Όπως αποκαλύπτει το Politico, οι προσπάθειες της εταιρείας για την προστασία των δεδομένων που συλλέγει είναι ανεπαρκείς, ενώ οι ελλείψεις ασφαλείας της εταιρείας εκθέτουν τις πληροφορίες των χρηστών σε πιθανές παραβιάσεις, κλοπές και εκμετάλλευση.
Οι προειδοποιήσεις για την αποτυχία απορρήτου και συμμόρφωσης στην Amazon προέρχονται από τρεις πρώην υπαλλήλους ασφάλειας υψηλού επιπέδου - ένας με έδρα στην ΕΕ και δύο από τις ΗΠΑ - οι οποίοι διέρρευσαν στο Politico ότι είχαν προσπαθήσει επανειλημμένα να προειδοποιήσουν την ανώτερη ηγεσία στην έδρα της εταιρείας στο Σιάτλ.
Βέβαια, τα τελευταία χρόνια, η Amazon έχει αγωνιστεί να διορθώσει τις ευπάθειες στα συστήματά της.
Σύμφωνα με εσωτερικές αναφορές ασφαλείας από το 2016 και το 2017, η εταιρεία δήλωσε ότι κατάφερε να διορθώσει μεταξύ 55% και 70% των συστημάτων της.
Ωστόσο, οι αδύναμοι έλεγχοι σημαίνουν ότι η εταιρεία μπορεί να μην εντοπίσει καν ένα hack.
Η απάντηση της Amazon
Σε σχετική ερώτηση του Politico, ένας εκπρόσωπος της Amazon είπε ότι η διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών προστατεύοντας το απόρρητό τους και διασφαλίζοντας την ασφάλεια των δεδομένων τους αποτελεί «μακροχρόνια κορυφαία προτεραιότητα» για την εταιρεία.
"Αυτές οι ανακριβείς, αβάσιμες και καθυστερημένες αξιώσεις δεν αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας να διατηρήσουμε τα προσωπικά σας στοιχεία ασφαλή.
Η Amazon διαθέτει ολοκληρωμένες, μακροχρόνιες πολιτικές, διαδικασίες και τεχνολογίες απορρήτου και ασφάλειας.
Ελέγχουμε τακτικά τις υπηρεσίες μας για να διασφαλίσουμε τη συμμόρφωση των υπαλλήλων σε όλα τα επίπεδα που δεν ακολουθούν τις πολιτικές μας», είπε.
Τι δεδομένα διαχειρίζεται η Amazon
Τα δεδομένα που διατηρεί η Amazon περιλαμβάνουν ιστορικό παραγγελιών, πληροφορίες πληρωμής, δεδομένα που συλλέγονται μέσω της διαφημιστικής της καμπάνιας και, για τους πωλητές στην πλατφόρμα της, μορφές αναγνώρισης.
Σε λάθος χέρια, θα μπορούσε να είναι μια μεγάλη απειλή.
Ο Garfield Benjamin, Βρετανός ακαδημαϊκός που είχε γράψει στο παρελθόν σχετικά με τις απώλειες απορρήτου της Amazon, δήλωσε ότι η «παραβίαση της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας» της εταιρείας ήταν ενδεικτική ενός «μεγάλου προβλήματος».
«Φαίνεται παράξενο - αν και ίσως δυστυχώς πάρα πολύ κοινό - ότι μια εταιρεία που προτίθεται να κάνει δεδομένα ως πρωταρχική επιχείρησή της έχει τέτοιες κακές πρακτικές», δήλωσε ο Benjamin.
Η συνέπεια για τους καταναλωτές είναι κάτι περισσότερο από πιθανή απώλεια εμπιστοσύνης στις πρακτικές απορρήτου και ασφάλειας της Amazon.
Αντιδράσεις για τις εργασιακές συνθήκες
Σε μια εποχή που οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο επιταχύνουν τον έλεγχο των τεχνολογικών εταιρειών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, τα παράπονα των εργαζομένων είναι πιθανό να επηρεάσουν τις επιδόσεις των τεχνολογικών κολοσσών.
Ενώ η Amazon αντιμετώπισε τις διαμαρτυρίες λόγω των εργασιακών της πρακτικών - συμπεριλαμβανομένων των φερόμενων προσπαθειών για καταστολή της συνδικαλιστικής δραστηριότητας στις αποθήκες της - ο χειρισμός των δεδομένων της έχει τη λιγότερη προσοχή.
Ωστόσο, η εταιρεία είναι ένας από τους πιο ισχυρούς παίκτες της Big Tech όσον αφορά τα δεδομένα, χάρη στις πληροφορίες των πελατών που συλλέγει μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου, της διαδικτυακής διαφημιστικής καμπάνιας και του γιγαντιαίου βραχίονα υπολογιστικού cloud της, του Amazon Web Services.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών