτηθεί μέσω του «πακέτου Γιούνκερ» που τελικά και αυτό δεν προχώρησε ποτέ.
Η σημασία του έργου
To έργο θεωρείται υψίστης σημασίας για τον νομό Αττικής, ο οποίος σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, ενώ η πρόσβαση σε αυτούς γίνεται οδικώς με αυτοκίνητο, ταξί ή αστικά λεωφορεία.
Η έναρξη λειτουργίας του υπερ-σταθμού, αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η λεωφόρος Kηφισού, αλλά και η λεωφόρος Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραΐσκάκη.
Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται στα 90 εκατ. ευρώ ενώ ο «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων» (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευασθεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα.
Γι΄ αυτό το λόγο έχει υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του δήμου Αιγάλεω και των ΚΤΕΛ.
Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, με 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές.
Σύμφωνα με το μέχρι τώρα σχεδιασμό, προβλέπονται και εμπορικές χρήσεις 16.000 τ.μ καθώς και η δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας.
Αντίστοιχα, 50.000 τ.μ. προορίζονται για ΚΤΕΛ, ταξί και αστικές συγκοινωνίες.
Oι ετήσιες δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας θα αγγίζουν τα 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ετήσια έσοδα αναμένεται να φτάνουν τα 16 εκατ. ευρώ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Και επειδή η διπλή ανάπλαση του Βοτανικού που παρουσιάστηκε πρόσφατα δεν νοείται χωρίς την δημιουργία νέου σύγχρονου σταθμού στο Ελαιώνα, η συζήτηση για το τι μέλλει γενέσθαι με το project αυτό, έχει φουντώσει.
Κανείς πάντως δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν το έργο αυτό έχει ενταχθεί ή όχι στα προς υλοποίηση έργα υποδομών του Ταμείου Ανάκαμψης, αφού το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετώπιζε ήταν η έλλειψη χρηματοδότησης.
Αρχικά είχε προωθηθεί η επιλογή της μεθόδου ΣΔΙΤ, με τη συμμετοχή στο έργο και των ΚΤΕΛ, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση ήθελε το έργο να χρηματοδοτηθεί μέσω του «πακέτου Γιούνκερ» που τελικά και αυτό δεν προχώρησε ποτέ.
Η σημασία του έργου
To έργο θεωρείται υψίστης σημασίας για τον νομό Αττικής, ο οποίος σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, ενώ η πρόσβαση σε αυτούς γίνεται οδικώς με αυτοκίνητο, ταξί ή αστικά λεωφορεία.
Η έναρξη λειτουργίας του υπερ-σταθμού, αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η λεωφόρος Kηφισού, αλλά και η λεωφόρος Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραΐσκάκη.
Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται στα 90 εκατ. ευρώ ενώ ο «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων» (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευασθεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα.
Γι΄ αυτό το λόγο έχει υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του δήμου Αιγάλεω και των ΚΤΕΛ.
Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, με 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές.
Σύμφωνα με το μέχρι τώρα σχεδιασμό, προβλέπονται και εμπορικές χρήσεις 16.000 τ.μ καθώς και η δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας.
Αντίστοιχα, 50.000 τ.μ. προορίζονται για ΚΤΕΛ, ταξί και αστικές συγκοινωνίες.
Oι ετήσιες δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας θα αγγίζουν τα 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ετήσια έσοδα αναμένεται να φτάνουν τα 16 εκατ. ευρώ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών