Το F-35 Lightning II της αμερικανικής Lockheed Martin, έχει σχεδόν μυθοποιηθεί.
Θεωρείται πολεμικό αεροσκάφος 5ης γενιάς με μεγάλο φάσμα δράσης, ωστόσο εξειδικευμένοι στα αμυντικά και οπλικά συστήματα αρχίζουν να διατυπώνουν επιφυλάξεις.
Το F35 είναι «πολύ ακριβό για χρήση και εξίσου πολύ ακριβό εάν συντριβεί».
Κατά τη διάρκεια της ζωής του, θα κοστίσει στον Αμερικανό φορολογούμενο 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Ένα F35B κοστίζει 138 εκατομμύρια δολάρια και απαιτούνται πάνω από 36.000 δολάρια την ώρα για να λειτουργήσει.
Με σκοπό την αντικατάσταση του F16, το F35 αποτέλεσε την απάντηση των αμερικανών στα πολεμικά αεροσκάφη αλλά είναι αργό, πραγματοποιεί πιο αργούς ελιγμούς και δεν μπορεί να ενεργοποιήσει διάφορα συστήματα.
Με βάση έρευνες, που έχουν κρατηθεί μυστικές, υποφέρει από 13 ελαττώματα «κατηγορίας 1» που θέτουν σε κίνδυνο τόσο το αεροσκάφος όσο και το πλήρωμά του.
Επίσης κατά τις δοκιμές έχουν παρουσιαστεί 871 ελαττώματα που πρέπει να διορθωθούν πριν μπορέσει να λειτουργήσει πλήρως – σε βάθος 5 ετών.
Ωστόσο, οι ΗΠΑ κατάφεραν αυτό το εναέριο σκουπίδι να το πουλήσουν σε πολλούς συμμάχους τους, πιο πρόσφατα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ισραήλ που έχει δύο μοίρες F35 κ.α..
Το 2020 υπήρχαν αναφορές ότι οι Σύριοι κατέστρεψαν ένα F35 πάνω από τη Συρία με ένα απαρχαιωμένο ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα S200.
Οι Ισραηλινοί ισχυρίστηκαν ωστόσο ότι δεν ευθύνεται το S-200 για την πτώση του F-35 αλλά ένα πουλί.
Κανείς δεν ξέρει πραγματικά.
Οι Σύριοι σίγουρα κατέστρεψαν κάτι!
Και δεν ήταν ένα ... πουλί.
Ωστόσο, είναι απίθανο οι Ισραηλινοί να χρησιμοποιούν το F35 πάνω από τη Συρία.
Η απώλεια ενός F35 στην Συρία θα ήταν μεγάλη ντροπή.
Οι περισσότερες αεροπορικές επιθέσεις ή πτήσεις στο εσωτερικό της Συρίας φαίνεται να έχουν πραγματοποιηθεί από F16, τα οποία είναι ταχύτερα και έχουν την ευελιξία να αποφεύγουν τους εισερχόμενους πυραύλους εάν τους εντοπίσουν αρκετά νωρίς.
Ο στρατηγός Tod Wolters, ο οποίος είναι επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Διοίκησης των ΗΠΑ, έχει δώσει την δική του εξήγηση:
«Δεν μπορεί ο πιλότος να χειριστεί ένα F-35 κοντά σε ένα S-400, θα είναι ένας αγώνας επιβίωσης»
Οι ΗΠΑ, φυσικά, χρησιμοποιούν το F22 στην Ανατολική Συρία και το Ιράκ για να αντιμετωπίσουν μια σειρά από ρωσικά συστήματα, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες μπορούν τώρα να ανιχνεύσουν και το F35.
Οι αμερικανοί δοκίμασαν το F35 στο Αφγανιστάν, καθώς εκεί δεν υπήρχαν σοβαρές απειλές.
Το κίνητρο πώλησης του F35 είναι η ικανότητα να παραμένει αόρατο από τα ραντάρ "stealth", ωστόσο αυτό το πλεονέκτημα είναι σχετικό όταν ο αντίπαλος – βλέπε Ρωσία –... διαθέτει τεχνολογία αναγνώρισης των stealth.
Το "Stealth" δεν είναι αόρατο...
Ένα σύστημα ραντάρ anti-stealth στο αντιαεροπορικό σύστημα S400 σε πραγματικό χρόνο μπορεί σίγουρα να αναγνωρίσει ακόμη και ένα μεγάλο αντικείμενο μεγέθους πουλιού, στα 150 χιλιόμετρα απόσταση, ειδικά όταν κινείται με 700 χιλιόμετρα την ώρα.
Οι Ρώσοι δεν έχουν ακόμη επιτρέψει την χρήση των S300 ή των S400 στη Συρία χάρη σε μια σιωπηρή συμφωνία με τους Ισραηλινούς να μην επιδεινώσουν τις περιφερειακές εντάσεις: έτσι, δεν είναι μόνο οι πολύ ρεαλιστές Ισραηλινοί που δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν το αναξιόπιστο F35 πάνω από τη Συρία , των οποίων τα αντιαεροπορικά συστήματα είναι πολύ πιο εξελιγμένα από ότι, για παράδειγμα, του Λιβάνου.
Οι Ισραηλινοί πιλότοι δεν θέλουν να προκαλέσουν την Ρωσία.
Την τελευταία φορά που το έκαναν αυτό, οι Ρώσοι έδωσαν αμέσως στο συριακό στρατό το S300 - αν και διατηρούσαν τον έλεγχο αυτών των συστημάτων.
Η προειδοποίηση είναι προφανής: υπάρχουν νέες κόκκινες γραμμές.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ είναι εγκλωβισμένη στην δύναμη των μεγάλων πολεμικών εταιριών που απαιτούν να πωληθούν τα F35.
Εάν τα όπλα δεν λειτουργούν πολύ καλά - δεν έχει σημασία - γιατί οι ΗΠΑ δεν πολεμούν κανέναν εκτός από χώρες του τρίτου κόσμου.
Όσο πιο ακριβά και περίπλοκα είναι τα όπλα, τόσο το καλύτερο είναι για τις εταιρείες που τα κατασκευάζουν.
Πώς αλλιώς μπορεί ένας πάμφτωχος Διευθύνων Σύμβουλος να αγοράσει το δεύτερο νησί της Καραϊβικής και ένα νέο ιδιωτικό τζετ;
Δεν έχει σημασία επίσης ότι η Αμερική έχασε από το μικρό Βιετνάμ, κατέληξε να χάσει το Ιράκ από το Ιράν και σύντομα να εγκαταλείψει το Αφγανιστάν.
Τα F35Bs δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα οπλικά τους συστήματα χωρίς δυσλειτουργίες.
Όμως η έννοια δυσλειτουργία δεν είναι μόνο αμερικανικό φαινόμενο αλλά και ρωσικό.
Αυτό συνέβη με το Sukhoi 57.
Αρχικά, η Ρωσική κυβέρνηση είχε σχεδιάσει να τεθούν σε λειτουργία έως και 250 από αυτά τα αεροσκάφη έως το 2025. Τώρα, η Ρωσία θα κατασκευάσει μόνο 76 αεροσκάφη με μείωση κόστους κατά 20%
Το Sukhoi 57 θα κοστίσει περίπου 35 έως 40 εκατομμύρια δολάρια το καθένα σε σύγκριση με τα 138 εκατομμύρια των F-35B ή τα 300 εκατομμύρια δολάρια ενός F22.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών