Σύμφωνα με τον οργανισμό περίπου τρία εκατομμύρια νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πέρυσι, αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση 41% σε σύγκριση με το 2019
Στα 145 εκατομμύρια αναμένεται να διαμορφωθεί έως το 2030, ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων ΙΧ, λεωφορείων, φορτηγών και βαρέων φορτηγών στους δρόμους σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης που δημοσιοποίησε η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (International Energy Agency - ΙΕΑ) την Πέμπτη 29 Απριλίου 2021, και τα οποία επικαλείται δημοσίευμα του CNBC.
Σύμφωνα με τη μελέτη Global Electric Vehicle Outlook της IEA, εφόσον οι κυβερνήσεις επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη των διεθνών στόχων για την πράσινη μετάβαση και τις εκπομπές αερίων ρύπων, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, φτάνοντας τα 230 εκατομμύρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Και οι δύο αυτές προβλέψεις εξαιρούν τα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα αυτού του τύπο.
Άνοδος – ρεκόρ
Ο οργανισμός που εδρεύει στο Παρίσι ανακοίνωσε ότι περίπου τρία εκατομμύρια νέα ηλεκτορκίνητων αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πέρυσι, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ και εκπροσωπεί αύξηση 41% σε σύγκριση με το 2019.
Αυτό το άλμα ώθησε τον συνολικό αριθμό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στο δρόμο σε πάνω από 10 εκατομμύρια, ο οποίος δεν περιλαμβάνει περίπου 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, φορτηγά και βαρέα φορτηγά.
Πωλήσεις
Η άνοδος των πωλήσεων ηλεκτοκίνητων αυτοκινήτων το 2020 συνέδεσε με το γεγονός ότι παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου συρρικνώθηκε κατά 16% λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας.
Το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ήταν σχεδόν δυόμισι φορές υψηλότερες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2020.
«Παρόλο που η παρουσία τους δεν αρκεί, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διαδραματίζουν συγκεκριμένο ρόλο στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών παγκοσμίως», δήλωσε ο Fatih Birol, εκτελεστικός διευθυντής του IEA.
Μέτρα τόνωσης
«Οι τρέχουσες τάσεις πωλήσεων είναι πολύ ενθαρρυντικές, αλλά οι στόχοι μας για την κλιματική αλλαγή και την ενεργειακή μετάβαση απαιτούν ακόμη ταχύτερη άνοδο της αγοράς», πρόσθεσε.
Η Birol προέτρεψε τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν τα πακέτα τόνωσης για να επενδύσουν στην κατασκευή μπαταριών και στην ανάπτυξη ευρείας και αξιόπιστης υποδομής για τη φόρτιση των οχημάτων αυτών.
Καταναλωτικές δαπάνες
Η IEA επισήμανε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα το 2020 ανήλθαν σε 120 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένες κατά 50% σε σύγκριση με το 2019, με κυβερνητικά μέτρα στήριξης που έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων να υπολογίζεται σε 14 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όσον αφορά το τελευταίο ποσό, ο IEA είπε ότι ήταν «το πέμπτο συνεχόμενο έτος κατά το οποίο τα κίνητρα αυτάμειώθηκαν ως μερίδιο των συνολικών δαπανών».
«Ακόμη και αν οι κρατικές επιδοτήσεις παραμένουν σημαντικές για την προώθηση της κατανάλωσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αυτό υποδηλώνει ότι οι πωλήσεις αυξάνονται όλο και περισσότερο ωθούμενες από τις επιλογές των καταναλωτών», πρόσθεσε.
Μηδενικές εκπομπές
Σε όλο τον κόσμο, οι αρχές προσπαθούν να αυξήσουν τον αριθμό των οχημάτων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων στους δρόμους τους σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και να απομακρυνθούν από την τεχνολογία του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, έχει ανακοινώσει σχέδια θα απαγορεύσει την πώληση νέων οχημάτων με βενζινοκινητήρα από το 2030.
Εναντίον της Tesla
Σύμφωνα με τη «Στρατηγική βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τουλάχιστον 30 εκατομμύρια οχήματα μηδενικών εκπομπών θα βρεθούν στους δρόμους έως το 2030.
Αντιμέτωποι με αυτούς τους στόχους, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αυξήσουν την προσφορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να ανταγωνιστούν την Tesla του Elon Musk.
Τον περασμένο μήνα, ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας η Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για τη δημιουργία έξι “gigafactories” – τα οποια θα είναι σε θέση να κατασκευάζουν μπαταρίες με συνδυασμένη ενεργειακή αξία 240 gigawatt κάθε χρόνο - στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Δεσμεύτηκε επίσης να επεκτείνει τις υποδομές για τη φόρτιση των οχημάτων στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα.
Σενάρια συνεργασίας
Το Μάρτιο ο CEO του ομίλου Volkswagen, Herbert Diess απέρριψε την ιδέα ότι η εταιρεία του θα μπορούσε να ενώσει τις δυνάμεις της με την Tesla, επισημαίνοντας στο CNBC ότι ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας ήθελε να ακολουθήσει τον δικό του δρόμό.
Ο Diess ρωτήθηκε αν θα αποκλείσει οποιαδήποτε μελλοντική συμφωνία με τον Elon Musk, βάσει της οποία η VW θα μπορούσε να κατασκευάσει τα αυτοκίνητά της αμερικανικη΄εταιρείας ή αν οι Tesla και VW θα μπορούσαν να ενώσουν δυνάμεις.
Να ξεπεράσουμε
«Όχι, δεν το έχουμε σκεφτεί (αυτό), πηγαίνουμε στον δικό μας δρόμο», απάντησε.
«Θέλουμε να πλησιάσουμε και μετά να ξεπεράσουμε».
«Πιστεύουμε ότι μπορούμε - χρειαζόμαστε τo δικό μας software, τη δική μας τεχνολογία», πρόσθεσε.
«Και επίσης, νομίζω ότι ο Tesla, ή ο Elon, σκέφτεται πάρα πολύ ... (για) το δικό του μέλλον.
Οπότε όχι, δεν υπάρχουν συνομιλίες μεταξύ του Elon Musk και εμού σχετικά με την συνένωση δυνάμεων», κατέληξε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών