Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

To σχέδιο του ΕΟΤ για το τουριστικό 2022

To σχέδιο του ΕΟΤ για το τουριστικό 2022
του Χάρη Ντιγριντάκη
Μπαράζ ενεργειών για την ταχεία ανάκαμψη της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού, δρομολογεί τούτη την περίοδο ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού.
Ο βραχίονας άσκησης της τουριστικής πολιτικής έβαλε πλάτη φέτος για μια καλή τουριστική σεζόν δημιουργώντας παρακαταθήκες για ένα καλό 2022.
Όπως επισημαίνει στον ΕΤ της Κυριακής ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης η αποστολή του ΕΟΤ για φέτος εξειδικεύεται και στην βέλτιστη αξιοποίηση των εργαλείων και των πόρων του Οργανισμού προκειμένου τα προγράμματα προβολής να συμβάλουν τα μέγιστα στην κάλυψη των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων ως προς τα βασικά τουριστικά μεγέθη.
«Για το σκοπό αυτό, ο ΕΟΤ θα ενεργοποιήσει στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του κάθε δυνατή συνέργεια με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους εγχώριους stakeholders του τουρισμού, αλλά και τους διεθνείς major partners που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα» σημειώνει ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού και προσθέτει : “ Το βασικό πλαίσιο προβολής & προώθησης του 2022 θα κινηθεί σε δυο άξονες:
• Προώθηση της χώρας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου με διαφήμιση και συνδιαφήμιση αλλά και
• Έμφαση στις ψηφιακές πλατφόρμες (awareness και booking engines) με το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού να δαπανάται σ’ αυτές.
• Το εργαλείο της συνδιαφήμισης (coop) με τους partners που διακινούν τους μεγαλύτερους όγκους τουριστών προς την Ελλάδα αποτελεί και για το 2022 κεντρική προτεραιότητα για τον ΕΟΤ. Πρόκειται μια κοινή προσπάθεια διαφήμισης της χώρας σε περιόδους χαμηλότερης ζήτησης, προκειμένου να ενισχυθούν οι τουριστικές ροές off season, να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος και να ενισχυθεί η προβολή λιγότερο γνωστών προορισμών.

Στενότερη συνεργασία με ΟΤΑ

• Υπογραμμίζεται ότι μετά την ψήφιση του νέου Ν. 4875/2021 (ΦΕΚ 250/Α/ 23.12.2021) «Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης» τα προγράμματα συνδιαφήμισης των ΟΤΑ εγκρίνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΕΟΤ, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα για καλύτερο συντονισμό των επιμέρους δράσεων.
• Εξάλλου, με την ίδια ως άνω νομοθεσία ενισχύεται ο ρόλος του ΕΟΤ ως προς την εναρμόνιση των Περιφερειακών Προγραμμάτων Προβολής με τον κεντρικό στρατηγικό σχεδιασμό, καθώς πλέον το βασικό τους περιεχόμενο θα εγκρίνεται από το ΔΣ ΕΟΤ προτού αυτό υποβληθεί στα τοπικά αυτοδιοικητικά όργανα. Για την εξειδίκευση της διαδικασίας θα εκδοθεί σχετική ΚΥΑ Τουρισμού, Εσωτερικών και Οικονομικών, ενώ παράλληλα διατηρείται και η έως τώρα διαδικασία της σύμφωνης γνώμης του Οργανισμού επί όλων των δημιουργικών εφαρμογών, μετά την έγκριση του εκάστοτε προγράμματος».

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη εντός του 2022 αναμένεται να δρομολογηθεί και η υλοποίηση του έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΕΟΤ» σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας και σε συνέχεια ειδικού Μνημονίου Συνεργασίας που έχει συναφθεί για τον σκοπό αυτό μεταξύ Υπουργείου Τουρισμού και ΚτΠ Α.Ε.
«Το έργο διαθέτει προϋπολογισμό 8.071.240,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ και αφορά την ανάπτυξη:
• Ενός ψηφιακού τουριστικού χάρτη
• Ψηφιακού αποθετηρίου για τους πολιτιστικούς πόρους της χώρας καθώς και
• ενός καινοτόμου συστήματος με τη χρήση τεχνολογίας 2ης γενιάς το οποίο θα παρέχει αυτοματοποιημένες τουριστικές πληροφορίες για εισιτήρια, διαδρομές, πρόσβαση σε θέατρα και αρχαιολογικούς χώρους, εμπειρίες που είναι διαθέσιμες σε κάθε μέρος κλπ.
Στόχος του έργου είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των προορισμών και η δημιουργία θετικού αντικτύπου (ROI) στην οικονομική ζωή του προορισμού, μέσω της διασύνδεσης κάθε πληροφορίας με τις διάφορες εκδηλώσεις και τα σημεία ενδιαφέροντος του τόπου» προσθέτει ο γγ του ΕΟΤ τονίζοντας ότι εντός του Φεβρουαρίου 2022 αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία Γραφείου ΕΟΤ στην Ισπανία με έδρα την Μαδρίτη. Βασικός στόχος της λειτουργίας του γραφείου που αρχικά θα συστεγάζεται με την ελληνική πρεσβεία θα είναι η τοπική αγορά αλλά και η αγορά της Λατινικής Αμερικής η οποία παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Visit Greece app: 1,7 εκατομμύρια νέοι χρήστες

Εν τω μεταξύ, η αναβαθμισμένη εφαρμογή του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ για κινητές συσκευές, Visit Greece app, ενίσχυσε σημαντικά τη θέση της κατά τη διάρκεια του 2021.
Το δυναμικό αυτό ψηφιακό εργαλείο, αποτελεί πλέον ένα από τα βασικά μέσα προβολής του Ελληνικού τουρισμού διεθνώς, καθώς εμπλουτίστηκε με νέο αναλυτικό περιεχόμενο σε ότι αφορά τα αξιοθέατα, τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους τουριστικούς μας προορισμούς αλλά και τα υγειονομικά μέτρα και τις διαδικασίες ταξιδίου που ισχύουν στη χώρα μας κατά την περίοδο της πανδημίας.
Το αποτέλεσμα είναι:
• να προσελκύσει τον τελευταίο χρόνο περισσότερους από 1,7 εκατ. χρήστες,
• να κρατήσει πάνω από το 75% των χρηστών ενεργούς και σε συνεχή διάδραση με την εφαρμογή και
• να καταγράψει περίπου 2,5 εκατ. λήψεις (downloads).

Η Ελλάδα έχει ΚΑΙ χειμώνα

Όπως αναφέρει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ με κεντρικό μήνυμα το “Greece does have a winter” και υπογραφή το motto της επιτυχημένης κεντρικής καμπάνιας “All you want is Greece” ξεκινά καμπάνια των ηπειρωτικών προορισμών αλλά και των πλούσιων εμπειριών που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες στην ενδοχώρα με στόχο να γνωρίσει το ευρύ κοινό, μια Ελλάδα πέρα από τα islands: Την Ελλάδα των mainlands!»
Σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη το αμέσως επόμενο διάστημα δυο δημοφιλείς αστικοί προορισμοί, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα επανασυστηθούν στο ξένο κοινό με ένα νέο προϊόν: το greekend!
«Ήλιος στο χειμωνιάτικο σκηνικό, φρέσκα πρόσωπα, λαχταριστό street food και νυχτερινά vibes που δεν βρίσκεις πουθενά αλλού, καλούν τους ταξιδιώτες να ζήσουν τη νέα μοναδική εκδοχή του weekend, το greekend!
Στόχος της επικοινωνίας, είναι να αξιοποιηθεί η αυξανόμενη επιθυμία των Ευρωπαίων για πολλές και σύντομες αποδράσεις σε κοντινούς προορισμούς, που συνδυάζουν καλοκαιρία, διασκέδαση, πολιτισμό και αυθεντική κουζίνα.
Τέλος, τη χειμερινή καμπάνια του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, συμπληρώνει μια ειδική επικοινωνία για το ελληνικό κοινό με τρίμηνη καμπάνια. Οι ομορφιές της χώρας ξεδιπλώνονται μέσα από σποτ, που καλεί τους Έλληνες να ταξιδέψουν στη χώρα τους και να επανασυνδεθούν με την ελληνική ύπαιθρο και παράδοση.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης