Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πώς η Κίνα έγινε ο μεγάλος νικητής της εποχής Covid 19 – Πέρασε και την Ελλάδα σε εμπορικό στόλο

Πώς η Κίνα έγινε ο μεγάλος νικητής της εποχής Covid 19 – Πέρασε και την Ελλάδα σε εμπορικό στόλο
Η Ελλάδα στην 3η θέση με βάση τον εμπορικό στόλο πίσω από Ιαπωνία και Κίνα 

Όταν ξέσπασε η πανδημία από το Wuhan της Κίνας, η αρχική πρόβλεψη ήταν, ο ιός θα καταστρέψει την οικονομία της Κίνας, η οποία είναι η κινητήρια δύναμη του παγκόσμιου εμπορίου και μια τέτοια εξέλιξη θα έχει δραματικές επιπτώσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Μετά από 18 μήνες μήνες και 3,9 εκατομμύρια θανάτους από κορωνοιό, η πανδημία είχε το αντίθετο αποτέλεσμα.
Τα πλοία είναι γεμάτα και, ειρωνικά, η χώρα όπου ξεκίνησε ο Covid 19, δηλαδή η Κίνα έχει την μεγαλύτερη και ευρύτερη οικονομική άνοδο.
Οι κινεζικές εξαγωγές είναι τώρα πολύ υψηλότερες από ότι ήταν πριν από την πανδημία, χάρη στις αλλαγές που προκλήθηκαν στην συμπεριφορά των καταναλωτών και στα φορολογικά κίνητρα από τις κυβερνήσεις.
Η μόνη σημαντική οικονομία που αναπτύχθηκε το 2020 ήταν η Κίνα.
Ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Οι επιχειρήσεις βρίσκονται στο υψηλό όλων των εποχών ειδικά με όσους ασχολούνται με ναυπηγεία και εργοστάσια εξοπλισμού εμπορευματοκιβωτίων.
Η ζήτηση για κινεζικές εξαγωγές αυξήθηκε στις ΗΠΑ.
Η Κίνα αγοράζει περισσότερα αμερικανικά σόγια, αργό πετρέλαιο, προπάνιο και φυσικό αέριο.
Η πανδημία ενισχύει το κινεζικό εμπόριο.
Πίσω στο 2020, αν ρωτούσατε 100 οικονομολόγους τι θα συνέβαινε όταν ο κορωνοιός έπληξε την Κίνα για πρώτη φορά, όλοι θα είχαν πιθανώς πει ότι οι οικονομίες θα υποχωρήσουν, η κατανάλωση θα μειωθεί και οι τιμές στην ναυτιλία θα μειωθούν.
Λοιπόν, όλοι θα ήταν λάθος. Πολύ λάθος
Η αξία των εξαγωγών της Κίνας τον Ιανουάριο-Μάιο 2021 ήταν κατά μέσο όρο 247,5 δισεκατομμύρια δολάρια το μήνα, αύξηση 29% από την περίοδο Ιανουάριο-Μάιο του 2019, πριν από το Covid 19, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία της χώρας.
Καθώς εξάγονται περισσότερα αγαθά, αυξάνεται και η ζήτηση για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια, φορτηγά και μεταφορείς φυσικού αερίου.
Η αξία των εισαγωγών της Κίνας ήταν κατά μέσο όρο 206,8 δισεκατομμύρια δολάρια το διάστημα Ιανουάριο-Μάιο, αύξηση 25% από την ίδια περίοδο το 2019.

Όταν αυξάνεται η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές, το ίδιο ισχύει και για τη ναυπηγική βιομηχανία, την κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων και τις παγκόσμιες δραστηριότητες ναυσιπλοΐας.
Οι ΗΠΑ ουσιαστικά δεν έχουν παρουσία σε αυτούς τους τομείς.
Η Κίνα είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα δύο πρώτα και μεγάλη δύναμη στην τρίτη.
Από την 1η Ιανουαρίου 2020, πριν από το COVID, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν εμπορικές παραγγελίες συνολικού ύψους 29,8 εκατομμυρίων ακαθάριστων τόνων (CGT), σύμφωνα με την αποτίμηση που βασίζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και τον πάροχο δεδομένων VesselsValue.
Σε αυτό το σημείο, η Κίνα - η οποία ήταν ήδη το μεγαλύτερο ναυπηγείο στον κόσμο - αντιπροσώπευε το 38,7% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Το βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων ήταν 26,9 εκατομμύρια CGT, σύμφωνα με το VesselsValue.

Ενώ αυτό είναι μειωμένο σε σχέση με την προ κορωνοιό εποχή (οι παραγγελίες μειώθηκαν παγκοσμίως το πρώτο τρίμηνο του τρίτου τριμήνου του 2020 και εν μέρει ανέκαμψαν στη συνέχεια), το μερίδιο της Κίνας στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είναι τώρα 40,5%, ακόμη υψηλότερο από ό, τι πριν από την πανδημία.

Η κυριαρχία της Κίνας είναι πολύ πιο μεγάλη στην κατασκευή εξοπλισμού εμπορευματοκιβωτίων.
Πάνω από το 96% των ξηρών εμπορευματοκιβωτίων σε όλο τον κόσμο και το 100% των εμπορευματοκιβωτίων reefer κατασκευάζονται στην Κίνα.
Τα εργοστάσια παρήγαγαν 2,66 εκατομμύρια ισοδύναμες μονάδες (TEU) εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων Drewry με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Θα είναι έκπληξη εάν δεν ξεπεραστεί τα 5 εκατομμύρια TEU το 2021», σχολίασε ο John Fossey, επικεφαλής εξοπλισμού εμπορευματοκιβωτίων του Drewry.

Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 4,42 εκατομμύρια TEUs το 2018.
Εάν φθάσουμε στα 5 εκατομμύρια TEUs το 2021, αυτό θα αντιπροσωπεύει αύξηση 61% σε σύγκριση με πέρυσι και αύξηση 77% έναντι του 2019.
Στον τομέα των τακτικών γραμμών, το group της COSCO στην Κίνα είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος παίκτης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, με χωρητικότητα 3 εκατομμυρίων TEU, σύμφωνα με την Alphaliner.

Η Ελλάδα στην 3η θέση με βάση τον εμπορικό στόλο

Όπως όλοι οι θαλάσσιοι μεταφορείς, η COSCO αποκομίζει ιστορικά κέρδη λόγω αύξησης της ζήτησης.
Το τμήμα ναυτιλίας της COSCO σημείωσε κέρδος 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2021, περισσότερο από ότι κέρδισε το 2020.
Η Κίνα είναι πλέον ο δεύτερος μεγαλύτερος πλοιοκτήτη στον κόσμο, πίσω από την Ιαπωνία, σύμφωνα με το VesselsValue.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Κίνα πέρασε την Ελλάδα για να ανέβει από την τρίτη στη δεύτερη θέση.

Εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα

Η δύναμη της ζήτησης για κινεζικά προϊόντα αυξάνεται στις ΗΠΑ. Η αξία των εισαγωγών αγαθών της Αμερικής από την Κίνα ήταν κατά μέσο όρο 37,7 δισεκατομμύρια δολάρια το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου, αύξηση 8% κατά την ίδια περίοδο το 2019, πριν το COVID.
Για να εκτιμηθεί η κατάσταση των κινεζικών εισαγωγών στις ΗΠΑ, η American Shipper ανέλυσε τα στοιχεία του Γραφείου Απογραφής για πέντε κατηγορίες εισαγωγών από την Κίνα που μεταφέρθηκαν με εμπορευματοκιβώτια: υπολογιστές και ηλεκτρονικά προϊόντα, ηλεκτρικός εξοπλισμός και συσκευές, έπιπλα και φωτιστικά, ενδύματα και αξεσουάρ και διάφορα κατασκευασμένα προϊόντα.
Η συνδυασμένη αξία των εισαγωγών σε αυτές τις κατηγορίες αυξήθηκε κατά 10% το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου έναντι της ίδιας περιόδου το 2019.
PIN2BN_1.jpg

PIN3BN_1.jpg
PIN1BN_1.jpg

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης