Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά την σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των Φακέλων Β’ των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών, που κατατέθηκαν την 01/04/2021 από τις ενώσεις προσώπων (με αλφαβητική σειρά):
1) VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESIONES S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε.
2) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Σύμφωνα με τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας και αφού διαπιστωθεί η πλήρωση των προβλεπόμενων κριτηρίων, θα ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής βελτιωμένων οικονομικών προσφορών, η οποία θα λάβει χώρα κατόπιν νεότερης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ.
Δύσκολη η οικονομική εξίσωση για τα επιτελεία των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν να αναλάβουν την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια.
Πρόκειται για μια ρυθμιζόμενη αγορά αφού το ύψος των διοδίων αποφασίζεται από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Τα επιτελεία και των δύο κοινοπραξιών σήμερα πρέπει να καταθέσουν στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ τις οικονομικές τους προσφορές και ταυτόχρονα να είναι πιο ισχυρή σε σχέση με της άλλης κοινοπραξίας.
Το μυστικό της επιτυχίας θα είναι η βελτιωμένη οικονομική προσφορά που θα ζητήσει στη συνέχεια το ΤΑΙΠΕΔ στην περίπτωση που οι δύο προσφορές έχουν απόκλιση 15% η μία από την άλλη.
Βέβαια στην περίπτωση που η μία προσφορά είναι υψηλότερη κατά 15% από την άλλη, το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει καλύτερο τίμημα από την κοινοπραξία με το υψηλότερο τίμημα.
Η επιτυχία θα κριθεί από την απόκλιση της μίας προσφοράς από την άλλη και ταυτόχρονα να καλύπτει το ελάχιστο τίμημα που έχει ορίσει ο ειδικός μελετητής για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό.
Στη μάχη της διεκδίκησης συμμετέχουν οι κοινοπραξίες:
1)VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία.
Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Τι αφορά η σύμβαση
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Σήμερα το απόγευμα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα δεχθεί τις οικονομικές προσφορές για την εταιρεία ΔΕΠΑ Υποδομών.
Στη Β’ φάση του διαγωνισμού προκρίθηκαν συνολικά έξι επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά): 1. EP INVESTMENT ADVISORS , 2. FIRST STATE INVESTMENTS (European Diversified Infrastructure Fund II) , 3. ITALGAS SpA ,4. KKR (KKR Global Infrastructure Investors III L.P.),5. MACQUARIE (MEIF 6 DI HOLDINGS) ,6. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ SINO-CEE FUND & SHANGHAI DAZHONG PUBLIC UTILITIES (GROUP) Co., Ltd
Να σημειωθεί ότι η επιλογή των σχημάτων είχαν γίνει στις αρχές Ιουνίου 2020 και μετά ένα χρόνο ήρθε ή ώρα για την κατάθεση των προσφορών.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών