Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Συμβασιοποιείται το σιδηροδρομικό έργο Λάρισα - Βόλος αντί 82,9 εκ ευρώ στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Συμβασιοποιείται το σιδηροδρομικό έργο Λάρισα - Βόλος αντί 82,9 εκ ευρώ στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ
Πριν τη συμβασιοποίηση βρίσκεται το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου
Σχετικά Άρθρα

Στα τελευταία βήματα πριν τη συμβασιοποίηση βρίσκεται το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου, κόστους 82,9 εκατ. ευρώ, με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ. Μειοδότης για το σημαντικό έργο που έρχεται να αναβαθμίσει την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή έχει αναδειχθεί ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο η INTRAKAT. Αυτή την περίοδο η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στον έλεγχο των δικαιολογητικών που έχει καταθέσει η μειοδότρια εταιρεία με επόμενα στάδια την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μετέπειτα την κύρωσή της από τη Βουλή, μία διαδικασία που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στη θερινή περίοδο, ανοίγοντας τον δρόμο για τις υπογραφές τον Σεπτέμβριο.
Πέραν της μειοδότριας INTRAKAT, το «παρών» στο διαγωνισμό είχαν δώσει επίσης οι μεγάλοι των κατασκευών: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ καθώς και η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-ALSTOM.

Το έργο

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και ETCS πάνω στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 61 χλμ. που συνδέει τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Θεσσαλίας, τη Λάρισα με τον Βόλο. Επιπλέον, ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει την κανονικοποίηση της παλαιάς μετρικής γραμμής του τμήματος Λατομείο-Βόλος (μήκους 10,5 χλμ.) και πρόβλεψη για μία νέα στάση στην Α’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου.
Όπως ορίζεται στις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, στο εν λόγω σιδηροδρομικό τμήμα πρόκειται να εγκατασταθεί νέα εναέρια γραμμή επαφής τύπου trolley, υποστηρίζοντας ταχύτητες ηλεκτροκίνησης έως 100 χλμ./ώρα. Η νέα γραμμή θα προσφέρει ασφαλείς, άνετες και γρήγορες διαδρομές που θα μειώσουν σε μόλις 40 λεπτά -συμπεριλαμβανομένων των στάσεων- το ταξίδι μεταξύ Λάρισας-Βόλου και στη 1 ώρα και 40 λεπτά το ταξίδι μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης.
Η κατασκευαστική περίοδος ανέρχεται σε 72 μήνες που σημαίνει ότι το έργο μπορεί να παραδοθεί και να τεθεί σε εμπορική λειτουργία πριν το τέλος του 2024, αναβαθμίζοντας την ποιότητα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Λάρισας-Βόλου και τη μεταφορική ικανότητα της γραμμής.

Σε τροχιά επιτάχυνσης τα σιδηροδρομικά έργα

Και άλλα σημαντικά έργα μπαίνουν όμως στο προσκήνιο από την ΕΡΓΟΣΕ. Όπως ανέφερε χθες από το βήμα του Οικονομικού Φόρουμ Δελφών, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χρήστος Βίνης, στρατηγικά έργα με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ και αφορούν στην αναβάθμιση της διασυνοριακής διασύνδεσης της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη και στη σύνδεση των κύριων λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα προχωρήσουν μέσα στο καλοκαίρι με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Όπως εξήγησε πρόκειται για τα έργα στα τμήματα Ρίο-Πάτρα, Λαύριο-Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», Ραφήνα-Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», 6ος Προβλήτας ΟΛΘ-Εθνικό Δίκτυο καθώς και τα έργα της λεγόμενης ανατολικής «Σιδηροδρομικής Εγνατίας»: Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.

Φίλιππος Παναγόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης