Σε μία διαδικασία με έντονες αναμνήσεις από... Μονακό, ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε την pole position στον Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, με τον πιλότο της Ferrari να επωφελείται από το ατύχημα του Γιούκι Τσουνόντα και την κόκκινη σημαία.
Στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής και του Σαββάτου η Red Bull ήταν αυτή που φάνηκε να έχει το πάνω χέρι, με τον Μαξ Φερστάπεν να έχει τον ταχύτερο γύρο στα πρώτα και τον Σέρχιο Πέρεζ στα δεύτερα, ενώ την έκπληξη έκανε ο Πιερ Γκασλί με την Alpha TaurI, κάνοντας τον ταχύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Την ίδια ώρα καλός ήταν και ο ρυθμός της Ferrari, ενώ αντιθέτως προβληματική ήταν η απόδοση της Mercedes, με τη γερμανική ομάδα να χάνει σημαντικό χρόνο στην 8η στροφή.
Κόκκινη σημαία με το... καλημέρα
Μόλις ένα λεπτό μετά από την εκκίνηση του Q1 χρειάστηκε να βγει η κόκκκινη σημαία και να σταματήσουν οι δοκιμές, με τον Λανς Στρολ να μένει εκτός συνέχειας. Ο Καναδός πιλότος της Aston Martin έχασε τα φρένα στην 15η στροφή και βρήκε με την δεξιά πλευρά στις μπαριέρες, με την εμπρός δεξιά ανάρτηση να σπάει και να μην μπορεί να συνεχίσει.
Μετά από λίγα λεπτά ο γερανός απομάκρυνε το μονοθέσιο από την πίστα και οι πιλότοι συνέχισαν τις προσπάθειες τους, με τους Φερστάπεν - Πέρεζ να κάνουν τους ταχύτερους χρόνους. Ωστόσο λίγο αργότερα χρειάστηκε να βγει και δεύτερη (!) κόκκινη σημαία στο Q1, με τον Αντόνιο Τζιοβινάτσι της Alfa Romeo να χάνει τον έλεγχο ακριβώς στο ίδιο σημείο με τον Στρολ και να μένει εκτός.
Στην 3η εκκίνηση του Q1 όλοι οι πιλότοι πρόλαβαν να σημειώσουν χρονομετρημένη προσπάθεια, με τον Λιούις Χάμιλτον και την Mercedes να είναι είναι οι ταχύτεροι και το δίδυμο της Red Bull να ακολουθεί. Εκτός Q2 έμειναν οι Νικίτα Μαζέπιν και Μικ Σουμάχερ της Haas, ενώ στην 16η θέση θα βρεθεί την Κυριακή ο Νίκολας Λατίφι της Williams.
Μάχη για τρεις στο Q2
Μπαίνοντας στο Q2 ο Χάμιλτον διατήρησε τον ρυθμό του, παίρνοντας προσωρινά την 2η θέση, 4 εκατοστά πίσω από τον Πέρεζ, προτού ο Φερστάπεν, παρά το άσχημο 1ο σέκτορ, κάνει τον ταχύτερο γύρο, με τους πρώτους 3 πιλότους να βρίσκονται σε απόσταση μόλις 9 (!) εκατοστών του δευτερολέπτου. Την ίδια ώρα, ο Βάλτερι Μπότας βρισκόταν στην 9η θέση, σχεδόν 4 δέκατα αργότερος από τον ομόσταβλο του στην Mercedes.
Η Alpha Tauri συνέχισε τις υψηλές «πτήσεις» με τους Πιερ Γκασλί και Γιούκι Τσουνόντα να βρίσκονται στη δεκάδα, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο συμπλήρωνε αυτή. Περίπου ενάμιση λεπτό πριν το τέλος της διαδικασίας, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren δεν πρόλαβε να φρενάρει εγκαίρως στην 3η στροφή, με τον Αυστραλό να καταλήγει στις μπαριέρες.
Αμέσως βγήκε η 3η συνολικά κόκκινη σημαία των κατατακτηρίων, δίνοντας έτσι τέλος στη διαδικασία. Ο Τζορτζ Ράσελ με την Willimas έμεινε 15ος, ο Κίμι Ραϊκόνεν της Alfa Romeo 14ος, ο Ρικιάρντο 13ος και οι Εστέμπαν Οκόν και Σεμπάστιαν Φέτελ των Alpine και Aston Martin αντίστοιχα 12ος και 11ος.
Χαμός και στην κορυφή πάλι ο Λεκλέρ
Στα πρώτα λεπτά του Q3 ο Λεκλέρ σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, με τον Χάμιλτον να εκμεταλλεύεται το slip stream του Μπότας και να ανεβαίνει στην 2η θέση, 2 δέκατα πίσω από τον Μονεγάσκο. Περίπου 2 λεπτά πριν από το τέλος, όλα τα μονοθέσια επέστρεψαν στη πίστα για να κάνουν τον τελευταίο τους γρήγορο γύρο, ωστόσο η διαδικασία σταμάτησε και πάλι.
Ο Τσουνόντα δεν πρόλαβε να φρενάρει εγκαίρως στην 3η στροφή και κατέληξε στις μπαριέρες, ενώ ο Σάινθ ακολουθούσε από πίσω και έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να τραυματίσει την αεροτομή του και να βγει η 4η κόκκινη σημαία της ημέρας, με τον Λεκλέρ να παίρνει μία δεύτερη συνεχόμενη αναπάντεχη pole pisition (1:41.218). Στην 2η θέση θα εκκινήσει την Κυριακή ο Χάμιλτον (1:41.450), ενώ στην δεύτερη σχάρα θα είναι ο Φερστάπεν (1:41.563) με τον Γκασλί (1:41.565).
5ος ήταν ο Σάινθ με την Ferrari (1:41.576), 6ος ο Λάντο Νόρις με την McLaren (1:41.747) και 7ος ο Πέρεζ (1:41.917). Στην 8η θέση περιορίστηκε ο Τσουνόντα μετά το ατύχημα του (1:42.211), ενώ άτυχος στάθηκε μετά το δικό του ατύχημα και ο Μπότας, μένοντας 9ος (1:42.327). Τέλος, τη δεκάδα συμπληρώνει ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine (1:42.659).
Μάριος Αγγελέτος
Κόκκινη σημαία με το... καλημέρα
Μόλις ένα λεπτό μετά από την εκκίνηση του Q1 χρειάστηκε να βγει η κόκκκινη σημαία και να σταματήσουν οι δοκιμές, με τον Λανς Στρολ να μένει εκτός συνέχειας. Ο Καναδός πιλότος της Aston Martin έχασε τα φρένα στην 15η στροφή και βρήκε με την δεξιά πλευρά στις μπαριέρες, με την εμπρός δεξιά ανάρτηση να σπάει και να μην μπορεί να συνεχίσει.
Μετά από λίγα λεπτά ο γερανός απομάκρυνε το μονοθέσιο από την πίστα και οι πιλότοι συνέχισαν τις προσπάθειες τους, με τους Φερστάπεν - Πέρεζ να κάνουν τους ταχύτερους χρόνους. Ωστόσο λίγο αργότερα χρειάστηκε να βγει και δεύτερη (!) κόκκινη σημαία στο Q1, με τον Αντόνιο Τζιοβινάτσι της Alfa Romeo να χάνει τον έλεγχο ακριβώς στο ίδιο σημείο με τον Στρολ και να μένει εκτός.
Στην 3η εκκίνηση του Q1 όλοι οι πιλότοι πρόλαβαν να σημειώσουν χρονομετρημένη προσπάθεια, με τον Λιούις Χάμιλτον και την Mercedes να είναι είναι οι ταχύτεροι και το δίδυμο της Red Bull να ακολουθεί. Εκτός Q2 έμειναν οι Νικίτα Μαζέπιν και Μικ Σουμάχερ της Haas, ενώ στην 16η θέση θα βρεθεί την Κυριακή ο Νίκολας Λατίφι της Williams.
Μάχη για τρεις στο Q2
Μπαίνοντας στο Q2 ο Χάμιλτον διατήρησε τον ρυθμό του, παίρνοντας προσωρινά την 2η θέση, 4 εκατοστά πίσω από τον Πέρεζ, προτού ο Φερστάπεν, παρά το άσχημο 1ο σέκτορ, κάνει τον ταχύτερο γύρο, με τους πρώτους 3 πιλότους να βρίσκονται σε απόσταση μόλις 9 (!) εκατοστών του δευτερολέπτου. Την ίδια ώρα, ο Βάλτερι Μπότας βρισκόταν στην 9η θέση, σχεδόν 4 δέκατα αργότερος από τον ομόσταβλο του στην Mercedes.
Η Alpha Tauri συνέχισε τις υψηλές «πτήσεις» με τους Πιερ Γκασλί και Γιούκι Τσουνόντα να βρίσκονται στη δεκάδα, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο συμπλήρωνε αυτή. Περίπου ενάμιση λεπτό πριν το τέλος της διαδικασίας, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren δεν πρόλαβε να φρενάρει εγκαίρως στην 3η στροφή, με τον Αυστραλό να καταλήγει στις μπαριέρες.
Αμέσως βγήκε η 3η συνολικά κόκκινη σημαία των κατατακτηρίων, δίνοντας έτσι τέλος στη διαδικασία. Ο Τζορτζ Ράσελ με την Willimas έμεινε 15ος, ο Κίμι Ραϊκόνεν της Alfa Romeo 14ος, ο Ρικιάρντο 13ος και οι Εστέμπαν Οκόν και Σεμπάστιαν Φέτελ των Alpine και Aston Martin αντίστοιχα 12ος και 11ος.
Χαμός και στην κορυφή πάλι ο Λεκλέρ
Στα πρώτα λεπτά του Q3 ο Λεκλέρ σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, με τον Χάμιλτον να εκμεταλλεύεται το slip stream του Μπότας και να ανεβαίνει στην 2η θέση, 2 δέκατα πίσω από τον Μονεγάσκο. Περίπου 2 λεπτά πριν από το τέλος, όλα τα μονοθέσια επέστρεψαν στη πίστα για να κάνουν τον τελευταίο τους γρήγορο γύρο, ωστόσο η διαδικασία σταμάτησε και πάλι.
Ο Τσουνόντα δεν πρόλαβε να φρενάρει εγκαίρως στην 3η στροφή και κατέληξε στις μπαριέρες, ενώ ο Σάινθ ακολουθούσε από πίσω και έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να τραυματίσει την αεροτομή του και να βγει η 4η κόκκινη σημαία της ημέρας, με τον Λεκλέρ να παίρνει μία δεύτερη συνεχόμενη αναπάντεχη pole pisition (1:41.218). Στην 2η θέση θα εκκινήσει την Κυριακή ο Χάμιλτον (1:41.450), ενώ στην δεύτερη σχάρα θα είναι ο Φερστάπεν (1:41.563) με τον Γκασλί (1:41.565).
5ος ήταν ο Σάινθ με την Ferrari (1:41.576), 6ος ο Λάντο Νόρις με την McLaren (1:41.747) και 7ος ο Πέρεζ (1:41.917). Στην 8η θέση περιορίστηκε ο Τσουνόντα μετά το ατύχημα του (1:42.211), ενώ άτυχος στάθηκε μετά το δικό του ατύχημα και ο Μπότας, μένοντας 9ος (1:42.327). Τέλος, τη δεκάδα συμπληρώνει ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine (1:42.659).
Μάριος Αγγελέτος
Σχόλια αναγνωστών