Μεγάλα έργα που «παίρνουν μπρος» το 2021 και ο ρόλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πολυμέτωπη και δυναμική παρουσία διατηρεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον κλάδο των Κατασκευών, μέσω της συμμετοχής της σε κρίσιμα έργα υποδομής.
Η δυναμική του Ομίλου αποτυπώνεται τόσο στο ύψος του επενδυτικού χαρτοφυλακίου του -που ανέρχεται σε 5 δισ. ευρώ- όσο και στο ισχυρό ανεκτέλεστο που «χτίζει», το οποίο εκτιμάται ότι σύντομα θα σπάσει το φράγμα των 3 δισ. ευρώ, κινούμενο σε διπλάσια επίπεδα εν συγκρίσει με το τέλος του 2020.
Το βέβαιο είναι ότι το 2021 έχει κυλήσει με θετικό πρόσημο για τον κατασκευαστικό Όμιλο που έχει ξεκινήσει -ή ξεκινά άμεσα- την κατασκευή σημαντικών έργων, έχει πετύχει την ανάληψη νέων ενώ παραμένει «μέσα στο παιχνίδι» σε εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες.
Μεγάλα έργα που «παίρνουν μπρος» το 2021
Το 2021 έφερε την πολυαναμενόμενη κατασκευαστική εκκίνηση για το σημαντικό «πολλαπλό» έργο της ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων στην Πελοπόννησο από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, σε μία επένδυση συνολικού ύψους 152 εκατ. ευρώ.
Η εν λόγω ΣΔΙΤ -αν και με καθυστέρηση- τέθηκε τελικά σε τροχιά υλοποίησης με σκοπό την κατασκευή σύγχρονων υποδομών επεξεργασίας απορριμμάτων (ΜΕΑ, ΧΥΤΥ και ΣΜΑ) σε Αρκαδία, Μεσσηνία και Λακωνία, Κορινθία και Αργολίδα.
Η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή (σε κοινοπραξία με τις INDIGITAL και AMCO) υπέγραψε επίσης σημαντικό συγκοινωνιακό έργο 30 εκατ. ευρώ τον περασμένο Φεβρουάριο, με φορέα υλποόιησης τον ΟΣΕΘ (Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης), με αντικείμενο τον ψηφιακό μετασχηματισμό, εφαρμογές τηλεματικής και την ανάπτυξη Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου για τα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης.
Άλλες σημαντικές υπογραφές που «έπεσαν» τους προηγούμενους μήνες περιλαμβάνουν τις συμβάσεις Λειτουργίας και Συντήρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των εταιρειών παραχώρησης Νέα Οδός και Κεντρική Οδός (θυγατρικών του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) καθώς και το σημαντικό κτηριακό έργο που ανέλαβε η ΤΕΡΝΑ με αντικείμενο την ανακαίνιση ξενοδοχειακής μονάδας στην Κέρκυρα για λογαριασμό της εταιρείας SEGER GREECE.
Μόλις τις προηγούμενες ημέρες η ΤΕΡΝΑ επικράτησε με έκπτωση 6% στον fast-track διαγωνισμό του ΥΠΟΜΕ για το «πακέτο» έργων αποκατάστασης σοβαρών καταστροφών, προϋπολογισμένου κόστους 143 εκατ. ευρώ, που προκάλεσε το κύμα κακοκαιρίας «Ιανός» τον Σεπτέμβριο του 2020 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Το καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή και για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Με επόμενα βήματα την έγκριση της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη συνακόλουθη κύρωσή της από τη Βουλή, ανοίγει ο δρόμος για τις υπογραφές μεταξύ του παραχωρησιούχου Κεντρική Οδός και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το project των 442 εκατ. για την κατασκευή του άξονα μήκους 70,5 χλμ. είναι το τελευταίο κομμάτι του «παζλ» που θα ολοκληρώσει -στο σύνολό του πλέον- τον Ε65, δημιουργώντας έναν διαμπερή αυτοκινητόδρομο που συνδέει τον ΠΑΘΕΠ με την Εγνατία Οδό.
Εξίσου ισχυρές διαγράφονται και οι προοπτικές των έργων που έπονται για τον Όμιλο με χαρακτηριστικό παράδειγμα το εμβληματικό project του 1 δισ. ευρώ από την κοινοπραξία Mohegan-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο Ελληνικό -που αφορά στην κατασκευή του πρώτου ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο στη χώρα.
Η οριστικοποίηση των λεπτομερειών της επένδυσης μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών στον επόμενο ενάμιση χρόνο θα δώσει το «πράσινο φως» για την έναρξη της κατασκευαστικής φάσης που διαρκέσει τρία χρόνια.
Στην κούρσα διεκδίκησης νέων εμβληματικών έργων
Πέραν των επενδύσεων που φέρουν πλέον την υπογραφή του Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί και νέα σημαντικά έργα.
Παραμένει «ζωντανή» στην κούρσα για το «χρυσό» συμβόλαιο παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο ο νικητής αναμένεται να αναδειχθεί σύντομα, με την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.
Υπενθυμίζεται ότι τα δύο σχήματα που διεκδικούν την παραχώρηση του άξονα των 658 χλμ. -μετά και την απόρριψη από το ΣτΕ των ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις- είναι οι κοινοπραξίες ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ Egis Projects και Vinci-Μυτιληναίος-ΑΒΑΞ.
Εκτός από το σημαντικό έργο παραχώρησης, ο Όμιλος έχει δώσει το «παρών» και στους -εν εξελίξει- διαγωνισμούς σημαντικών οδικών έργων όπως η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ καθώς και στη «μάχη» για την 5ετή διαχείριση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας, που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας.
Αξιοσημείωτο κομμάτι της επενδυτικής πίτας του Ομίλου καταλαμβάνει και η Ενέργεια, με τις επενδύσεις ΑΠΕ και αποθήκευσης να υπολογίζονται σε 1,4 δισ. ευρώ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών