Οι αεροπορικές εταιρείες και ιδιαίτερα του χαμηλού κόστους όπως η Ryanair και η Wizz Air προετοιμάζονται για έναν διαρκώς έντονο ανταγωνισμό στους ουρανούς της Ευρώπης. Στόχος είναι να προσελκύσουν επιβάτες και να αναπληρώσουν τις απώλειες.
Και οι δύο αεροπορικές εταιρείες έχουν παραγγείλει εκατοντάδες νέα αεροσκάφη για τα επόμενα χρόνια, τα οποία θα φέρουν στην αγορά τιμές knockdown. Οι ναύλοι θα ξεκινούν ακόμα και από 5 ευρώ, εάν δεν υπάρχει ζήτηση.
Ο ανταγωνισμός στις υπερπόντιες πτήσεις
Η Wizz Air έχει το βλέμμα στραμμένο σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, όπου μικρότερα αεροσκάφη όπως το Airbus A321XLR, με διάρκεια πτήσης έως και έντεκα ώρες, θα μπορούν να διαχειρίζονται πολύ περισσότερα δρομολόγια από πριν, τα επόμενα χρόνια.
Αυτό θα καταστήσει επίσης δυνατές τις υπερπόντιες πτήσεις από μικρότερα αεροδρόμια. Και θα δημιουργήσει σοβαρό ανταγωνισμό για αερομεταφορείς δικτύου όπως η Lufthansa, η British Airways και η Air France.
Οι αεροπορικές εταιρείες στοχεύουν να αναπληρώσουν την πτώση της κίνησης λόγω της πανδημίας. Καθώς και να αυξήσουν την ικανότητα πτήσης από 60% τώρα σε 80% κατά μέσο όρο των επιπέδων πριν από την κρίση.
Μία από τις ενεργές εταιρείες στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της κρίσης ήταν η φιλόδοξη Turkish Airlines.
Η αεροπορική εταιρεία επέκτεινε την προσφορά της μέσω του νέου κόμβου κοντά στην Κωνσταντινούπολη.
Αρχικά, το άνοιγμα των ΗΠΑ στους πολίτες της ΕΕ ήταν βοηθητικό για όλους. Από την άλλη όμως κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ανοίξουν ξανά οι σημαντικοί προορισμοί στην Ασία.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) έχει ολοένα και πιο έντονες αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των ταξιδιωτικών περιορισμών. Τα μέτρα απέτυχαν να αποτρέψουν νέα κύματα λοιμώξεων τους τελευταίους μήνες και προκάλεσαν μόνιμες μεγάλες ζημιές στον κλάδο των αεροπορικών μεταφορών επιβατών.
«Ο κίνδυνος δεν είναι από τα αεροπορικά ταξίδια, ο κίνδυνος είναι στην κοινότητα», δήλωσε ο πρόεδρος της IATA Willie Walsh.
Μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου
Για τους ταξιδιώτες και τους τουριστικούς φορείς, το μέγα θέμα της κλιματικής αλλαγής είναι απείρως πιο περίπλοκο.
Οι πτήσεις, οι κρουαζιέρες και τα ταξίδια με αυτοκίνητο συμβάλλουν στην αύξηση των επιβλαβών εκπομπών.
Μεταξύ άλλων, η IATA προτείνει να παρέχεται σε όλα τα ταξίδια ανιχνεύσιμο αποτύπωμα CO2. Έτσι θα γνωρίζουν οι τουρίστες πριν κάνουν κράτηση τι οικολογικό αποτύπωμα θα προκαλέσει το ταξίδι τους.
Οι πελάτες πρέπει να ενημερώνονται για το πώς να ελαχιστοποιήσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και ποιες επιλογές αντιστάθμισης είναι διαθέσιμες.
Για να επιτευχθεί η μείωση, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα πρέπει επίσης να προσφέρουν άλλα προϊόντα στη διαδρομή μεσαίων αποστάσεων στην Ευρώπη. Όπως για παράδειγμα, αυξημένες μετακινήσεις με τρένο.
Βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα
Ο κλάδος των αεροπορικών μεταφορών βρίσκεται σε δίλημμα λόγω έλλειψης τεχνολογικών εναλλακτικών λύσεων για τους γιγάντιους κινητήρες.
Ενώ η Airbus έχει ανακοινώσει ένα αεροσκάφος μικρών αποστάσεων με κυψέλη καυσίμου έως το 2035, η Boeing βασίζεται αποκλειστικά σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και καύσιμα αεροπορίας (SAF) που παράγονται με αειφόρο τρόπο.
Ήδη, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο αγωνίζονται για τους μικρούς όγκους παραγωγής, επειδή όλο και περισσότεροι πελάτες απαιτούν κλιματικά ουδέτερες πτήσεις.
Η Lufthansa, για παράδειγμα, έχει εξασφαλίσει SAF αξίας 250 εκατομμυρίων ευρώ για τρία χρόνια. Αλλά αυτό είναι αρκετό μόνο για περίπου 100 υπερατλαντικές πτήσεις. Και ισοδυναμεί με τις επιδόσεις του Ομίλου σε αυτά τα δρομολόγια σε μία ημέρα.
Το SAF παράγεται επί του παρόντος κυρίως από βιομάζα, όπως αχρησιμοποίητα λαχανικά και μαγειρικά έλαια. Τέτοια βιοκαύσιμα προορίζονται να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές CO2, αλλά επί του παρόντος είναι πολύ πιο ακριβά από την κανονική κηροζίνη.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών