Ο επικεφαλής της κορυφαίας ναυτιλιακής εταιρείας Moller-Maersk εκτιμά ότι η μεγάλη κρίση στις αλυσίδες εφοδιασμού είναι πίσω μας και η κατάσταση θα εξομαλυνθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι μεγάλοι ναύλοι ξηρού φορτίου για τις διατλαντικές μεταφορές βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο καμπής.
«Κινούμαστε σε ένα περιβάλλον όπου βγαίνουμε από μια πανδημία και δεν έχουμε μεγάλη εμπειρία με αυτό, για να είμαστε ειλικρινείς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Moller-Maersk Soren Skou σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
«Εκτιμούμε λοιπόν ότι οι τιμές θα διατηρηθούν ψηλά στο πρώτο εξάμηνο του 2022 και μετά θα έχουμε μια εξομάλυνση της αγοράς από τις αρχές του δεύτερου εξαμήνου», πρόσθεσε.
Ο επικεφαλής της κορυφαίας ναυτιλιακής εταιρείας δήλωσε ότι περιμένει πως σταδιακά θα μειωθούν οι ναύλοι για το διατλαντικό εμπόριο, όσο αίρονται οι περιορισμοί για τον COVID και θα υποχωρήσει η συμφόρησης που σήμερα παρατηρείται στα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ
«Προσπαθούμε να πορευτούμε όσο καλύτερα μπορούμε, να μην είμαστε ούτε αισιόδοξοι, ούτε απαισιόδοξοι», είπε.
"Δεν έχουμε πολύ καλή εικόνα για το τι θα συμβεί όταν οι άνθρωποι επιστρέψουν στη δουλειά, όταν απελευθερωθεί μεγάλο μέρος της χωρητικότητας των λιμανιών στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς", συνέχισε ο Soren Skou.
H JP Morgan εκτιμά ότι οι ναύλοι σύντομα θα έρθουν στα φυσιολογικά
Υπάρχει πάντως αυξανόμενη συναίνεση στη Wall Street, ειδικά από τους αναλυτές της JP Morgan, ότι τα προβλήματα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού έχουν κορυφωθεί και στο εξής θα υποχωρήσουν.
Ένας βασικός δείκτης που το δείχνει αυτό είναι η σταδιακά υποχώρηση των υψηλών τιμών ναύλων τους τελευταίους μήνες.
Ο ακριβής χρόνος της εξομάλυνσης των συνθηκών στη ναυτιλιακή βιομηχανία δεν μπορεί να εκτιμηθεί με ακρίβεια, αν και ο CEO της κορυφαίας ναυτιλιακής Moller-Maersk εκτιμά ότι μπορεί να συμβεί και μέσα στο καλοκαίρι.
Αν τα προβλήματα των αλυσίδων εφοδιασμού επιλυθούν, ενδεχομένως να υποχωρήσει ως τα τέλη του έτους και η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, επιτρέποντας την αύξηση της παραγωγής νέων αυτοκινήτων και ρίχνοντας τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
www.bankingnews.gr
Moller-Maersk: Η μεγάλη κρίση στις παγκόσμιες αλυσίδες ανεφοδιασμού είναι "πίσω μας"
Από τις αρχές του δεύτερου εξαμήνου του 2022 ίσως μειωθούν οι ναύλοι.
Σχόλια αναγνωστών